Garmin Edge 800
Vanochtend is mijn softstrapband overleden. Nieuwe batterij en een test op een oude Edge 705 gaven geen soelaas.
Net al een mailtje gestuurd naar Garmin voor een oplossing (nieuwe) want de band is nog net geen jaar oud.
Op Ebay heb ik net een reserve aangeschaft, 34 euro inclusief verzenden, maar de prijzen liggen wel erg ver uit elkaar.
Hier in NL is de goedkoopste rond de 53 euro en 1 van de duurste is 80 euro, echt schandalig.
Net al een mailtje gestuurd naar Garmin voor een oplossing (nieuwe) want de band is nog net geen jaar oud.
Op Ebay heb ik net een reserve aangeschaft, 34 euro inclusief verzenden, maar de prijzen liggen wel erg ver uit elkaar.
Hier in NL is de goedkoopste rond de 53 euro en 1 van de duurste is 80 euro, echt schandalig.
- opperhoofd
- Forum-lid
- Berichten: 873
- Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48
Lang leve internet. Zo heb ik de Edge vorig jaar kaal voor € 276 gekocht. Hartslagband en snelheidssensor apart. In totaal een stukje minder dan een bundel verkoop. Best raar dat dat kan. Echter moet je wel rekening houden met garantie tot de deur, ook al is het niet zo.
Decathlon heeft ook een ANT+ band voor (dacht ik) 30 euro.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1212
- Lid geworden op: 28 feb 2007 12:24
Wat betreft het overlijden van de hartslagband heb ik hetzelfde gehad, tenminste dat dacht ik. De batterij bleek leeg te zijn en als je deze vervangt moet je ervoor zorgen dat de batterij ten minste een minuut of 10 eruit is voordat je een nieuwe plaatst. De zender heeft namelijk zelf nog een bepaald voltage in zich waardoor deze nog blijft werken en de batterij niet aanspreekt. Als er te snel een nieuwe batterij wordt geplaatst kan dit interferentie opleveren en wordt de band niet meer herkend.
Een oplossing kan zijn om de batterij omgekeerd te plaatsen zodat er kortsluiting plaatsvindt en er geen energie meer aanwezig is, hierna kan de nieuwe batterij worden geplaatst en probeer het daarna nogmaals.
Bij mij heeft dit gewerkt.
Een oplossing kan zijn om de batterij omgekeerd te plaatsen zodat er kortsluiting plaatsvindt en er geen energie meer aanwezig is, hierna kan de nieuwe batterij worden geplaatst en probeer het daarna nogmaals.
Bij mij heeft dit gewerkt.
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02
Cervélo R3SL
BMC CX02
-
- Forum-lid
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 09 aug 2011 13:25
Goeie tip, ga ik proberen. Gister een nieuwe batterij erin en geen resultaat.
Bedankt voor je antwoord. Ik zal het straks even proberen.tomkolkman schreef:Wat betreft het overlijden van de hartslagband heb ik hetzelfde gehad, tenminste dat dacht ik. De batterij bleek leeg te zijn en als je deze vervangt moet je ervoor zorgen dat de batterij ten minste een minuut of 10 eruit is voordat je een nieuwe plaatst. De zender heeft namelijk zelf nog een bepaald voltage in zich waardoor deze nog blijft werken en de batterij niet aanspreekt. Als er te snel een nieuwe batterij wordt geplaatst kan dit interferentie opleveren en wordt de band niet meer herkend.
Een oplossing kan zijn om de batterij omgekeerd te plaatsen zodat er kortsluiting plaatsvindt en er geen energie meer aanwezig is, hierna kan de nieuwe batterij worden geplaatst en probeer het daarna nogmaals.
Bij mij heeft dit gewerkt.
Garmin heeft ondertussen ook al gereageerd en ik kan de band opsturen voor een nieuwe.
Dank voor het heldere antwoord Havana. Ik heb inderdaad ontdekt dat ie de route altijd oppakt als je er heen navigeert, ook al ben je nog niet op het formele startpunt. Wel jammer dat je Virtual Partner dan halverwege (bij het formele eindpunt) stopt. Verder ging het fantastisch! Voor het eerst mijzelf laten leiden door de Garmin, mooi staaltje techniek. Wel even wennen omdat je natuurlijk steeds schakelt tussen route en scherm. Ook moet ik nog wennen aan het inschatten van afstanden tot bochten, denk dat ik over een paar ritjes feilloos een koers kan rijden in het bos, super!havana schreef:Ja, je kunt op een willekeurig punt starten. Loggen gebeurt zodra de training start, of je een course rijdt of zelfs meerdere in één training maakt niks uit. Een training is is een training. Bij het rijden van een course wordt tegelijkertijd gelogd. Geldt ook voor navigatie naar de route. Overigens kan de Edge helaas alleen naar het startpunt van een course navigeren, veel handiger zou IMHO zijn dat je kan kiezen a) navigeer naar start b) navigeer kortste weg naar course.
