Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Trek

Gebruikersavatar
rielplayer
Forum-lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 21 aug 2009 20:48

Gebruikersavatar rielplayer 08 aug 2013 09:54

Ik overweeg de 2014 domane 4.5 aan te schaffen. Nu is deze alleen niet compleet ultegra. Crankstel FSA Gossamer, 50/34 (compact) en Alloy dual-pivot remmen. Gelijkwaardig aan Ultegra of meteen laten ombouwen?

Gebruikersavatar
Daantje92
Forum-lid
Berichten: 195
Lid geworden op: 02 aug 2011 22:12

Gebruikersavatar Daantje92 08 aug 2013 22:13

Frame en groep apart kopen. Heb ik vorige week ook gedaan met een frame van de madone 5.9. Dan kon ik nog kiezen uit kitjes van bontrager waar zadel etc inzit.
Wilier Cento1Air (2017)
Specialized Crave (2013)

allessie
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 mei 2010 23:30

allessie 08 aug 2013 22:21

Ik overweeg sterk om een Domane 6 Project One fiets aan te schaffen (heb al verlekkerd allerlei variaties gemaakt op de website). Maar het zou plezierig zijn het frame nog eens te zien en bijvoorbeeld kleurenstalen. Het frame is echter niet aanwezig bij diverse fm's die ik heb bezocht (behalve die boven in Huez, maar dat is zo'n end rijden) en voor kleuren verwijst met naar de website. Weten jullie waar een Domane 6 is te bewonderen ?

Jordyyy2
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 jul 2013 11:58

Jordyyy2 08 aug 2013 23:14

allessie schreef:Ik overweeg sterk om een Domane 6 Project One fiets aan te schaffen (heb al verlekkerd allerlei variaties gemaakt op de website). Maar het zou plezierig zijn het frame nog eens te zien en bijvoorbeeld kleurenstalen. Het frame is echter niet aanwezig bij diverse fm's die ik heb bezocht (behalve die boven in Huez, maar dat is zo'n end rijden) en voor kleuren verwijst met naar de website. Weten jullie waar een Domane 6 is te bewonderen ?
Vast wel bij 12gobiking in moordrecht

Gebruikersavatar
Snuf
Forum-lid
Berichten: 238
Lid geworden op: 08 jul 2011 12:32
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar Snuf 09 aug 2013 09:22

allessie schreef:Ik overweeg sterk om een Domane 6 Project One fiets aan te schaffen (heb al verlekkerd allerlei variaties gemaakt op de website). Maar het zou plezierig zijn het frame nog eens te zien en bijvoorbeeld kleurenstalen. Het frame is echter niet aanwezig bij diverse fm's die ik heb bezocht (behalve die boven in Huez, maar dat is zo'n end rijden) en voor kleuren verwijst met naar de website. Weten jullie waar een Domane 6 is te bewonderen ?
Hans Struijk in Amsterdam, tegenover de RAI. Verschillende series Domanes en Madones te bewonderen.

bandiet
Forum-lid
Berichten: 532
Lid geworden op: 17 feb 2010 12:08

bandiet 09 aug 2013 12:33

Een paar weken geleden een Trek Madone 5.2 besteld in de opruiming. Deze fiets was eigenlijk niet meer in NL te krijgen, maar dealer en importeur hebben heel goed hun best gedaan en konden er toch nog een bemachtigen. Deze moest uit Denemarken komen. Na 1,5 week was die binnen, wat ik erg snel vond.

Ik heb de mechanische Ultegra eraf gehaald en vervangen voor Di2. Ik had natuurlijk een 5.9 kunnen bestellen, maar die kleurstelling vond ik niet mooi. Deze Di2 groep had ik dit jaar nieuw gekocht voor een Prorace Deamon. Dit frame heb ik bij een valpartij kapotgereden. Wonder boven wonder was de groep (op een heel klein krasje na) onbeschadigd.

Deze fiets is zoveel beter dan de Deamon. Ik was eerst erg sceptisch bij Trek, maar je kunt echt merken dat er heel veel ontwikkeling zit in de frames. De Madone is een erg strak en plezierig rijdend frame.

