Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinarello

hoorn
Forum-lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 03 aug 2004 19:17

hoorn 08 jul 2008 16:55

Ik heb een vraagje, en geloof me ik heb redelijk gezocht op het forum. Maar ik kan het antwoord niet direct vinden. Ik ben me aan het oriënteren op een nieuwe fiets. Op dit moment is de voorlopige keus gevallen op een Pinarello F4:13 in de kleur rood of in de kleuren van het Illes Baleares team. De afmontage ben ik nog niet uit.
Maar de grootste vraag waar ik mee zit is of deze fiets sterk en stijf genoeg is voor mijn gewicht en lengte. Ik ben 1,85 m lang en ca. 95 kg. Mijn huidige fiets is een cannondale CAAD5. Het is niet de bedoeling om er wedstrijden mee te gaan rijden, maar vooral om te toeren en zo nu en dan een tocht in de ardennen, Limburg en wellicht de alpen.
Ik weet dat er ongetwijfeld sterkere en "betere" fietsen te koop zijn voor hetzelfde geld. Maar in de winkel was er maar een fiets die er uit sprong."
Samengevat: is een F4:13 sterk genoeg of ga ik er problemen mee krijgen.
Pinarello FP Paris, Ultegra SL Compact, Mavic Cosmic Carbone SLR, Conti GP 4000S
Wilier Triestina Cyclocross
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
jorisbressers
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 07 jul 2008 14:01

Gebruikersavatar jorisbressers 08 jul 2008 21:52

De F4:13 is zeker sterk genoeg voor je gewicht. Let er wel op dat je er wielen in zet die je gewicht kunnen hebben.

PS: Ben het met je eens dat Pina's er in de winkel uitspringen! Zijn weinig mooiere fietsen!
Scott Addict 15 / Ultegra Di2

Afbeelding

Gebruikersavatar
jorisbressers
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 07 jul 2008 14:01

Gebruikersavatar jorisbressers 08 jul 2008 21:55

Ik heb zelf een Pinarello Galileo, destijds liet mijn budget geen carbon fiets toe. Heb er nooit spijt van gekregen trouwens. Heb de fiets inmiddels wat verbeterd met Zonda wielen, andere bandjes en een ander zadel. Nu zit ik er aan te denken om de Veloce groep te vervangen door Chorus. Wat denken jullie hiervan?
Scott Addict 15 / Ultegra Di2

Afbeelding

Gebruikersavatar
timsen
Forum-lid
Berichten: 386
Lid geworden op: 04 apr 2008 13:34
Locatie: Rheden

Gebruikersavatar timsen 10 jul 2008 20:54

Dag Heren....... en damens!

afgelopen woensdag bij Vos fietsen geweest!
En ja hoor hij had de nieuwe FP3 al staan! 25 stuks!! ook de nieuwe paris en Prince had hij al staan!

Wat een mooie fietsen de nieuwe Pina's de F4:13 gaat er aankomend jaar helemaal uit !

kino
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 13 apr 2008 00:45

kino 10 jul 2008 22:09

Ik ben ca 90 kg , heb de F4:13 sinds april. Chorus en Zonda wielen . Helemaal top , jouw gwicht kan er prima op. Die van mij trouwens ook rood met witr, replica .. Look pedaaltjes , helemaal dik OK!
pinarellorules

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 11 jul 2008 10:16

Zo kcnc remmen zijn besteld even wachten tot ze er zijn. Heb gelijk deda zero stuurpen gekocht en deda stuur. dat scheelt weer een paar honderd gram.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

hoorn
Forum-lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 03 aug 2004 19:17

