Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2012

Sluus
Forum-lid

Sluus 10 okt 2012 22:41

@steven250;Ik kon niet eerder dan 18.20uur op de fiets rondje van 35km 19.30 thuis = donker en LED's aan... lampsetje bevalt goed en is zeer krachtig

http://www.facebook.com/#!/photo.php?fb ... =1&theater

dickygiovanni
Forum-lid

dickygiovanni 10 okt 2012 23:51

Was superweer voor een avondritje! 50 km. met de misses..

neos
Forum-lid

neos 11 okt 2012 11:40

Gisteren en eergisteren toch nog totaal 150 km gedaan. :)
Dinsdag in de omgeving van Venray en woensdag in de buurt van Grave.
Dacht de fiets eerst onder zijn dekentje aan de winterslaap te laten beginnen maar gezien het mooie weer stond deze te trappelen van ongeduld.
Het leek wel de kat die per se in de avond naar buiten wil. :D
Gezien de voorspelling van het weer misschien nog maar even wachten met het wegzetten.
Nu na 2 nachtjes maar eens een dagje rust.
cornelli racing cycles Uden

canyon81
Forum-lid

Gebruikersavatar canyon81 11 okt 2012 20:49

Uit het werk (16.40u) nog gauw even op de fiets geklommen, te mooi weer om niet te gaan fietsen. Bijna 40 km gefietst, en precies met het avondeten weer thuis :).
Eenvoud kenmerkt het ware.

rednas
Forum-lid

rednas 11 okt 2012 21:09

Vandaag de middag vrij genomen om van het mooie weer te genieten;
123km. op de Aeroad;

ALMERE-NIJKERK-AMERSFOORT-LEUSDEN-EDERVEEN-RENSWOUDE-WOUDENBERG-AMERSFOORT-BAARN-EEMNES-ALMERE
http://app.strava.com/rides/24676624" onclick="window.open(this.href);return false;

jre
Forum-lid

Gebruikersavatar jre 11 okt 2012 23:02

rednas schreef:Vandaag de middag vrij genomen om van het mooie weer te genieten;
123km. op de Aeroad;

ALMERE-NIJKERK-AMERSFOORT-LEUSDEN-EDERVEEN-RENSWOUDE-WOUDENBERG-AMERSFOORT-BAARN-EEMNES-ALMERE
http://app.strava.com/rides/24676624" onclick="window.open(this.href);return false;
mooi ritje en voor mij bekend terrein

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 12 okt 2012 16:18

8-) Vruchtbaar trainingsweekje achter de rug. Vrijdag 15km hardgelopen (duinen & strand). Zaterdag 45km op de mountainbike (duinen). Zondag 60km in de Eilandspolder. Maandagavond — nog net voordat het donker werd — een korte testrit (18km) in de Schermerpolder, en (voor mijn doen) stevig doorgetrapt met gemiddeld 36,5km/u. Dinsdagavond krachttraining + spinningles + sauna in de sportschool. Woensdagmiddag een aangenaam, glooiend duinritje (50km) met wat korte sprintjes...

Afbeelding
Afbeelding

Gisteren een zonovergoten duurtraining (115km) naar het verre oosten. Rustieke rit via De Weere, Abbekerk, Twisk, Medemblik, Wijdenes, Oudendijk, De Rijp...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En vandaag? Vandaag maar eens een rustdag. ;)

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 13 okt 2012 18:17

Mooie plaatjes, buzz !

Vandaag tussen de buien door nog twee uurtjes gefietst. Herfstachtig en een redelijk pittige wind.

Afbeelding

Via Anloo, Gasteren en Oudemolen naar (de rand van) Assen.

Afbeelding

Langs een kunstmatig aangelegd stukje natuur naar Zeijerveen. Daarna via Peest, Norg (Zoran was niet in de zaak), Donderen, Yde, De Punt naar Tynaarlo.

In Zuidlaren begon het te regenen, goed getimed...

steven250
Forum-lid

Gebruikersavatar steven250 13 okt 2012 18:29

Heb vandaag, door goed te timen, ook nog 100km droog kunnen rond kunnen fietsen :)

Ben rond kwart voor 9 vertrokken vanuit Deventer voor een rondje Deventer - Voorst - Zutphen - Lochem - Laren - Holten - Holterberg - Haarle - Nieuw Heeten - Okkenbroek - Deventer. Ik was blij dat ik op de winterfiets was met de Crud Roadracer spatborden want te landbouwvoertuigen hadden de wegen behoorlijk blubberig gemaakt. Er waren zelfs stukken waar ik het achterwiel voelde slippen omdat het zo glad was. Ik ben met dit weer ook extra voorzichtig in de bochten. Dankzij de spatborden bleef ik zelf lekker schoon en de fiets zal met even borstelen ook zo weer op orde zijn.

