Cube
-
- Forum-lid HC
Avanos schreef:Volgens mij gaan de Cube modellen in 2016 aanzienlijk duurder worden. Ik heb zo'n idee niet alleen Cube maar ook andere merken. Wie het weet mag het zeggen.
Twee jaar geleden zijn ze 10% goedkoper geworden mede door de dollar. Daar zal nu dan weer best iets bijkomen. Dit jaar zaten de adviesprijzen al onder bv Canyon.
Dat frame word gewoon vervangen, daar heb ik voldoende ervaring mee
Ik ben ook ontzettend benieuwd naar de nieuwe prijzen en de exacte modellen / specificaties.
Van de Attain vind ik helemaal nog geen foto's voorlopig, van de Agree geen prijzen (behalve algemene prijzen die veeeeeeel hoger liggen dan vorig jaar).
Van de Attain vind ik helemaal nog geen foto's voorlopig, van de Agree geen prijzen (behalve algemene prijzen die veeeeeeel hoger liggen dan vorig jaar).
Zou het ook iets te maken hebben met de tegenvallende verkoopcijfers over afgelopen jaar (2014)? Tot 2014 verkocht Cube ieder jaar meer fietsen. Ik kan mij zo voorstellen dat zij een marktaandeel aan Canyon/Rose zijn kwijtgeraakt en deze hierdoor hebben terug willen pakken. Opvallend was wel dat de meest gangbare modellen van 2015 in zeer rap tempo (eind 2014 al) niet meer leverbaar waren.wasbeer2006 schreef:Twee jaar geleden zijn ze 10% goedkoper geworden mede door de dollar. Daar zal nu dan weer best iets bijkomen. Dit jaar zaten de adviesprijzen al onder bv Canyon.Avanos schreef:Volgens mij gaan de Cube modellen in 2016 aanzienlijk duurder worden. Ik heb zo'n idee niet alleen Cube maar ook andere merken. Wie het weet mag het zeggen.
Dat frame word gewoon vervangen, daar heb ik voldoende ervaring mee
De prijzen voor de modellen van 2016 stijgen waarschijnlijk ook door de ongunstige stand van de dollar t.o.v. de euro. Veel onderdelen komen via de VS en dat heeft weer zijn weerslag op de totaalprijs van fietsen.
Ik ben vooral benieuwd waar de vervanging uit zal bestaan. Of de modellen over 2014 en 2015 nog leverbaar zijn voor dit soort gevallen, vraag ik mij af. Gisteren heb ik contact gehad met de FM en de kwestie is door de importeur doorgestuurd naar Cube Duitsland. Nog even in spanning afwachten dus.
Cube Agree GTC SL - 2014
Canyon Grand Canyon AL SLX 8.0 - 2018
@ mtb trek Ten eerste ik hoop dat het goed gaat komen met een nieuw frame. Ten tweede zou dat dus ook betekenen dat niet alleen Cube veel duurder gaat worden. Ik kan me voorstellen dat ook andere fabrikanten spullen uit de VS gebruiken.
Ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe fiets.
Nu is mijn oog gevallen op een C68 Litening Race of SL.
Heeft iemand ervaring met de C68 frame? Staan bijna geen testen op het net namelijk.
Rijdt dit moment op een Cannondale Caad 10 dura ace. Geometrie is nagenoeg het zelfde, dus dat is geen probleem.
Iemand ook bekend met deze aanbieder op mp?
http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr
Heeft iemand ervaring met de C68 frame? Staan bijna geen testen op het net namelijk.
Rijdt dit moment op een Cannondale Caad 10 dura ace. Geometrie is nagenoeg het zelfde, dus dat is geen probleem.
Dat klopt, ik heb daar een tijdje terug een artikel over gelezen. Ik kan deze alleen niet terugvinden. Hierin stond dat vooral merken die de productie en assemblage van onderdelen in eigen beheer hebben, dus minder zaken doen met toeleveranciers (componenten etc.) uit Amerika de prijs kunnen drukken.. zoals bijv. Canyon. Voorlopig blijft het afwachten of dit verhaal ook echt het geval zal zijn .Avanos schreef:@ mtb trek Ten eerste ik hoop dat het goed gaat komen met een nieuw frame. Ten tweede zou dat dus ook betekenen dat niet alleen Cube veel duurder gaat worden. Ik kan me voorstellen dat ook andere fabrikanten spullen uit de VS gebruiken.
Cube Agree GTC SL - 2014
-
- Forum-lid HC
Ik heb op zowel de elite als litening c68 gereden. Ze zijn beide echt stijver dan hun voorgangers en iestje minder comfortabel, maar niet net zoveel als dat ze stijver zijn geworden.nismo schreef:Ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe fiets.
Vooral in de voorkant zijn beide stijver en stabieler. Ik heb zelf de vorige litening gehad en die had echt een stijf achterwiel nodig.
De c68 komt heel erg overeen met mijn huidige foil, maar de litening is comfortabeler en net zo stijf.
Ik blijf me erover verbazen dat je een litening niet vaak ziet en de bv de canyon slx aan de lopende band. Beide zijn topfietsen, maar de cube is beter afgemonteerd en een stuk goedkoper, daarbij betaal je geen 1000 euro voor een stel mavic wielen die je toch eigenlijk niet wilt.
Voor mijn volgende racer staat de c68 zeker weer op mijn shortlist.
Ga eens rondkijken waar ze nog staan ervaring is dat je in september zomaar met 25% korting de winkel uitloopt en dan heb je een DA9000 fiets voor net ff 3k
Fraai fietsje. Wielen staan er goed in. Welke zijn het?Pete294 schreef:http://www.mupload.nl/img/o0zbly55ckj.jpg[/IMG]
Nogmaals de foto..
Inmiddels bericht ontvangen van de FM over de afhandeling van de breuk in het frame. In week 35/36 wordt er een nieuw frame toegestuurd. Als het goed is, is het hetzelfde model als ik had. De GTC SL 2014 dus. Nog even afwachten en rondrijden op het tijdelijke gifgroene model
Cube Agree GTC SL - 2014