Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 11 okt 2016 13:34

detest schreef:Nee, dat is waar, misschien moet ik me er maar niet druk over maken....
Gaat alleen maar je hartslag van omhoog :mrgreen:

bever
Forum-lid

bever 11 okt 2016 19:51

monsieurpinot schreef:dan lijkt me dat er iets mis gaat met de data verwerking naar strava. heb je dit bij meerdere ritjes?
was mijn eerste ritje met deze (geresette) Garmin. Misschien heeft ie nog wat opstartprobleempjes. Ik houd jullie op de hoogte

bever
Forum-lid

bever 11 okt 2016 19:52

detest schreef:Ik ben wel benieuwd hoe je dat voor elkaar krijgt. Ik hoef namelijk niet perse m'n hs op strava, liever niet eigenlijk....
haha ik zoek het uit voor je :D

bever
Forum-lid

bever 16 okt 2016 21:36

RKN
Forum-lid

Gebruikersavatar RKN 28 okt 2016 09:23

https://support.strava.com/hc/en-us/com ... _203897464

Nou daar hebben we het dan maar mee te doen... :dislike:

't valt me op dat veel van de premium functies op sportief vlak echt geen fluit toevoegen
(terwijl men wel premium leden werft met allemaal beloftes over trainings functies...)

Ligt het aan mij, of is Strava eigenlijk vooral een soort van fietsers social media aan het worden?

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 28 okt 2016 09:31

Strava premium zag ik vooral wat meerwaarde voor fietsen als je powermeter data hebt. Daarbuiten voegde het voor mij niet toe wat de prijs eventueel ook maar een beetje zou verantwoorden.

Jammer dat ze het hardlopen niet verder ontwikkelen. Van de andere kant, zo heel veel hardlopers gebruiken strava ook weer niet. Als je kijkt naar de aantallen lopers in loopgroepjes en met trimloopjes in de buurt en hoe kort de rankinglijstjes op de enkele segmenten zijn.... Met goede andere loopapps als runkeeper en endomondo, lijkt strava zich vooral op de fiets te focussen. En hardlopen alleen te faciliteren.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Pascalho
Forum-lid

Pascalho 28 okt 2016 09:37

Strava begint inderdaad steeds meer op een social media te lijken. Ik heb zelf ook een proefabonnement gehad op strava, maar zag weinig sportieve toevoegingen.

Ik heb het dus ook weer snel opgezegd, vondt het wel interessant om meer details te bekijken. Maar daar kan je vervolgens niet heel veel mee.

Kortom, strava is naar mijn mening een goed middel voor je ritten te registreren. Maar primium is voor mij een onnodige toevoeging.

RKN
Forum-lid

Gebruikersavatar RKN 28 okt 2016 10:03

@markveenstra;
Het gaat me niet zozeer om het achterblijven van functies voor hardlopers (of eigenlijk multisport atleten), maar meer dat men adverteert met allemaal premium functies die uiteindelijk amper wat blijken toe te voegen...

Vind ik niet helemaal chique

synapse
Forum-lid

Gebruikersavatar synapse 28 okt 2016 12:01

Hoezo niet chique, dat kan iedereen toch voor zichzelf beoordelen?
Je wordt niet opgelicht, dmv een proefperiode kan je dat gewoon uitproberen.
Courir c'est mourir un peu

RKN
Forum-lid

Gebruikersavatar RKN 28 okt 2016 13:08

Daar heb je inderdaad wel een punt.

Blijf ik het toch "vreemd" vinden dat ze op hun forum een jaar terug het toevoegen van een bepaalde functie in de ijskast zetten, het inmiddels afserveren, maar het nog steeds in hun tekst en uitleg als "soon to be added" voor premium volk laten staan. Schepte (bij mij iig) een beetje valse verwachtingen
(zover als oplichting wil ik hier zeker niet gaan ;-) )

Aanvulling;
wat mij hier eigenlijk het meest stoort, is dat men een verzoek van de betalende achterban simpelweg negeert (wat niet een op zichzelf staand dingetje is). Tegelijkertijd zie je op allerlei plaatsen nieuwe functies voor sharing en social gedoe gepromoot worden.

Als je de "voordelen" van een premium account op de site opzoekt, dan schept het de verwachting dat er allerlei extra sportieve functies aan de premium kant zitten, wat in praktijk een beetje tegenvalt.
Tegelijkertijd zie je dus dat de focus qua ontwikkelingen vooral op de sociale kant ligt.

Dan krijg ik het gevoel dat ik met een lokkertje over de streep getrokken ben, maar dat Strava verder eigenlijk niet zo druk is met datgene wat ze hun Premium klanten beloven. Tuurlijk kan ik het ieder moment opzeggen, maar ach, het is maar 5 euro nogwat per maand, en dat aspect heeft men bij Strava volgens mij goed door
(ik zie trouwens wel veel mensen die een jaar ineens betalen, en er na dat jaar geen vervolg aan geven)

synapse
Forum-lid

Gebruikersavatar synapse 28 okt 2016 13:47

Je hebt gelijk dat je niet al te hoge verwachtingen van het analyseren van de gegevens moet hebben met een Premium abonnement. Dan heb je meer aan Trainingspeaks o.i.d.
Courir c'est mourir un peu

RKN
Forum-lid

Gebruikersavatar RKN 28 okt 2016 13:49

Dat is ook de conclusie die veelvuldig bij de feature requests getrokken wordt ;-) ;-)

Plaats reactie