Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2023

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16739
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 27 jun 2023 10:58

Een lage gunfactor is relatief. Shirtjes van Sky, PSG, City, petjes van Mercedes F1, gele armbandjes en US Postal merchandise, het vind/vond allemaal gretig aftrek. Uiteindelijk kiest een groot deel van het publiek toch de kant van de winnaar, maar tegelijkertijd worden ze het meest gehaat.

Dat TJV zo'n lelijk shirt heeft dat een dooie hond het nog niet aan wil, is wat dat betreft een ongeëvenaarde prestatie.
Campagnolo Ultra Dork

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1493
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 27 jun 2023 11:01

Ernie C. schreef: 27 jun 2023 10:58 Dat TJV zo'n lelijk shirt heeft dat een dooie hond het nog niet aan wil, is wat dat betreft een ongeëvenaarde prestatie.
Dat is persoonlijke smaak wel heel algemeen en cru gesteld. TJV shirt staat bij mij nog redelijk hoog op de lijst van wat ik voor de looks nog wel zou aan trekken.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16739
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 27 jun 2023 11:06

bartdr schreef: 27 jun 2023 11:01
Ernie C. schreef: 27 jun 2023 10:58 Dat TJV zo'n lelijk shirt heeft dat een dooie hond het nog niet aan wil, is wat dat betreft een ongeëvenaarde prestatie.
Dat is persoonlijke smaak wel heel algemeen en cru gesteld. TJV shirt staat bij mij nog redelijk hoog op de lijst van wat ik voor de looks nog wel zou aan trekken.
Overal is een markt voor maar ik denk dat ze daar een flink bedrag aan merchandise inkomsten hebben laten liggen.
Campagnolo Ultra Dork

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 27 jun 2023 12:48

Bij mij in de buurt wonen te weinig dooie honden, want die andere "variant" schijt, bijt en blaft als ware het een statement tegen de gemankeerde schepping. Zonder stok kan hier niemand de deur uit. "L'enfer, c'est les autres?" Nee, de hel loopt op vier poten.

Over die pakjes van Jumbo gesproken; er zou een regel moeten zijn dat geel verboden is in de Tour, zoals roze in de Giro en rood in de Vuelta. Ergo, Jumbo moet in de Tour in het roze of in het rood.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39525
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 jun 2023 13:00

Deze shirts kon ik altijd wel redelijk waarderen.
Afbeelding

Afbeelding

En voor wie dacht dat alleen de gele versie van Jumbo lelijk is:
Afbeelding
Less is bore

el_loco
Forum-lid
Berichten: 1035
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 27 jun 2023 13:04

Wat mij betreft is het nieuwe Jumbo tourshirt gewoon een volgende in het rijtje wanstaltige wielershirts. Vond die van vorig jaar zo mogelijk nog erger, maar goed. Die shirts van EF zijn ook lelijk en zo valt er altijd nog wel wat te klagen.

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 27 jun 2023 14:19

Mooie ploegtruitjes zie je maar zelden.
Ik herinner me nog de allereerste Lotto truitjes, dat was pas een revolutie in het landschap van de proefploegen.
Meest iconische truitje wat mij betreft: La vie claire (Mondriaan)

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5806
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 27 jun 2023 15:20

hierbij zitten een paar mooie: trek, giant, quickstep, bora, BMC...http://www.wielrencadeaus.nl/kleding/wi ... ance-2016/
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

hayes

hayes 27 jun 2023 18:23

Klein_Verzet schreef: 18 jun 2023 12:30 “Dit was de beste manier om Gino te eren,” aldus Evenepoel. Nee, mijn beste jongen, de koers was gestreden, de tijden stonden 25km voor de finish vast, wat volgde was … iets voor de bühne. Feitelijk kende deze rit dus geen winnaar. Juichend, met een vingertje naar de hemel wijzend, veranderde daar niets aan.

De beste manier om Gino een laatste eer te bewijzen was als alle renners vlak voor de meet in de remmen hadden geknepen, de fiets over de dranghekken hadden gezet, er zelf overheen hadden geklommen, en in stilte van hun toneel (de weg, de gruwelijke weg) waren verdwenen.
:lol: :lol: :lol:

hayes

hayes 27 jun 2023 18:25

Ernie C. schreef: 18 jun 2023 14:39
wasbeer2006 schreef: 18 jun 2023 13:35
Enzzo schreef: 18 jun 2023 12:46Pffff :(
+1 hier kan ik ook nooit bij.

Dit bewijst maar weer dat heel veel mensen totaal niet kunnen ondersscheiden en gewoon met een vooringenomen mening voor de buis zitten en daar vervolgens alles gepolariseert aan 1 kant hangen, de intelligentie van de mens.....

Goed onze leiders doen het voor, maar een beetje zelf nadenken zou leuk zijn.
Wat is er zo mooi aan een cadeautje geven aan degene met het best gevulde palmares? Ja, er moet iemand als eerste over de finish komen maar de hele schoonheid van het gebaar ontgaat mij wel.
Dus een renner die zelf een ravijn indook en dat voor het zelfde geld niet overleefd had, of verlamd was (1m verder en hij was op scherpe rotsen gevallen) mag zeker geen gebaar maken?

Dat intussen best wat andere renners intussen een gebaar maakten, wordt hier helemaal niet besproken? Grappig. Of zielig.

Afbeelding

pino
Forum-lid HC
Berichten: 4098
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 27 jun 2023 22:02

Troost je. Ik vind al de gebaren naar de hemel van ALLE renners misplaatst.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 27 jun 2023 22:49

hayes schreef: 27 jun 2023 18:25
Ernie C. schreef: 18 jun 2023 14:39
wasbeer2006 schreef: 18 jun 2023 13:35

+1 hier kan ik ook nooit bij.

Dit bewijst maar weer dat heel veel mensen totaal niet kunnen ondersscheiden en gewoon met een vooringenomen mening voor de buis zitten en daar vervolgens alles gepolariseert aan 1 kant hangen, de intelligentie van de mens.....

Goed onze leiders doen het voor, maar een beetje zelf nadenken zou leuk zijn.
Wat is er zo mooi aan een cadeautje geven aan degene met het best gevulde palmares? Ja, er moet iemand als eerste over de finish komen maar de hele schoonheid van het gebaar ontgaat mij wel.
Dus een renner die zelf een ravijn indook en dat voor het zelfde geld niet overleefd had, of verlamd was (1m verder en hij was op scherpe rotsen gevallen) mag zeker geen gebaar maken?

Dat intussen best wat andere renners intussen een gebaar maakten, wordt hier helemaal niet besproken? Grappig. Of zielig.

Afbeelding
:like:

Je zit in een kleine wereld als renner zijnde en elk klein beetje wat je kunt doen om een gebaar te maken naar een naaste collega die uit het leven is weggerukt is er één! Of je nu gelovig bent of niet, of je nu ploeggenoot bent of niet; het is een wereldje waar iedereen elkaar kent en telkens weer tegenkomt. Dan is een gebaar-op welke wijze dan ook- gewoon een teken van respect en een signaal dat je van de dezelfde groep bent.
Zo zie ik het. Als publiek vanaf de bank voor de tv kunnen we allemaal wel een mening daarover hebben maar als insider ga je daar op je eigen manier mee om en daar mag best wat respect en behoudendheid voor zijn denk ik.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Plaats reactie