Na een vlug bezoekje aan de markt met de racer begon het te regenen toen ik eenmaal thuis was, precies goed getimed dus :)
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

jsprbcn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 13 okt 2012 20:30

Vandaag toch nog een mooie route kunnen maken (er was veel regen voorspeld, en gisteren heeft het echt belachelijk hard geregend). Met alle bochten toch uit moeten kijken gezien veel stukken in de schaduw erg glad waren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heerlijk dit soort bochten!
Afbeelding

Die pano functie op mijn telefoon werkt tof trouwens!
Afbeelding

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 13 okt 2012 21:44

I love pano's! Heerlijke plaatjes zijn dat meestal. Deze ook goed gelukt.
Less is bore

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 14 okt 2012 10:22

Nog weer een fraaie herfstdag in de Vaucluse en Drôme Provençale

Voor vandaag, zondag, geeft het weerbericht ook voor het zuidoosten van Frankrijk voor vanmiddag regenbuien met plaatselijk onweer. Het is hier nu,
's ochtends om tien uur, echter nog prachtig zonnig weer en de Mont Ventoux steekt scherp af tegen de blauwe lucht met wat sluierbewolking. Maandagmiddag
zou er een matige Mistral op moeten steken. Dinsdag wordt een frisse dag en voor woensdag staat er ook weer veel wind, maar dan uit het zuiden, op het
programma. Daarna ziet het er in de weersverwachting regenachtig uit. Daarom was het gisteren bijna een 'must' om te gaan fietsen. Temeer daar het ook best
aardig weer was. Het was wel fris, maar het zou 's middags toch nog 20 à 21 graden worden en er was weinig wind en dan voelt het al snel aangenaam aan.
's Ochtends vroeg was de top van de Ventoux nog goed te zien, doch al snel speelden de wolken en de berg zoals dat in het Frans heet cache-cache
(verstoppertje). Uiteindelijk leken de wolken het van de berg te winnen, alhoewel het van enige afstand moeilijk te zien is of de wolken de top bedekken, of dat ze
slechts tegen de berg hangen. Voor mij maakte dat gisteren niet zo veel uit, want ik was toch niet van plan omhoog te gaan. Ik ben wel voor het eerst in een shirt
met lange mouwen en een 3/4-broek vertrokken, want 'kort-kort' leek mij wat al te optimistisch. Vanuit Aubignan ging het via St. Véran naar
Beaumes-de-Venise en verder naar Caromb, St. Pierre-de-Vassols en 'binnendoor' naar Bédoin. Daar gaf de thermometer, net na het middaguur, 16 graden aan.
De top van de Ventoux ging inmiddels permanent schuil in de wolken. Mijn route vervolgde zich richting Malaucène. Vanuit Bedoin klim je dan eerst naar Sidoine
(429 m), dat is meteen na de bocht bij de nog immer niet afgebouwde villa langs de D19. Hierna gaat het een beetje 'op en af', tot je weer gaat klimmen naar de Col
de la Madeleine (448 m).

Op de Col de la Madeleine (tussen Bédoin en Malaucène):

Afbeelding

Afbeelding

In het laatste weekeinde van oktober wordt er in deze omgeving steevast de Rally de Sarrians gereden . Er stond nu al aangeven dat de D19 dan afgesloten
is en ik had de indruk dat enige lieden het parcours al vast aan het 'verkennen' waren. Even goed opletten dus... Gelukkig kwam ik probleemloos in Malaucène
aan, waar overigens een motorcross gehouden werd (maar niet op de openbare weg). Het was er daardoor wel levendig druk op de diverse terrasjes. Vanuit
Malaucène ging het voor mij verder richting Entrechaux.

Entrechaux, bij de afslag naar Faucon (aan de NO-zijde van het dorpje):

Afbeelding

Het weggetje naar Faucon is eerst erg smal, loopt via een nog smaller historisch enkelbaans bruggetje en wordt dan, bij de spltising St. Marcellin/Faucon een
mooie brede weg. Die weg kent een paar steile passages, maar biedt ook een heel mooi uitzicht op de noordelijke helling van de Ventoux. Hier kon je goed
zien dat de wolken inderdaad tegen de berg hingen, want vanaf deze kant was de top wel te zien. 't Is een mooie en rustige route naar Faucon.

