Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 14 okt 2023 12:20

Reden 1: omdat God het zegt...
Campagnolo Ultra Dork

Klein_Verzet
Forum-lid

Klein_Verzet 14 okt 2023 13:04

1. God bestaat niet.
2. "Er zal geen steen op de andere blijven liggen."
3. Wat de mens aan wijsheid uit oude geschriften haalt, selecteert hij op basis van zijn verstand.
4. Wees wijs, gebruik je verstand !
5. Leer te aanvaarden dat voorbij je keurig aangeharkte tuin een wereld schuil gaat barstensvol absurditeit.
6. Het leven is zinloos, dus maak er iets van. Misschien had Nabokov een punt: het leven is een (enige?) kiertje licht in een eeuwige duisternis.
7. ASICS (op z'n Grieks) dmv fietsen en haren in de wind.

Je vorige reactie vond ik ook heel goed.

uninvitedguest
Forum-lid

uninvitedguest 14 okt 2023 13:09

Tsja, we kunnen nu het verhaal vanuit geschiedkundig perspectief wel gaan duiden, maar wie weet wat er verder speelt.

Ik ben er van overtuigd dat er in dit soort situaties krachten spelen waar niemand hier op het forum weet van heeft.
En mocht er al een hobbiefietser wel weet van hebben, dan zal hij/zij dat hier niet laten merken.

Rusland is al geruime tijd in oorlog met de Oekraine. Rusland maakt o.a. gebruik van drones van Iraanse makelij.
Recentelijk zoekt Rusland meer toenadering tot Iran.
Iran is de aartsvijand van Israël en steunt Hamas.
Naar verluid zou Iran zeer recentelijk toestemming aan Hamas gegeven hebben om Israël aan te vallen.

Ik sluit niet uit dat Rusland en Iran het op een akkoord hebben gegooid om Iran toestemming te laten verlenen aan Hamas om Israël aan te vallen. De hele wereld is nu gefocust op het Israelisch - Palestijnse conflict. De VS dienen nu hun aandacht op zijn minst te verdelen tussen de Oekraine en Israel, m.a.w. de volle focus ligt niet meer op de oorlog in de Oekraine.
Is het niet heel toevallig dat juist nu Rusland het offensief in de Oekraine weer verhevigd????
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 14 okt 2023 13:26

Ernie C. schreef: 14 okt 2023 12:20 Reden 1: omdat God het zegt...
Wat mij betreft reden 1, 2 en 3
De enige reden,.....

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 14 okt 2023 13:40

@uninvitedguest
Hamas is niet meer of minder dan een zetbaas van Iran, (over de ruggen zeg maas levens van de Palestijnen wat mij betreft.)
Het maken van de tunnels en rakketen heeft wel een lange voorbereiding gehad, maar inderdaad het komt de Russen zeker niet slecht uit, hoewel die altijd onderling met Israël een goede band hebben gehad.
Btw, Ts echt te hopen dan het in Oekraïne eens een keer ophoudt, van beide kanten hopeloos vooruitzicht met honderden doden per dag.
Helaas Diplomatie is ver te zoeken tegenwoordig.

uninvitedguest
Forum-lid

uninvitedguest 14 okt 2023 16:27

Dat Hamas een marionet is van Iran is mij bekend.
Dat deze actie niet van de ene op andere dag uit de hoge hoed getoverd wordt, is me ook duidelijk.

Wat ik probeerde duidelijk te maken dat hier op het forum stellingen gedropt worden door leden die blijkbaar menen van de hoed en de rand te weten.
Ik ben en blijf er echter van overtuigd dat er veel meer in de wereld veel geregisseerd door machten en krachten waar wij als gewone burgers geen weet van hebben.

