Scott
@ Woutre
Waar heb jij dat Scott Team Issue Scandium frame op de kop getikt? Gewoon een fantastisch frame; zou er zelf ook wel zo eentje zien zitten.
Heeft er trouwens iemand informatie over de stijfheidswaarden van de Scott Speedster S10? Komen die in de buurt van de Scott Team Issue Scandium?
Waar heb jij dat Scott Team Issue Scandium frame op de kop getikt? Gewoon een fantastisch frame; zou er zelf ook wel zo eentje zien zitten.
Heeft er trouwens iemand informatie over de stijfheidswaarden van de Scott Speedster S10? Komen die in de buurt van de Scott Team Issue Scandium?
-
- Forum-lid HC
Ze komen bij mij vandaan. maar dit zijn wel zo'n beetje de laatste (wou dat ik er nog eens 20 had, zou geen enkel probleem zijn...).
Stijfheid is vergelijkbaar met een S10 maar (zonder iets aan de S10 af te willen doen) dat is het vergelijken van een ferrari met een VW Golf.
Dit frame weegt max 1 kg en haalt zeer goede stijfheidswaarden. De S10 zit in de Soloist alu regio en weegt minimaal 450 gram meer.
Beide zijn/waren goed voor het geld maar als je bedenkt dat dit frame ca. 1940 Euro was (2003/2004) en een S10 ongeveer 700-800.
Stijfheid is vergelijkbaar met een S10 maar (zonder iets aan de S10 af te willen doen) dat is het vergelijken van een ferrari met een VW Golf.
Dit frame weegt max 1 kg en haalt zeer goede stijfheidswaarden. De S10 zit in de Soloist alu regio en weegt minimaal 450 gram meer.
Beide zijn/waren goed voor het geld maar als je bedenkt dat dit frame ca. 1940 Euro was (2003/2004) en een S10 ongeveer 700-800.
Klopt het dat de Scott Team Issue Scandium 980 g weegt met een vork van 359g? Is de prijs van de vork in die 1940 EUR begrepen?
Volgens mijn gegevens weegt de Speedster S10 editie 2008 1190g (natuurlijk excl. vork) en is de catalogusprijs 649 EUR (incl. vork); het frame bestaat uit custom butted 7005 aluminium.
Het gewichtsverschil tussen beide frames zou dan 'slechts' 210g bedragen.
Het is wel overduidelijk dat we hier, ondanks vergelijkbare stijfheidswaarden, te maken hebben met een groot kwaliteitsverschil. Waarom wordt die Team Issue Scandium versie eigenlijk niet meer geproduceerd? Heeft dit enkel te maken met concurrentie voor de CR1 en eventueel de Addict of is er een andere reden?
Volgens mijn gegevens weegt de Speedster S10 editie 2008 1190g (natuurlijk excl. vork) en is de catalogusprijs 649 EUR (incl. vork); het frame bestaat uit custom butted 7005 aluminium.
Het gewichtsverschil tussen beide frames zou dan 'slechts' 210g bedragen.
Het is wel overduidelijk dat we hier, ondanks vergelijkbare stijfheidswaarden, te maken hebben met een groot kwaliteitsverschil. Waarom wordt die Team Issue Scandium versie eigenlijk niet meer geproduceerd? Heeft dit enkel te maken met concurrentie voor de CR1 en eventueel de Addict of is er een andere reden?
Ik ben momenteel in Solden (oostenrijk) en heb bij een fietsenwinkel hier al een " lading" Scott 2009 modellen zien staan (CR1's en Addict's en wat ATB spul, zoals een Spark Ltd.).....erg mooi spul allemaal.
Ik moet zeggen : de nieuwe R4 in Saunier kleuren is in het echt zeer smakelijk!
Gang is alles!!
Composite schreef:Ik ben momenteel in Solden (oostenrijk) en heb bij een fietsenwinkel hier al een " lading" Scott 2009 modellen zien staan (CR1's en Addict's en wat ATB spul, zoals een Spark Ltd.).....erg mooi spul allemaal.
Jammer dat Scott de stekker uit het voormalige Saunier team trekt... Zou Scott nog een Pro tour ploeg sponsoren in '09??
http://www.cyclingnews.com/tech.php?id= ... news/08-28
-
- Forum-lid HC
er zijn nog een aantal ploegen beschikbaar voor sponsoring. Scott heeft veel geld en ik las op ww dat bijv CSC nog met Scott in gesprek is.
Patrickh schreef:bikeboss schreef:Klopt het dat de Scott Team Issue Scandium 980 g weegt met een vork van 359g? Is de prijs van de vork in die 1940 EUR begrepen?
Die prijs ( 1940 euro ) was in 2003/2004 zoals sharkman al zei.Ik ben het frame op internet al eens tegen gekomen voor ± 1000 euro .
Was dat frame op internet nieuw of tweedehands?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Dat zal vast nieuw geweest zijn, ik zag er pas bij iemand anders nog eentje langskomen. Die vroeg 900 voor een nieuwe frame met vork. Maar soms zie je 2e hands frames waar net zo veel voor gevraagd wordt.
Probleem is gewoon dat er bijna niet meer aan te komen is.
Probleem is gewoon dat er bijna niet meer aan te komen is.
Blijkbaar zien zeer velen dat Scott Team Issue Scandium frame nog erg zitten. Volgens Sharkman 1 krijgt hij probleemloos 20 stuks aan de man. Dan vraag ik mij echt af waarom Scott die frames niet meer produceert? Niet iedereen is immers stapelgek van carbon; ik ben zeker niet de enige die de voorkeur geeft aan zo'n tijdloos zilverkleurig superlicht scandium frame met zeer hoge stijfheid.