Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 800

Kiekeboe
Forum-lid

Gebruikersavatar Kiekeboe 13 dec 2012 15:58

wanneer ik vergelijk met de temp langs de weg, dan toont mijn Garmin steeds koudere temp. Ik dacht dit er misschien ook iets mee te maken zou kunnen hebben, doordat de Garmin in beweging is.

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 13 dec 2012 16:05

Daar zit altijd wel iets maar zeker geen 5°C. Dan zou het toch helemaal waardeloos zijn.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 13 dec 2012 16:16

Hou er ook rekening mee dat er een vertraging is ingebouwd, tussen het meten en weergave.
Dat zie je ook met de stijging percentage, weergave loopt bij zo'n 25 meter achter met de werkelijkheid.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 13 dec 2012 16:37

Die vertraging is met de temperatuur veel minder en daarnaast wisselt de temperatuur toch niet zo snel. De vertraging in het stijgingspercentage komt doordat die wordt uitgerekend met de delta's van de afstand en van de hoogte.

Mijn Garmin geeft minder extreme temperaturen aan, scheelt bij mij ong 1-2 graden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

wouterf
Forum-lid

Gebruikersavatar wouterf 19 jan 2013 15:43

Ik ben op zoek naar een voor-het-stuur mount voor mijn Edge. Is er al enige consensus over welke mount het beste is? Of welke is in ieder geval goed vanuit Nederland verkrijgbaar? Dus of wel een Nederlandse aanbieder met een goede prijs of een buitenlandse aanbieder met een goede totaalprijs (incl verzenden that is).

floris4
Forum-lid

floris4 19 jan 2013 16:06

Kijk eens hier
groeten, Joop
Het is nooit te laat om alsnog te gaan wielrennen.
mijn racefiets en mijn ATB en lid van WTC de Hellen.

Iblauw
Forum-lid

Iblauw 19 jan 2013 16:57

wouterf schreef:Ik ben op zoek naar een voor-het-stuur mount voor mijn Edge. Is er al enige consensus over welke mount het beste is? Of welke is in ieder geval goed vanuit Nederland verkrijgbaar? Dus of wel een Nederlandse aanbieder met een goede prijs of een buitenlandse aanbieder met een goede totaalprijs (incl verzenden that is).
Ik heb deze gekozen voor op mijn MTB:

http://www.mantel-bikeparts.nl/kedge-go ... uter-mount" onclick="window.open(this.href);return false;

Kost een beetje meer dan die van Garmin zelf maar is ook aanzienlijk steviger. Dit ding zit gewoon nul beweging in. Is enorm stijf.
Sensa Giulia Ultegra Di2
Cube LTD Deore XT

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 jan 2013 17:56

Dat valt bij mij niet meer in de categorie 'een beetje', want het is 12x duurder. Ik vind 't persoonlijk met de 800 niet mooi om 'm voor 't stuur te monteren, hij steekt zo ontzettend ver uit.
Afbeelding

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 19 jan 2013 18:11

Ik kwam via een triathlon forum hier terecht...
http://tillquist.dk/custom-made/garmin-mount-road/" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit is de website van een deense triathleet die zelf aan het ontwerpen is geslagen. Kijk even het filmpje en de fotoos. Prototype 4 is de (voorlopig?) definitieve versie van een Garmin-houder. Hij heeft echt een professioneel en fraai stukje werk geleverd. Wel op maat voor 3T stuurpennen, of pennen met een gelijke bout-afstand...

Hij maak en verkoopt in eigen beheer en in beperkte oplage. Kost wat, maar dan heb je wel een fraaie houder. En met een mooie en zeer stabiele plaatsing voor je Edge 800/810/500/510.
En ik kan het weten, want ik heb er één gekocht
Het is echt een mooie en goede houder en levert je een goedgeplaatste Edge op.
Bijkomend voordeel is dat hij nog geen mm ruimte op je stuur pakt, ivm bevestiging aan de faceplate van je stuurpen.

O ja, hij koste 50 euro, incl verzenden en passende boutjes voor de stuurpen. Natuurlijk een belachelijk prijs voor een compu-mount, maar ja, ik gebruikte als excuus voor mezelf dat dit wel echt handwerk is.
Even mezelf ge-Quote uit het topic over de Sram mount....

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 19 jan 2013 23:38

wouterf schreef:Ik ben op zoek naar een voor-het-stuur mount voor mijn Edge. Is er al enige consensus over welke mount het beste is? Of welke is in ieder geval goed vanuit Nederland verkrijgbaar? Dus of wel een Nederlandse aanbieder met een goede prijs of een buitenlandse aanbieder met een goede totaalprijs (incl verzenden that is).
Bij Futurum aan 39,99 Euro.
=> http://www.futurumshop.nl/garmin-out-fr ... teun.phtml

Bij CRC is die excl verzenden 7,5 Euro goedkoper, Als je er dan nog iets bijbesteld is verzenden ook gratis.
=> [urlhttp://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=88493][/url].
I know myself like no one else
Nothing to defend

wezep
Forum-lid

Gebruikersavatar wezep 20 jan 2013 09:26

Ben eigenlijk wel benieuwd wanneer dit op de markt komt en voor welke prijs:
Afbeelding
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 jan 2013 10:26

Ik zou veel liever een ontwerp zien waar ze de mount in de 'buis' van de stuurpen laten verzinken.
Afbeelding

Gesloten