Gravel-racers
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Is dit niet de fons racefiets?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Thor handelt via marktplaats. Ik heb verder geen banden met hem. Frame is ook te krijgen als de thesis ob1 en cfr505. Dus gewoon een generic carbon china frame. Hier nog een hoop gebruikers:
http://ridinggravel.com/forum/?p=post%2 ... 1307603190
Na een eerder positief avontuur met workswell voor mijn mtb is ook dit me to zover goed bevallen en heb je gewoon veel value for money.
http://ridinggravel.com/forum/?p=post%2 ... 1307603190
Na een eerder positief avontuur met workswell voor mijn mtb is ook dit me to zover goed bevallen en heb je gewoon veel value for money.
Ik gok op deze: https://www.marktplaats.nl/verkopers/1878617.html
Was dit niet ook dezelfde (cycloCarb, Carpe Diem en nog wat verschillende verkoopnamen...) met die uitermate tenenkrommende advertentieteksten?
Was dit niet ook dezelfde (cycloCarb, Carpe Diem en nog wat verschillende verkoopnamen...) met die uitermate tenenkrommende advertentieteksten?
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander
Kleine updates voor de Topstone nu ook doorgevoerd op de fiets;
- FSA Omega spullen vervangen voor Shimano Dura-Ace BSA BB en Ultegra R8000 46/36
- Shimano R7000 105 derailleur vervangen voor Shimano Ultegra RX
- WTB wielset vervangen voor Ryde Trace Trail/CX Ray/Hope Pro2 EVO wielset
Zal zo'n halve kilo gewicht zijn afgeslankt, met name door de wielset. Verschil in op snelheid komen is enorm met deze wielen en het Hope geluid is geweldig. Langzaam maar zeker ook wat spacers kwijtraken totdat de rug gaat protesteren. Morgen ga ik 'm eens goed de sporen geven
[
- FSA Omega spullen vervangen voor Shimano Dura-Ace BSA BB en Ultegra R8000 46/36
- Shimano R7000 105 derailleur vervangen voor Shimano Ultegra RX
- WTB wielset vervangen voor Ryde Trace Trail/CX Ray/Hope Pro2 EVO wielset
Zal zo'n halve kilo gewicht zijn afgeslankt, met name door de wielset. Verschil in op snelheid komen is enorm met deze wielen en het Hope geluid is geweldig. Langzaam maar zeker ook wat spacers kwijtraken totdat de rug gaat protesteren. Morgen ga ik 'm eens goed de sporen geven
[
-
- Forum-lid
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 08 feb 2017 17:58
Mooie fiets. Moet zelf tot 18 maart wachten op mijn gravelbike maar zal hem dan loslaten in Schoorl op het MTB parcours. Ben vooral benieuwd naar het dalen met een racestuur vanaf een steile duin.
Geen ervaring mee. Jullie wel?
Geen ervaring mee. Jullie wel?
Een steile duin afdalen geen probleem (pwn gebied tussen Castricum en Bergen is erg leuk, net wat meer hm's dan stuk ten noorden van Castricum)
Maar parcours Schoorl was mij iets te spannend met mijn zadel/stuur drop, zeker omdat er in de afdaling ook nog wat bumps zitten ed.
Maar parcours Schoorl was mij iets te spannend met mijn zadel/stuur drop, zeker omdat er in de afdaling ook nog wat bumps zitten ed.
Inderdaad, en zeker in de laatste afdaling (staat wel een bord met ‘gevaarlijkste afdaling’).. Maar je kan altijd lopen, natuurlijk. Een wat langere en niet zo technische course zoals de 50km rond Apeldoorn is waarschijnlijker beter geschikt voor een gravelracer in het begin...DDX schreef: ↑01 feb 2019 21:04 Een steile duin afdalen geen probleem (pwn gebied tussen Castricum en Bergen is erg leuk, net wat meer hm's dan stuk ten noorden van Castricum)
Maar parcours Schoorl was mij iets te spannend met mijn zadel/stuur drop, zeker omdat er in de afdaling ook nog wat bumps zitten ed.
Ik zie veel verschillende afmetingen van steekassen, maar de standaard lijkt 12x100 voorwiel en 12x142 achterwiel te worden. Zouden jullie nu nog een vork met 15x100 als steekas durven kopen? Of is dit achterhaald en zullen de onderdelen hiervoor gaan verdwijnen?
Ik vind die 15x100 een beetje vervelend (de mijne heeft 15x100) omdat als ik wielen wil wisselen tussen de gravelbike en de TCR (12x100), ik steeds de kapjes van de naven moet vervangen en daarvoor moet de remschijf eraf. Ok het duurt ook maar een minuutje of 10 maar het is wel de reden dat ik zelden wielen wissel.
Met de juiste naven kan je altijd wisselen tussen 12 en 15mm. Zelf heb ik in al mijn wielsets de DT Swiss 350 naven.
Met de juiste naven kan je altijd wisselen tussen 12 en 15mm. Zelf heb ik in al mijn wielsets de DT Swiss 350 naven.
Het ligt er denk ik aan wat je nu hebt of wat je in de toekomst wil. Ik had bijvoorbeeld al een Domane met 100x15 en 142x12 met 2 sets wielen. Nu m'n gravelracer dus ook uitgerust met 100x15 en 142x12 en kan er nu dus al m'n wielsets in kwijt...
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13785
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat is handig om in de gaten te houden, Er zijn ook naven die je met endcaps heel simple op heel veel verschillende assen kan aanpassen. Hope bv.