Pagina 1567 van 1870
Re: Canyon
Geplaatst: 07 okt 2020 00:16
door 0475
raven14 schreef: ↑06 okt 2020 22:21
Dat stuur, als dat stijf is en degelijk, is dat wel een knappe oplossing voor transport.
Screenshot 2020-10-06 at 22.21.23.png
Op gran fondo schrijft men dat de stijfheid van dit stuur beter kan en dat Canyon nog bezig is met een alternatieve cockpit voor de nieuwe aeroad met een 'agressievere' zit positie en waarvan de reviewer hoopt dat die ook stijver is.
https://granfondo-cycling.com/canyon-ae ... i2-review/
Re: Canyon
Geplaatst: 07 okt 2020 08:34
door barverme
Prachtige fiets, die nieuwe Aeroad!
Wel vreemd dat ze de 'oude' dt swiss arc 1100 wielen erbij leveren, terwijl het nieuwe model dt swiss arc 1100 al beschikbaar is. Voor het topmodel zou je toch de nieuwe verwachten. Ook het SLR-zadel met manganese rails hoort niet echt bij een topmodel imo. Het is bijna alsof Canyon in de koopjesbak van dt swiss en selle italia heeft zitten grabbelen...
Re: Canyon
Geplaatst: 07 okt 2020 08:41
door daniel1975
Zal wel paar honderd euro schelen op de verkoopprijs.
Re: Canyon
Geplaatst: 07 okt 2020 09:09
door marsman
Ik vind die duo kleur op het frame niet zo mooi. Beetje een trend aan het worden, want veel merken doen het. Dat je het stuur in breedte kunt instellen is eigenlijk wel een mooie vondst, maar dat stel je 1 keer in om er daarna niet meer aan te komen. Vraag me af of je het hoogteverschil dan nog kunt opvullen oid. Lijkt me vooral een handig verkoopdingtje, want ze hoeven nog maar 1 stuur te produceren.
Verder die prijzen jongens, fietsen met een top-end fiets is niet meer weggelegd voor jan modaal.
Re: Canyon
Geplaatst: 07 okt 2020 09:27
door maxime.s
EmileT83 schreef: ↑06 okt 2020 22:43
maxime.s schreef: ↑06 okt 2020 13:33
Hallo,
in 2017 kreeg ik de mogelijkheid via mijn werkgever om een fiets te leasen via Cyclis nv.
Ik heb toen voor een Canyon Aeroad gekozen waarvan ik tot op de dag van vandaag heel erg tevreden over ben. Nu loopt deze lease op z'n einde en krijg ik de mogelijkheid een nieuwe fiets te leasen.
Maar nu blijkt Cyclis geen Canyons meer te willen leasen en raden ze mij aan naar een LBS te gaan en een offerte te vragen voor een andere fiets.
Echter word ik wel warm van de nieuwe Ultimate CF SL met Di2.
Iemand een idee? Zijn er fietsenmakers die Canyons aanbieden?
Alvast bedankt,
Maxime
Kan je je huidige lease fiets niet overnemen voor een zacht prijsje?
Jawel, dat ga ik ook doen. Maar n+1 enzo...
Er is nog plaats in de garage
Re: Canyon
Geplaatst: 07 okt 2020 09:36
door thestudent
marsman schreef: ↑07 okt 2020 09:09
Ik vind die duo kleur op het frame niet zo mooi. Beetje een trend aan het worden, want veel merken doen het. Dat je het stuur in breedte kunt instellen is eigenlijk wel een mooie vondst, maar dat stel je 1 keer in om er daarna niet meer aan te komen. Vraag me af of je het hoogteverschil dan nog kunt opvullen oid. Lijkt me vooral een handig verkoopdingtje, want ze hoeven nog maar 1 stuur te produceren.
Verder die prijzen jongens, fietsen met een top-end fiets is niet meer weggelegd voor jan modaal.
