Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

gekke_henkie
Forum-lid

gekke_henkie 23 feb 2012 23:43

Sorry maar dit vindt ik dus echt niet kunnen he.

Dan moet er ook gewoon eerlijk bij zetten dat het een chinarello is.
en niet niets erbij zetten! en doen alsof hij echt is....
“Training is like fighting with a gorilla. You don’t stop when you’re tired. You stop when the gorilla is tired.”

Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3

JIM1975
Forum-lid

JIM1975 25 feb 2012 00:48

................
Laatst gewijzigd door JIM1975 op 27 feb 2012 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.

wmc
Forum-lid

wmc 25 feb 2012 09:16

Het ontwerp lijkt aardig, zitten alleen toch wel duidelijk wat verschillen in met een echte S3. Het belangrijkste natuurlijk, hoe rijdt hij? Komt hij trouwens bij Greatkeen vandaan?

spook
Forum-lid

spook 25 feb 2012 12:39

Ik blijf het gewoon sukkels vinden, die figuren die bij gebrek aan fantasie een fiets namaken. Doet mij denken aan een Honda Civic met een Ferrari logo.

Wees creatief, maak je eigen merk, je eigen stijl.
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

jansen01
Forum-lid

jansen01 25 feb 2012 12:54

spook schreef:Ik blijf het gewoon sukkels vinden, die figuren die bij gebrek aan fantasie een fiets namaken. Doet mij denken aan een Honda Civic met een Ferrari logo.

Wees creatief, maak je eigen merk, je eigen stijl.
Ik vrees alleen dat het niks met fantasie te maken heeft: vraag wordt bepaald door de klant. Zolang deze blijft afnemen zal hier weinig verandering in plaats vinden. Wat ik ten zeerste betreur is dat er mensen zijn, die deze frames (imitatie welteverstaan) aanbieden op verkoopsites zonder aan te geven dat het een imitatieframe betreft.
Addict R1

mda1
Forum-lid

mda1 25 feb 2012 13:39

Mag ik vandaag voor spacerpolitie spelen? Ja? ok, daar gaat ie dan...

Wat dacht je van iets minder spacers? Het ziet er een beetje... euh... vervaarlijk uit! :D

jeroenkuiper
Forum-lid

Gebruikersavatar jeroenkuiper 25 feb 2012 15:44

jansen01 schreef:Wat ik ten zeerste betreur is dat er mensen zijn, die deze frames (imitatie welteverstaan) aanbieden op verkoopsites zonder aan te geven dat het een imitatieframe betreft.
hoe zit het dan met de verschillen tussen een ori frame en een chinarello.... stel er wordt een frame voor een marktcomforme prijs ergens te koop aangeboden, hoe kun je dan zeker zijn dat je niet een namaak koopt. net als met de namaakkleding die jaarlijks met grote getale door de douane eruit gelicht wordt, veel daarvan is echt niet meer van origineel te onderscheiden haast.

is dit nu hetzelfde met de namaakframes want dan wordt de tweedehands markt mooi verziekt door de grappenmakers die een goedkoop frame kopen en deze voor teveel geld verkopen op internet, dan kun je als normale koper eigenlijks niet meer 100% zeker een tweedehands fiets kopen...
Afbeelding

jansen01
Forum-lid

jansen01 25 feb 2012 16:00

jeroenkuiper schreef:
jansen01 schreef:Wat ik ten zeerste betreur is dat er mensen zijn, die deze frames (imitatie welteverstaan) aanbieden op verkoopsites zonder aan te geven dat het een imitatieframe betreft.
hoe zit het dan met de verschillen tussen een ori frame en een chinarello.... stel er wordt een frame voor een marktcomforme prijs ergens te koop aangeboden, hoe kun je dan zeker zijn dat je niet een namaak koopt. net als met de namaakkleding die jaarlijks met grote getale door de douane eruit gelicht wordt, veel daarvan is echt niet meer van origineel te onderscheiden haast.

is dit nu hetzelfde met de namaakframes want dan wordt de tweedehands markt mooi verziekt door de grappenmakers die een goedkoop frame kopen en deze voor teveel geld verkopen op internet, dan kun je als normale koper eigenlijks niet meer 100% zeker een tweedehands fiets kopen...
De strekking van dit verhaal ontgaat mij even: is het een vraag of een opmerking?

- aankoop- en/of garantiebewijs
- originele boekjes
- verschil in gewicht
- verschil in kleur/stickers
- verschil in carbon
- framenummer ontbreekt
- et cetera..
Addict R1

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 25 feb 2012 18:14

Boekjes kunnen ze ook echt wel namaken in China. Originele Pinarello's zijn bepaald niet licht, dus verwacht weinig gewichtsverschil. Verschil is carbon kan je niet zien en een framenummer kunnen ze er ook echt wel opprinten. Enige wat betrouwbaar is een bonnetje en heel erg goed opletten op details.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

RogMa
Forum-lid

RogMa 27 feb 2012 12:05

aankoopbewijs. iemand die een fiets koopt van +3000€ heeft meestal wel nog ergens een factuurtje liggen.

Voor de rest is het vrij moeilijk te zien vrees ik. kijk vooral naar de kleurschema's of die überhaupt wel zo geproduceerd zijn geweest, en vooral ook naar Dogma paintjobs op een Prince frame(zitbuis is anders). Nu met de nieuwe frames wordt dat iets moeilijker

timsen
Forum-lid

Gebruikersavatar timsen 27 feb 2012 14:45

Mijn chinees zit als het goed is ergens in een container in een vliegtuig ;)

japiecarbon
Forum-lid HC

japiecarbon 27 feb 2012 19:37

In een container in een vliegtuig???

Plaats reactie