Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vrouwenwielrennen 2021, 2022, 2023 en 2024

marsman
Forum-lid

marsman 03 okt 2024 09:34

Iemand als Sarina Wegman of voor mijn part een Merijn Zeeman achtig persoon zou IMHO qua aanpak het beste werken. Man of vrouw maakt geen hol uit, maar het moet strak, streng en rechtvaardig. En duidelijk ook.

We hebben Loes al veel besproken. Maar voor mij is ze iemand die in elk interview als een konijn in een koplamp kijkt. Kan bijna niet anders dan dat ze dat als coach qua houding ook heeft naar de dames. En dan krijg je gewoon wat we de afgelopen jaren hebben gezien. Dat geldt voor elke leider en elk team.

Vos zie ik het niet doen. Toch te timide. En te lang onderdeel geweest van het team en het probleem. Ik las gisteren dat Van Vleuten al gepolst is, maar dat ze wijselijk bedankt heeft. Eerlijk gezegd snap ik niet goed waarom de KNWU in die poule van mensen een opvolger zoekt. Het salaris is 80K trouwens, dat stond ook in dat bericht. Niet onaardig voor een forumlid die het hier altijd zo goed weet. Mij niet bellen trouwens :-)
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Oppbogga
Forum-lid

Oppbogga 03 okt 2024 11:16

Ik zou een iemand kiezen die ver boven de partijen staat bijv. een man met haar op de tanden... :P
...

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 03 okt 2024 12:32

max caldas... hebben de hockeyvrouwen gouden ervaring mee ;-)

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 03 okt 2024 13:01

Als het een vrouw moet zijn zou ik Alyson Annan bellen. Weet je 100% zeker dat het geen slappe hap wordt :mrgreen:
Less is bore

BertL
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar BertL 03 okt 2024 13:17

Zoek iemand die vragen kan stellen en kan doorvragen.
“Waarom zou het team voor jou rijden? En wat ga jij er aan doen om dat optimaal te laten werken? En hoe dan, en wanneee dan en wat dan? En wat is daar voor nodig? En wat is jouw bijdrage?”
hun fietsen.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 03 okt 2024 14:04

Je vergeet een vraag: Wat ga jij doen als er 2 ploeggenotes voorop rijden bijvoorbeeld ;-)

En waarom wordt er nu nog steeds geen ploeg aangekondigd. Ze is op insta allemaal heppiedepeppie fietsplaatjes aan het delen, maar nog geen enkele aankondiging over wat ze volgend jaar gaat doen.
Less is bore

CampaYolo
Forum-lid

Gebruikersavatar CampaYolo 03 okt 2024 14:08

Degene die dit vrouwenteam op 1 lijn krijgt moeten ze meteen als vredesonderhandelaar in dienst nemen bij de VN.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.

Vangalo74 2.0
Forum-lid

Vangalo74 2.0 03 okt 2024 14:21

daniel1975 schreef: 03 okt 2024 13:01 Als het een vrouw moet zijn zou ik Alyson Annan bellen. Weet je 100% zeker dat het geen slappe hap wordt :mrgreen:
100% kans op prijzen en ook 100% kans op een onderzoek nadat de prijzen gewonnen zijn. Top coach :like:

ColumsbusMJ
Forum-lid

ColumsbusMJ 03 okt 2024 14:40

daniel1975 schreef: 03 okt 2024 09:06 Er zullen weinig vrouwen zijn die ontkennen dat werken met een gemixt gezelschap incl mannen beter werkt dan alleen met vrouwen. Als je ziet welke types er allemaal in zitten qua karakter en mogelijkheden, is het gewoon verstandig om iemand te kiezen die niet in de emotie van deze jonge vrouwen mee gaat. En dan ben ik er van overtuigd dat de kans dat dat een man is, groter is dan dat je een geschikte vrouw vindt. Daar is niks achterhaalds aan.
Dat er ook fantastische vrouwelijke coaches zijn zal ik absoluut niet ontkennen (zie ook een topcoach als Sarina Wiegman) en ik denk dat Vos dit ook wel in zich heeft, maar op dit moment zou ik ze in het dameswielrennen niet zo op kunnen noemen.
Ik zou het ook niet prettig vinden om met alleen maar mannen te werken, maar dat is een persoonlijke afweging.

Jarenlang hebben mannen de topsportwereld gedomineerd zowel in het veld als als coach, dan is het ook niet zo vreemd dat er meer mannelijke topcoaches zijn. Hetzelfde geldt voor het bedrijfsleven, maar dat maakt een man niet meer geschikt dan een vrouw, dit heeft te maken met gebrekkige emancipatie. Dat de huidige bondscoach niet boven de partijen staat, heeft vrij weinig met haar geslacht te maken, dit had net zo goed een man kunnen. Genoeg bedrijven en clubs die teloor zijn gegaan door mismanagement van mannen. Ik blijf het idee wel wat achterhaald vinden dat het een man zou moeten worden. Dat er op dit moment meer mannen dan vrouwen geschikt zouden zijn voor deze functie kan ik wel begrijpen, maar dat heeft niets met het geslacht van de persoon te maken.

Heb je al gesolliciteerd?;)

marsman
Forum-lid

marsman 03 okt 2024 14:43

Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Klein_Verzet
Forum-lid

Klein_Verzet 03 okt 2024 14:45

Therapeutisch wandelen, praatsessies op de hei, teamgeest kweken in een zweethut, performance management contracten opstellen, noem de hele santenkraam maar op. Wie vooraf alle mogelijke scenario's bespreekt loopt op het moment van uitvoeren achter de feiten aan, want daar staat ie weer, waar niemand op had gerekend: de verrassing. Kortom, technocratisch geleuter van de ergste soort in de waan om alles onder controle te houden.

Komt onderstaande bekend voor?
"De meeste ploegen hebben problemen met hun cultuur. Er is geen samenwerking meer. Kijk, dit zijn individuele sporten, maar ze leven hier wel samen als team. En in de moeilijkste omgeving - dat is de olympische omgeving, het olympisch dorp, veel druk, alles erop en eraan - heb je een team nodig voor de veilige basis. Ook als individuele sporter. Dus ik steek er heel veel tijd in." ~ Jacco Verhaeren
Er bestaat een mooi woord voor hetgeen hier uiteengezet wordt: mutualisme. Het individu wordt beter vanwege de veilige basis in het team, en het team wordt beter door het welbevinden van het individu.

el_loco
Forum-lid

el_loco 03 okt 2024 15:56

Maar als bondscoach bij het wielrennen heb je die tijd niet. Ze rijden één keer per jaar als team (in wisselende samenstelling) Toevallig 2 keer dit jaar. Als de mensen die het hardst kunnen fietsen niet van zichzelf teamplayers zijn heb je gewoon botte pech. Dat ga je als bondscoach niet fixen. En teamplayers selecteren die niet hard genoeg kunnen fietsen is ook kansloos. Kortom: hondenbaan, je doet het nooit goed.

Plaats reactie