Wat nog veel belangrijker is voor Canyon is dat transport makkelijker wordt. Wel belangrijk voor een consumer direct fabrikant. Past hij weer makkelijk in de doos. Verder hebben ze gewoon de Quill stuurpen opnieuw uitgevonden
. De enige grote misser is dat ze de stuurpenlengte niet instelbaar hebben gemaakt. Innovatief? Zowel Ja en Nee. De vintage Modolo twin 777 combo had in principe al deze eigenschappen al
. En deze had wel instelbare stuurpenlengte
.
Re: Canyon
Geplaatst: 07 okt 2020 09:47
door marsman
Zo'n stuur past toch altijd wel overdwars in een doos? Ze hoeven gewoon minder sturen te produceren, want je hebt met 1 stuur meerdere maten. Stuurpenlengte had inderdaad nog wel een bonus geweest. Dat zou ook nog wel eens wat retouren schelen voor Canyon, en ik vind dat nog steeds het grootste nadeel van dit soort sturen gecombineerd dat je het vooraf bij Canyon goed moet inschatten.
Re: Canyon
Geplaatst: 07 okt 2020 09:48
door barverme
Wat die prijzen betreft: 7500 euro en 8000 euro voor de topmodellen met DA en eTap is uiteraard zeer veel geld, maar toch nog een stuk onder de 11000 euro en 11500 euro voor bv. de trek emonda slr 9 en de tarmac sworks sl7 met DA en eTap.
Re: Canyon
Geplaatst: 07 okt 2020 15:07
door MarkVeenstra
jakkel schreef: ↑06 okt 2020 20:35
Precies een copie van de SystemSix van Cannondale.
Maar dan was die systemsix toch een copie van de 6! jaar oude aeroad?
Het nieuwe model is wel anders, buizen iets platter en hoger, kabels intern. Maar toch wel heel duidelijk een opvolger van het vorige model.
Bij de CF SL modellen moet je zelfs heel goed oppassen dat je niet per ongeluk een oud modelletje aanklikt
. En dat zie je dan nog vooral aan het spuitschema, en dat stukje rondom het achterwiel.
Re: Canyon
Geplaatst: 07 okt 2020 20:26
door scepticus
Meer Kamm tail buizen en weggewerkte kabels. Canyon blíjft verrassen!
Re: Canyon
Geplaatst: 08 okt 2020 08:58
door wmc
marsman schreef: ↑07 okt 2020 09:09
Ik vind die duo kleur op het frame niet zo mooi. Beetje een trend aan het worden, want veel merken doen het. Dat je het stuur in breedte kunt instellen is eigenlijk wel een mooie vondst, maar dat stel je 1 keer in om er daarna niet meer aan te komen. Vraag me af of je het hoogteverschil dan nog kunt opvullen oid. Lijkt me vooral een handig verkoopdingtje, want ze hoeven nog maar 1 stuur te produceren.
Verder die prijzen jongens, fietsen met een top-end fiets is niet meer weggelegd voor jan modaal.
Hoe zie je dat verschil? Het viel me ook op dat de wielen niet tubeless geleverd worden, is dat al wel mogelijk met de oude velgen?
Re: Canyon
Geplaatst: 08 okt 2020 09:32
door roelw
marsman schreef: ↑07 okt 2020 09:09
Verder die prijzen jongens, fietsen met een top-end fiets is niet meer weggelegd voor jan modaal.
Toen ik jong was (jaren (90) had je een topfiets met Dura-Ace of Record rond de 80.000 à 90.000 BEF, dat komt overeen met 2.000 tot 2.500€; Tegenwoordig heb je bij een merk als Canyon een fiets met 105.
Dat is geen verwijt aan Canyon maar geeft wel aan hoe alle fietsen enorm veel duurder zijn geworden.
Idem voor de kleding: tot in de jaren 2000 was Assos het topmerk met peperdure broeken rond de 200€. tegenwoordig heb je Assos, Rapha, Pas Normal Studios,... allemaal merken die fietsbroeken in hun gamma hebben voro de prijs waar je vroeger een volledige fiets voor kocht.