Als je aan een individele burger waar ter wereld ook vraagt of men op een oorlog zit te wachten waarbij dierbaren worden opgeofferd en huizen verwoest worden, ben ik er van overtuigd dat 99,9% met nee zal antwoorden.
Toch zien we telkens weer oorlogen onstaan, waarbij hele volksstammen die oorlog rechtvaardigen.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 14 okt 2023 16:36

mao schreef: 14 okt 2023 13:26
De enige reden,.....
Maar iemand anders God zegt weer wat anders. En dan hebben we het niet meer over politieke argumenten.
Campagnolo Ultra Dork

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 14 okt 2023 20:38

uninvitedguest schreef: 14 okt 2023 16:27

Wat ik probeerde duidelijk te maken dat hier op het forum stellingen gedropt worden door leden die blijkbaar menen van de hoed en de rand te weten.
Ik ben en blijf er echter van overtuigd dat er veel meer in de wereld veel geregisseerd door machten en krachten waar wij als gewone burgers geen weet van hebben.

Nederland schortte in juli vorig jaar de betalingen op aan een Palestijnse boerenorganisatie na signalen dat twee terrorismeverdachten op de loonlijst stonden. Op aandringen van het Tweede Kamerlid Tunahan Kuzu (DENK) besloot D66-minister Sigrid Kaag (Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking) twee weken geleden de betalingen deels te hervatten.

De resultaten van een Europees onderzoek naar de handel en wandel van de Palestijnse organisaties lieten volgens Kaag te lang op zich wachten, terwijl de nood onder Palestijnse boeren hoog was. Via een nieuwe organisatie en met extra accountantscontrole zouden spoedeisende betalingen een juiste bestemming vinden.

Minister Kaag gaf in de brief aan de Tweede Kamer aan dat zij Israëlische inlichtingen had ontvangen over de banden tussen het Volksfront en hulporganisaties. Zij volstond met de mededeling dat de informatie zou worden toegespeeld aan de Europese onderzoekers.

Misschien mevrouw maar eens uitnodigen bij Op1 voor wat uitleg,

https://www.ewmagazine.nl/nederland/ach ... ep-824820/

MPolleke
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar MPolleke 14 okt 2023 21:15

Dat is natuurlijk de spagaat waaraan je niet kunt ontkomen.
Hamas is niet enkel een politieke en militaire/terroristische organisatie, ze hebben zich in het volk genesteld door hun sociale insteek. Wij gaan dat van hieraf niet kunnen scheiden. En er wonen meer dan twee miljoen mensen die hulp nodig hebben, ik ga er van uit dat het merendeel geen terrorist is.

De politiek van Israel is dat sinds Hamas aan de macht is (en die niet meer afstaat) heel Gaza afgeknepen wordt. Dan weet je natuurlijk zeker dat er vanuit de jonge en kansloze generatie altijd nieuwe aanwas is bij Hamas.

Je kunt vertellen hoe het niet moet en roepen dat Kaag verantwoording af moet leggen. Maar hoe Israel het doet is ook een spoor naar meer ellende. Dus hoe moet het dan wel? Ik zie geen weg naar een oplossing.

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 14 okt 2023 21:39

Het land verdient haar niet en we hopen dat ze een andere baan zoekt.’ Die opmerkelijke uitspraak deden de dochters van D66-politica Sigrid Kaag in het Nederlandse tv-programma College tour. De minister van Financiën was erg geëmotioneerd over hun bezorgdheid en overwoog toen iets anders te gaan doen. Door de val van het Nederlandse kabinet zag ze de tijd rijp om dat idee concreet te maken. In een interview met Trouw zegt ze dat haar kinderen in alle rust moeten kunnen studeren en werken. ‘Ze moeten hun eigen ervaringen kunnen opdoen, die losstaan van wat je vader of moeder doet.’

Hier het volledige artikel
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 14 okt 2023 21:42

Ernie C. schreef: 14 okt 2023 16:36
mao schreef: 14 okt 2023 13:26
De enige reden,.....
Maar iemand anders God zegt weer wat anders. En dan hebben we het niet meer over politieke argumenten.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 14 okt 2023 22:08

Waar het om gaat Mpolleke is dat we natuurlijk voor humanitaire hulp zijn, laat daar geen misverstand over zijn.
Echter Kaag word gewaarschuwd dat het foute boel is en toch zet ze door,…. Tja dan heb je wat uit te leggen.

Gesloten