Mijn dealer heeft op mijn wens de stuurpen en zadel vervangen voor een wit exemplaar. Omdat ik nieuwe shifters ging monteren heb ik het zwarte stuurlint vervangen voor wit van Fizik.

Hier was foto's geschoten met mn mobiel.

Afbeelding
Afbeelding

Groeten, Diederik

allessie
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 mei 2010 23:30

allessie 09 aug 2013 20:47

Snuf schreef:
allessie schreef:Ik overweeg sterk om een Domane 6 Project One fiets aan te schaffen (heb al verlekkerd allerlei variaties gemaakt op de website). Maar het zou plezierig zijn het frame nog eens te zien en bijvoorbeeld kleurenstalen. Het frame is echter niet aanwezig bij diverse fm's die ik heb bezocht (behalve die boven in Huez, maar dat is zo'n end rijden) en voor kleuren verwijst met naar de website. Weten jullie waar een Domane 6 is te bewonderen ?
Hans Struijk in Amsterdam, tegenover de RAI. Verschillende series Domanes en Madones te bewonderen.
Dank, ga ik kijken !
Trek Madone 6 Project One

allessie
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 mei 2010 23:30

allessie 27 aug 2013 20:57

Snuf schreef:Ik heb een Trek besteld, een Project one Domane 6 series afgemonteerd met Ultegra 6800 en Bontrager race TLR wieltjes. Afleverdatum midden/eind augustus, ik kan niet wachten :)
Is ie al binnen ? Foto's graag !
Trek Madone 6 Project One

Gebruikersavatar
Snuf
Forum-lid
Berichten: 238
Lid geworden op: 08 jul 2011 12:32
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar Snuf 28 aug 2013 09:28

allessie schreef:
Snuf schreef:Ik heb een Trek besteld, een Project one Domane 6 series afgemonteerd met Ultegra 6800 en Bontrager race TLR wieltjes. Afleverdatum midden/eind augustus, ik kan niet wachten :)
Is ie al binnen ? Foto's graag !
Ik hoop deze week :) foto's volgen!

Gebruikersavatar
Snuf
Forum-lid
Berichten: 238
Lid geworden op: 08 jul 2011 12:32
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar Snuf 31 aug 2013 12:01

Vandaag een bericht gekregen dat ik mijn Trek Domane kon ophalen. Maar toen we de fiets naliepen bleek dat er een flinke lakbeschadiging op de onderkant van de achtervork te zitten... de lak was weggeschuurd door de grondlaag heen tot op het carbon. Waarschijnlijk gebeurd tijdens het transport van de fiets van het distributiecentrum naar de winkel.

Vanzelfsprekend ben ik hier niet akkoord mee gegaan, nu moet eerst overleg plaatsvinden tussen de winkel, hun distributiecentrum en Trek wat de opties zijn. Een nieuwe order zou weer 6 weken wachttijd betekenen, maar wellicht kan één en ander worden hersteld en zou ik een korting kunnen krijgen...

wordt vervolgd.

Ikke1980
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 aug 2013 10:08

Ikke1980 31 aug 2013 13:45

Hee,
Kan iemand van jullie me misschien helpen...
Ik twijfel tussen de 2.1 en de 2.3 Maar qua prijs komt de 3.1 ook nog in de buurt.
de 3.1 is Carbon en vergelijkbaar met de 2.1 qua groep, de 2.3 heeft een carbon zadelpen en andere wielen (tubeless ready).
Mijn vraag is: Heeft de 3.1 ook deze tubeless Ready wielen? en is het de extra euro's waard om de 3.1 te verkiezen boven de 2.1?
De FM gaf ook nog de domane 2.3 als optie,maar deze fiets zegt mij niet zo heel veel, alleen dat het meer een comfort verschil is in mijn ogen..
Graag jullie mening aub.

Inseen
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 aug 2013 13:50

Inseen 31 aug 2013 21:05

Vandaag mijn eerste racefiets gekocht.
Na het vergelijken van schillende fietsen is het toch de Trek Madone 2.3 (2014 model) geworden.
Komende dinsdag/woensdag kan ik de fiets ophalen, zodra ik wat km's heb gemaakt zal ik wel e.e.a. terug koppelen :)

Plaats reactie