Vandaag gefietst in 2017
-
- Forum-lid
Leuk idee. Hetzelfde gewenst
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Contact
Eindelijk ook weer eens buiten na bijna 2 weken indoor bezig te zijn geweest. Gisteren was het "droog", althans geen regen (2x heel even lichte druppies). Maar wel erg kil met 3 tot 4 graden en wegen zeiknat.
Dus lekker om mijn crosser (met spatborden natuurlijk) de weg op, wilde eerst wat gravelpaden doen maar zag vlot in dat die nog glad waren bij mij in de buurt. Rondom Soest witter dan stukje verder op.
Uiteindelijk dikke 4 uur kunnen trappen met bijna 112 km op de teller, best tevreden mee.
Onderweg niet koud gehad, eens kijken of zondag opnieuw een ritje met de CX er in zit. De bossen zijn me veel en veel te nat en modder is voor varkens, niet voor MTB'ers.
Misschien volgende week weer als de voorspellen (beetje droger) kloppen en dan eens kijken hoe het op de UHR is. Vanaf operatie begin september niet meer op MTB gezeten, hoogste tijd.
https://www.strava.com/activities/1314854611
Dus lekker om mijn crosser (met spatborden natuurlijk) de weg op, wilde eerst wat gravelpaden doen maar zag vlot in dat die nog glad waren bij mij in de buurt. Rondom Soest witter dan stukje verder op.
Uiteindelijk dikke 4 uur kunnen trappen met bijna 112 km op de teller, best tevreden mee.
Onderweg niet koud gehad, eens kijken of zondag opnieuw een ritje met de CX er in zit. De bossen zijn me veel en veel te nat en modder is voor varkens, niet voor MTB'ers.
Misschien volgende week weer als de voorspellen (beetje droger) kloppen en dan eens kijken hoe het op de UHR is. Vanaf operatie begin september niet meer op MTB gezeten, hoogste tijd.
https://www.strava.com/activities/1314854611
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
Na de hele week niet gefietst te hebben, moest het er vandaag weer van komen.
Het weer was prachtig, vrijwel de hele weg zon gehad op een schampschot van een regenbui na. Op de Veluwe lag nog behoorlijk veel sneeuw, dat maakte het plaatje compleet!
Doordat ik me onderweg bedacht het rondje flink uit te breiden, had ik te weinig eten mee. Daardoor vielen de laatste 20 kilometer me redelijk zwaar.
https://www.strava.com/activities/1315944680
Het weer was prachtig, vrijwel de hele weg zon gehad op een schampschot van een regenbui na. Op de Veluwe lag nog behoorlijk veel sneeuw, dat maakte het plaatje compleet!
Doordat ik me onderweg bedacht het rondje flink uit te breiden, had ik te weinig eten mee. Daardoor vielen de laatste 20 kilometer me redelijk zwaar.
https://www.strava.com/activities/1315944680
Vanmorgen aangesloten bij de watertorentraining.
Maken normaal gesproken ritje van max 3 uur, dit keer liep het iets uit.
Had toch gisteravond wahoo moeten opladen, nu moest ik laatste paar km op telefoon loggen.
Natte wegen, veel modder.
Sommige mensen zagen er echt uit als mijnwerkers.
Ik heb maar wat meer kopwerk gedaan
139km
https://www.strava.com/activities/1315996667
Maken normaal gesproken ritje van max 3 uur, dit keer liep het iets uit.
Had toch gisteravond wahoo moeten opladen, nu moest ik laatste paar km op telefoon loggen.
Natte wegen, veel modder.
Sommige mensen zagen er echt uit als mijnwerkers.
Ik heb maar wat meer kopwerk gedaan
139km
https://www.strava.com/activities/1315996667
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Contact
Durf het (bijna) niet te vragen aan je (DDX) gezien de hoeveelheid km's die je doet en dus veel ervaring, maar doe het toch: Geen spatbordjes bij dit soort omstandigheden (nat wegdek/lage temperatuur)?
Tja beetje kwestie van banden passen nu al net in frame, dus niet echt ruimte voor echte spatborden.
En mijn ervaring met die asssaver dingen is dat ze toch nooit echt goed vastzitten en hoop nattigheid niet tegenhouden.
Het zijn vooral zulke groepsritjes waar je echt smerig wordt, maar van de 14 man oid die meereden had er maar 1 echte spatborden en een paar van die mtb dingen aan zadelpen, maar die laatste heb je weinig aan als je erachter fietst.
Gewoon goede warme kleding en thuis ff uitspoelen van de modder
En mijn ervaring met die asssaver dingen is dat ze toch nooit echt goed vastzitten en hoop nattigheid niet tegenhouden.
Het zijn vooral zulke groepsritjes waar je echt smerig wordt, maar van de 14 man oid die meereden had er maar 1 echte spatborden en een paar van die mtb dingen aan zadelpen, maar die laatste heb je weinig aan als je erachter fietst.
Gewoon goede warme kleding en thuis ff uitspoelen van de modder
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Contact
Dank je voor reactie: Ik rij solo, dus geen last van voorganger en dan ben je altijd koploper
Ach ik heb vandaag ook erg veel kopwerk gedaan.
Vooral 2e deel van rit wel grappig, ik bleef gewoon lekker op kop rijden en steeds mensen afwisselend die even kort naast me kwamen rijden.
En de meeste km's maak ik ook solo, maar voor de afwisseling best gezellig zo met een groepje.
Vooral 2e deel van rit wel grappig, ik bleef gewoon lekker op kop rijden en steeds mensen afwisselend die even kort naast me kwamen rijden.
En de meeste km's maak ik ook solo, maar voor de afwisseling best gezellig zo met een groepje.
-
- Forum-lid
Hallo,
Ben nieuw op het forum en had wat vraagjes over een Sigma ROX 7.0 welke ik wil aanschaffen.
Ik weet dat dit niet helemaal de juiste plek is om dit te vragen, maar kan geen nieuw onderwerp aanmaken omdat ik een rookie ben...
Heeft iemand ervaringen met de Sigma ROX 7.0 op de atb? Positief en/of negatief?
Ik ben namelijk op zoek naar een kleine en betaalbare fietscomputer waarmee ik zo af en toe eens een route kan nafietsen.
Kan deze met de gratis versie van Strava gebruikt worden?
Ben nieuw op het forum en had wat vraagjes over een Sigma ROX 7.0 welke ik wil aanschaffen.
Ik weet dat dit niet helemaal de juiste plek is om dit te vragen, maar kan geen nieuw onderwerp aanmaken omdat ik een rookie ben...
Heeft iemand ervaringen met de Sigma ROX 7.0 op de atb? Positief en/of negatief?
Ik ben namelijk op zoek naar een kleine en betaalbare fietscomputer waarmee ik zo af en toe eens een route kan nafietsen.
Kan deze met de gratis versie van Strava gebruikt worden?
Ja, als je de meeste kilometers alleen fietst is het niet heel erg noodzakelijk om spatborden erop te hebben. Zelf heb ik er wel eens over nagedacht in verband met woon-werkverkeer. Maar aan de andere kant red ik me ook al jaren zonder.
Als je veel solo rijdt, zijn spatborden juist wel handig, omdat je geen last hebt van spray van je voorganger. Ik zou op lange tochten niet meer zonder SKS Raceblades willen.