Wat ik nu weer op Marktplaats zag....
Ja, die snap ik ook niet helemaal, volgens mij snapje dan het veilingsprincipe niet helemaal..
De prijs daalt naarmate de tijd verstrekt, dus zodra het bedrag bereikt wordt waarvan iemand denk "dat heb ik ervoor over" dan koopt die het object.
Niets misleidends aan toch?
De prijs daalt naarmate de tijd verstrekt, dus zodra het bedrag bereikt wordt waarvan iemand denk "dat heb ik ervoor over" dan koopt die het object.
Niets misleidends aan toch?
mijn Flickr
Je hebt veilingen die werken met het afslagprincipe en je hebt er die werken met het bieden per opbod. Ook zijn er nog combinatievormen (huizenveiling, eerst de afslag en daarna nogmaals per opbod).
Meer is er niet aan de hand. Allebei de veilvormen kunnen interessant zijn!
TransAm 2010 ? Of toch 2011? 2012!
Concept? deze manier van veilen bestaat al jaren voor zover ik weet (zoals pfff al zei met bloemenveilingen) je kent de beelden toch wel van grote zalen waarin de mensen naar een soort klok kijken en op de knop dukken als ze de prijs willen betalen? hoe langer je wacht hoe groter de kans dat iemand je voor is, hoe sneller je drukt hoe meer je betaalt...)
mijn Flickr
Zucht, het zal wel aan mij liggen. Startprijs van deze Merckx EXM is 4600 Euro. IK zou zeggen dat deze bij zo'n beetje iedere fietseboer voor 3200 euro te koop staat! En de normale prijs was volgens mij 3900 euro. Klinkt in mijn oren als misleidend.
Maar als je lang genoeg wacht, nu nog zo'n drie uur te gaan, komt ie op de veilingsite ook uit op 3200 euro. Maar men geeft de indruk dat de fiets dan voor minder dan de bepaalde 'marktprijs' weggaat.
[img=http://bikeblitz.nl/gallery/thumb/1287583431.JPG]
Maar als je lang genoeg wacht, nu nog zo'n drie uur te gaan, komt ie op de veilingsite ook uit op 3200 euro. Maar men geeft de indruk dat de fiets dan voor minder dan de bepaalde 'marktprijs' weggaat.
[img=http://bikeblitz.nl/gallery/thumb/1287583431.JPG]
[quote="Geer"]Zucht, het zal wel aan mij liggen. Startprijs van deze Merckx EXM is 4600 Euro. IK zou zeggen dat deze bij zo'n beetje iedere fietseboer voor 3200 euro te koop staat! En de normale prijs was volgens mij 3900 euro. Klinkt in mijn oren als misleidend.
Maar als je lang genoeg wacht, nu nog zo'n drie uur te gaan, komt ie op de veilingsite ook uit op 3200 euro. Maar men geeft de indruk dat de fiets dan voor minder dan de bepaalde 'marktprijs' weggaat. [/quote]
De startprijs zegt in zo'n geval niet zo veel over de uiteindelijke prijs, dus wat daar misleidend aan is snap ik niet helemaal. Op bloemen- en visveilingen is dit de manier waarop geveild wordt. Ze hadden de startprijs ook op 3900 euro kunnen zetten, maar dan lopen ze het risico dat er iemand is die eigenlijk wel iets meer had willen betalen, maar de fiets nu dus voor 3900 euro krijgt.
Maar als je lang genoeg wacht, nu nog zo'n drie uur te gaan, komt ie op de veilingsite ook uit op 3200 euro. Maar men geeft de indruk dat de fiets dan voor minder dan de bepaalde 'marktprijs' weggaat. [/quote]
De startprijs zegt in zo'n geval niet zo veel over de uiteindelijke prijs, dus wat daar misleidend aan is snap ik niet helemaal. Op bloemen- en visveilingen is dit de manier waarop geveild wordt. Ze hadden de startprijs ook op 3900 euro kunnen zetten, maar dan lopen ze het risico dat er iemand is die eigenlijk wel iets meer had willen betalen, maar de fiets nu dus voor 3900 euro krijgt.
Geer schreef:Zucht, het zal wel aan mij liggen. Startprijs van deze Merckx EXM is 4600 Euro.
Een startprijs is maar een startprijs.
IK zou zeggen dat deze bij zo'n beetje iedere fietseboer voor 3200 euro te koop staat!
Dan koop je 'm toch dáár?
En de normale prijs was volgens mij 3900 euro. Klinkt in mijn oren als misleidend.
Normale prijs, wat is een normale prijs?
Op de site staat het volgende:
Ik geloof best dat de som van de adviesprijzen van de onderdelen van die Merckx 4600 is.Een product start op de aangegeven tijd met de adviesprijs
Ik zie nergens vermeld dan wel gesuggereerd worden dat de prijzen bij bikeblitz lager zijn dan 'normale' prijzen, marktprijzen, Hopmansprijzen, De Vosprijzen, Saldenprijzen of wat dan ook.
-eric- schreef:Ach, het mooie van internet en vrije markt is dat tijd vanzelf het bestaansrecht bewijst...
Dat dus.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Bij auto handelaren gaat het nu ook zo..
Je kunt via internet op deze manier 2de hands auto's kopen. Echter zit er dan wel ook een minimum prijs aan vast voor welke bedrag de auto verkocht wordt.
gevolg als je onderhandeld met de verkoper heb je een betere prijs.
Je kunt via internet op deze manier 2de hands auto's kopen. Echter zit er dan wel ook een minimum prijs aan vast voor welke bedrag de auto verkocht wordt.
gevolg als je onderhandeld met de verkoper heb je een betere prijs.
Als de critici op dit forum nou eens gewoon met Bikeblitz bellen of mailen...
tel: 0252-830222
info@bikeblitz.nl
Openingstijden:
Dinsdag t/m Vrijdag 09:00-16:00
tel: 0252-830222
info@bikeblitz.nl
Openingstijden:
Dinsdag t/m Vrijdag 09:00-16:00
TransAm 2010 ? Of toch 2011? 2012!
- jeroenkuiper
- Forum-lid
hoeveel fietsenmakers hanteren wel niet een speciale prijs die lager ligt als de adviesverkoopprijs?
kijk bijv eens bij salden, die kent de zogenaamde kaaiman korting oid...
pak je daar een Cervelo R3 met een adviesverkoopprijs van 3999 euro en laat je je de kortingsprijs opsturen kun je ineens eigenaar worden voor 800 euro minder... dat zelfde zal dus ook gelden met de daar vermelde fietsen... prijzen zijn gewoon adviesverkoop maar met genoeg marge om ze tegen afslag te verkopen...
vind het wel een leuk initiatief, helaas niet veel aanbod...
kijk bijv eens bij salden, die kent de zogenaamde kaaiman korting oid...
pak je daar een Cervelo R3 met een adviesverkoopprijs van 3999 euro en laat je je de kortingsprijs opsturen kun je ineens eigenaar worden voor 800 euro minder... dat zelfde zal dus ook gelden met de daar vermelde fietsen... prijzen zijn gewoon adviesverkoop maar met genoeg marge om ze tegen afslag te verkopen...
vind het wel een leuk initiatief, helaas niet veel aanbod...