Faucon:

Afbeelding

Na Faucon ben ik langs Puymeras naar de weg Vaison-la-Romaine - Nyons gereden en heb ik bij la Tuilière de richting van Mirabel-aux-Baronnies
genomen. Ik heb een beetje een hekel aan die smalle en druk bereden weg, waar altijd gejakkerd wordt. En ook vandaag werd ik bijna weer van de weg
gereden, omdat een mij tegemoetkomende 'automobilist' zo nodig in moest halen terwijl dat eigenlijk niet kon. Het was aan mijn eigen oplettendheid te danken
dat het niet fout is gegaan... Ik was dan ook blij dat ik net voorbij Mirabel, waar een thermometer inmiddels al 18 graden aangaf, de veel rustiger weg naar
Villedieu op kon draaien. Dat is ook wel een smalle weg, doch er is daar weinig verkeer. Wel heb je er mooi zicht op de hellingen van de streek van de
Côtes-du-Rhône Villages
.

De streek van de Côtes-du-Rhône Villages bij Vinsobres...:

Afbeelding

... en bij St. Maurice-sur-Eygues (let op de biologische wijngaard op de voorgrond):

Afbeelding

Ik ben omhoog door het dorpje Villedieu gereden en daarna richting Buisson gegaan. Je kunt dan net buiten Villedieu binnendoor via een smal bochtig weggetje
(een soort colletje) dalen naar de weg die je onderlangs Buisson naar St. Roman-de-Malegarde brengt. Daarna kom je op de route naar de Col le Debat (251 m)
en Cairanne. In de klim naar deze col, waar ik even stevig door ben gaan rijden, kreeg ik het toch wel aardig warm, maar voor de rest was ik blij met kledingkeuze
van gisteren.

Op de Col le Débat:

Afbeelding

Terwijl ik op dat colletje mijn camera pakte om een plaatje te schieten, kwam er van de andere zijde een al wat oudere man op een 'fitness-bike' omhoog. Hij
knoopte een praatje met mij aan. Hij sprak langzaam en ik kon zijn Frans goed volgen. Hij wilde weten waar ik vandaag gefietst had en waar ik heen ging en hij
vond het vandaag zulk ideaal fietsweer. Het was een praatgrage man... Hij sprak met een klein accentje, dus was het nu wel of geen Fransman? Op een
gegeven moment liet hij zich ontvallen dat hij uit Noorwegen kwam. Toen ik hem daarop complimenteerde met zijn goede kennis van de Franse taal, antwoordde
hij dat hij helemaal niet goed Frans sprak, maar dat hij zich kon redden. Dat is precies wat ik zelf ook altijd zeg, dus stonden we zo ongeveer op hetzelfde niveau
te babbelen ;). Hij was trouwens 10 jaar ouder dan ik en vond het plezier dat hij aan het fietsen beleefde belangrijker dan het leveren van prestaties. En zo is het
natuurlijk ook. Maar ik moest mijn plaatje nog schieten en toen er nog een fietser omhoog kwam, heb ik het gesprekje maar vriendelijk beëindigd. De afdaling
naar Cairanne is een hele leuke, want er zitten aardige bochten in en je heb een mooi en weids uitzicht over de Rhône-vallei. Na Cairanne wordt het vlak en kon
ik vanwege het ontbreken van enige wind van betekenis flink doorrijden. Rechts de Rhône-vallei met de eindeloze wijngaarden en links de wijngaarden richting
de bekende wijndorpen Séguret, Sablet en Gigondas, met op de achtergrond de Dentelles de Montmirail en nog verder de Mont Ventoux, waarvan de top nu
flink in de wolken stak. Vlak voor Vacqueyras heb ik nog een lusje over de D80 richting Gigondas gemaakt. Het was aangenaam fietsen zo in het zonnetje.

De Dentelles de Montmirail bij Gigondas (links tegen de helling):

Afbeelding

De rest van de route ging vervolgens via Vacqueyras terug naar Beaumes-de-Venise en daarna met een kleine omweg via St. Véran weer naar Aubignan. En zo
heb ik op deze fraaie herfstdag toch nog weer een flink eind kunnen fietsen:

Afbeelding

En na het douchen stond ik nog gewoon in korte mouwen en korte broek mijn fiets te 'poetsen', terwijl de Ventoux inmiddels ook geheel wolkenvrij geworden was.
Laatst gewijzigd door Le Grimpeur op 15 okt 2012 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
60 x Ventoux

Gesloten