Nog twee vragen waar je waarschijnlijk wel antwoord op weet en waar ik zelf nog niet uit kom.
1) Als ik met de MTB een koers rijd dan gaat dat op heel goed. Als ik echter in een bos kom waarvan de brede paden op de kaart staan (CN) dan corrigeert de Garmin mijn locatie voor die brede paden terwijl ik bijvoorbeeld op een singletrack daarnaast rijd en steeds verder van de brede weg afga. Pas bij een behoorlijk afstand schiet ie weer op mijn koers en eigenlijke route die ik fiets.
Nu dacht ik dat het zou komen omdat ik 'zet vast op weg' (systeem-routebepaling) aan had staan. Echter, die staat al op 'nee'. Wat zou dit nog meer kunnen zijn en kan ik daar iets aan doen?
2) Bij de instellingen (sleutel) in de koers heb ik afslagbegeleiding 'aan' staan. Ik krijg echter geen begeleiding. Nu weet ik ook niet of dat voor het narijden van een koers in het bos handig is en werkt maar wilde het graag testen. Kan dat?
Dank is groot! (enthousiaste ontdekker van een nieuwe Garmin)
Misschien was dit al een gepost hier, de pedalen van Garmin "Vector".
Measures power where it matters
Sees the whole force profile of pedal stroke
Delivers reliable, accurate power data
Calculates total power and cadence
Reports right and left leg power separately
http://sites.garmin.com/vector/#power" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit in combinatie met de 800 lijkt me wel leuk, alleen jammer dat het weer belachelijk veel geld zal kosten, adviesprijs 1499 USD.
Measures power where it matters
Sees the whole force profile of pedal stroke
Delivers reliable, accurate power data
Calculates total power and cadence
Reports right and left leg power separately
http://sites.garmin.com/vector/#power" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit in combinatie met de 800 lijkt me wel leuk, alleen jammer dat het weer belachelijk veel geld zal kosten, adviesprijs 1499 USD.
Dan kun je veel beter een Powertap of een Power2Max kopen. Die zijn een fractie van de prijs en werken dankzij het ANT+ protocol ook gewoon samen met de Edge 500 en 800.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Als je moet kiezen tussen een Power2Max en een Powertap voor de standaard prijs zou ik direct zonder twijfel voor de Power2max gaan. Goedkoper dan een Powertap, veel handiger in gebruik (je hoeft niet het hele jaar overal met 't zelfde achterwiel te rijden), Powertap achterwielen zijn relatief slap en niet sterk (behalve G3's) en daarnaast een Duits bedrijf dat nog een naam op moet bouwen. Gaat je Powertap naaf kapot (en dat hoor je toch vrij vaak) en is het net buiten de garantie dan ben je €480 reparatie kosten kwijt. Als je de Power2Max met een crank met een 24 mm as koopt dan kan je crankstel in ieder bracket op aarde steken .
Het hele force profiling van de Vector is een gimmick. Vorig jaar een keer met Adrie van Diemen over gehad, er zal 1e veel onderzoek gedaan moeten worden voor je er iets nuttigs mee kunt. Dat je linker been anders kracht zet dan je rechter been is geen verrassing, maar een probleem is het waarschijnlijk ook niet.
Het hele force profiling van de Vector is een gimmick. Vorig jaar een keer met Adrie van Diemen over gehad, er zal 1e veel onderzoek gedaan moeten worden voor je er iets nuttigs mee kunt. Dat je linker been anders kracht zet dan je rechter been is geen verrassing, maar een probleem is het waarschijnlijk ook niet.
Er zit enorm veel afwijking in de temperatuurmeter tussen het ene en het andere apparaat. +/-4 is echt geen uitzondering. Waarschijnlijk moet je er rekening mee gaan houden dat die van jouw 4 graden te weinig aangeeft. Of jouw garmin gangbare temperaturen aangeeft / correctie factor bepalen, kun je alleen vaststellen door regelmatig onderweg te vergelijken met de borden die zo hier en daar de temperatuur weergeven.
Mijn trainingen op bikeplanner.com