hoorn 13 jul 2008 22:34

Ik ben gisteren nog even bij m'n LBS wezen informeren naar de Pinarello Fp4:13 en hij kwam met het lumineuze idee om tegen een schappelijke meerprijs een Paris in overweging te nemen, een ander alternatief was de Cervélo R3. Daar sta je dan, je krijgt de keuze uit enerzijds een italiaans juweeltje qua styling en anderzijds Canadese High Tech.
.De grote vraag is of dit een goed een sterk frame is (ik weet al dat ie erg mooi is om te zien). Als ik voor de Paris ga dan wordt het naar alle waarschijnlijkheid de kleur die Pinarello Red noemt of de Naked uitvoering.
De vraag: is de Paris geschikt voor gebruikers van 90 à 95 kg (lengte 1,85m) die er vooral (lange)toerritten mee rijden en zeker geen wedstrijden, of is het toch aan te bevelen om een FP 4:13 te kopen en dan de rest van de centen uit te geven aan hoogwaardigere wielen ed. (heb nu Easton EA70's op het oog).
Pinarello FP Paris, Ultegra SL Compact, Mavic Cosmic Carbone SLR, Conti GP 4000S
Wilier Triestina Cyclocross
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 13 jul 2008 23:40

Gisteren nog even een fiets in elkaar gezet.

Resultaat mag er zijn, de wielen worden uitgewisseld voor Corima's en (misschien met most sticker in fluo oranje maar waarschijnlijk gewoon in wit)

[img=http://img377.imageshack.us/img377/6735/hpim0558mg2.jpg]

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39580
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 jul 2008 00:14

maurice schreef:!@#$%^!!! Dat wordt sparen!

Hopelijk heeft Wim Evertse 'm snel staan zodat ik 'm kan bewonderen.
Hier ook een goeie link naar mooie plaatjes:

http://forums.roadbikereview.com/showth ... ?p=1633473


Zie de plaatjes nu pas ivm vakantie. Ziet er erg goed uit!! Alleen die zadelpennen in de framekleuren hoeven van mij niet echt.
Less is bore

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 14 jul 2008 11:57

Remmen, stuur en stuurpen zitten erop volgens de weegschaal is mijn prince 200 gram afgevallen! Zal binnenkort foto plaatsen van update. Ben dus nog net legaal bezig volgens UCI regels (-:
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 14 jul 2008 12:25

Joris Bressers schreef:Ik heb zelf een Pinarello Galileo, destijds liet mijn budget geen carbon fiets toe. Heb er nooit spijt van gekregen trouwens. Heb de fiets inmiddels wat verbeterd met Zonda wielen, andere bandjes en een ander zadel. Nu zit ik er aan te denken om de Veloce groep te vervangen door Chorus. Wat denken jullie hiervan?

Ik heb ook een alu Galileo en die heeft een Chorus triple erop zitten. Niks mis mee toch!
Waarom moet je vragen wat anderen ervan denken? Het is toch jouw fiets en Chorus is een goede "group" die heel goed past bij de kwaliteit van het frame. Verder denk ik dat ook Veloce goed is. Het hangt er vanaf wat je met je fiets doet. Wedstrijden rijden of toeren. Toeren kan natuurlijk ook behoorlijk verschillen. Ik rij heel rustig vanwege mijn leeftijd maar er zijn ook fervente toerders die er stevig tegen aan gaan. Hoe zwaarder het gebruik des te betrouwbaarder moet de group zijn.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

hoorn
Forum-lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 03 aug 2004 19:17

hoorn 14 jul 2008 21:49

De kogel is door de kerk, het is een Paris geworden. In de replica kleur. Rood viel me in het echt toch een beetje tegen en naked was er niet meer. Als afmontage heb ik gekozen voor:
- Ultegra SL Compact (idd geen Campa omdat ik Shimano fijner vindt werken);
- stuur en stuurpen Easton EA70 (wing);
- Wielen Easton EA70;
- bandjes Conti GP 4000S
- zadel Selle Italia Flite Team Edition;
- Bidonhouder Pro Carbon (het exacte type weet ik niet zo).
Zodra ik 'm heb zal ik een fotootje posten (duurt nog wel een week of twee drie).
Pinarello FP Paris, Ultegra SL Compact, Mavic Cosmic Carbone SLR, Conti GP 4000S
Wilier Triestina Cyclocross
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie