Pagina 159 van 195

Re: Het "nieuwe" Puck Moonen topic

Geplaatst: 10 okt 2022 14:50
door marsman
daniel1975 schreef: 10 okt 2022 12:55 Ik volg ze ook niet, maar zit mij er wel over te verbazen hoeveel domme mensen er zijn die daar zo in mee gaan en zich laten beinvloeden door een graatmager egocentrisch poppetje waar de reclame vanaf druipt.
doe mij dan maar een dcrainmaker, daar hebben de reviews tenmiste nog inhoud.
Voor de geïnteresseerden: er is best wat onderzoek beschikbaar over Insta gebruikers. Heb er een tijdje terug voor de zaak ook al eens naar gekeken.

De meeste zijn redelijk jong, goed opgeleid en komen uit de wat hogere inkomensgroepen https://blog.hootsuite.com/instagram-demographics/. Dik 60% zit in de 18-34 jaar. Dus een hoop jong volwassenen die nog erg beïnvloedbaar zijn en wat te besteden hebben. De millenials en generatie Z. De ideale doelgroep van onze fietsfluencers...

Het is hier al meer aangehaald, maar ik moet ook zeggen dat ik het zo zachtjes aan lachwekkend vind worden. Allemaal zo doorzichtig. En dat gezever hoe moeilijk ze het allemaal niet hebben, zoals J Janneke dat beschrijft. Jutta, Puck en tegenwoordig ook Irene Schouten die volgens mij de pot met geld op Insta heeft gevonden. Een tijdlijn vol met foto's van jezelf + een product van de sponsor op de achtergrond, in je handen of om je k*nt.

Re: Het "nieuwe" Puck Moonen topic

Geplaatst: 10 okt 2022 15:02
door daniel1975
Ondanks dat Jutta absoluut mijn type niet is, heb ik wel respect voor haar;
- is absolute topsporter met een drive en doorzettingsvermogen waar velen van kunnen leren
- trainingsbeest
- commercieel erg slim: doet geen frutseltjes voor allerhande zooi, maar pakt gewoon een paar grote, duidelijke sponsordeals
- heel veel echte sportfotos (trainingen, wedstrijden)
- heel veel posts zonder uberhaupt reclame-tags

Re: Het "nieuwe" Puck Moonen topic

Geplaatst: 10 okt 2022 19:06
door Sulla
ik kan het allerlei sporters echt niet kwalijk nemen dat ze op de socials wat bijbeunen. Topsporter is een risico beroep....morgen lig je er uit (te oud, blessure, voorbij gestreefd) en het sporten gaat vrijwel altijd ten koste van je overige carrière pad. Het is een enkeling (de allergrootsten) die in een gespreid bedje terecht komt na zijn sport carrière. Ook voor een minder geslaagde topsporter die gekatapulteerd is tot bekendheid (om wat voor reden dan ook) vind ik het een logische stap.

Heb wel vreselijk veel medelijden met en vrees voor die generatie jongeren/kinderen die er aan komt die enkel 'influencer' wil worden, en die het nooit gaan worden, maar wel hun leven verkloten met allerlei domme filmpjes en onrealistische toekomst dromen.

Re: Het "nieuwe" Puck Moonen topic

Geplaatst: 10 okt 2022 19:29
door Hanz Bé
Sulla schreef: 10 okt 2022 19:06
Heb wel vreselijk veel medelijden met en vrees voor die generatie jongeren/kinderen die er aan komt die enkel 'influencer' wil worden, en die het nooit gaan worden, maar wel hun leven verkloten met allerlei domme filmpjes en onrealistische toekomst dromen.
Is dit zo anders als de jeugd die vroeger maar prof-voetballer of popzanger (-es) wilde worden? Het gaat er m.i. vooral om dat ze op tijd wakker worden.

Re: Het "nieuwe" Puck Moonen topic

Geplaatst: 10 okt 2022 20:58
door hayes
Waarom bespreken we hier dan ook niet de Van Aerts van deze wereld? Van Aert die best wel een flinke cent van Red Bull krigt, alhoewel ik serieus betwijfel of hij het ooit zelf drinkt.

En dat terwijl hij met JV al een 2 miljoen verdient.
Ik heb er niets op tegen, maar dan kan je kleinere sporters ook niet kwalijk nemen dat ze zo iets bijverdienen.

Ik ben zelf ambassadeur van Naroo Mask en nu ook van Erstwhile. Beide fijne merken. Ik krijg een paar producten gratis meer niet.
Bij Naroo heb ik na twee jaar zowat 200 euro gekregen in cash.
Dat is fijn, maar als ik het een rotproduct vond, zou ik het niet aanprijzen. Ik ga er van uit dat iedereen genoeg gezond verstand heeft om te oordelen of het z'n geld waard is. Meteen maak ik dan de bedenking dat het voor jongeren een andere zaak is. Maar dat is nu ook eenmaal de consumptiemaatschappij waarin we leven.

Re: Het "nieuwe" Puck Moonen topic

Geplaatst: 10 okt 2022 22:24
door Ernie C.
Sulla schreef: 10 okt 2022 19:06 ik kan het allerlei sporters echt niet kwalijk nemen dat ze op de socials wat bijbeunen. Topsporter is een risico beroep....morgen lig je er uit (te oud, blessure, voorbij gestreefd) en het sporten gaat vrijwel altijd ten koste van je overige carrière pad. Het is een enkeling (de allergrootsten) die in een gespreid bedje terecht komt na zijn sport carrière. Ook voor een minder geslaagde topsporter die gekatapulteerd is tot bekendheid (om wat voor reden dan ook) vind ik het een logische stap.

Heb wel vreselijk veel medelijden met en vrees voor die generatie jongeren/kinderen die er aan komt die enkel 'influencer' wil worden, en die het nooit gaan worden, maar wel hun leven verkloten met allerlei domme filmpjes en onrealistische toekomst dromen.
Als ze niet rond kunnen komen van hun insta account, kunnen ze altijd nog bijbeunen als topsporter :mrgreen: .

Ik geef iedereen groot gelijk om van die bedrijven te pakken wat er te pakken is. Nu is het tijdperk de bedrijven over elkaar heen buitelen voor een beetje zichtbaarheid op social media. Wat het kost, wat het oplevert en hoe goed de content is, het doet er niet toe, als je maar het idee hebt dat je gezien wordt.
Over een paar jaar zal dat allemaal wel wat kritischer worden.

Ondertussen mag ik hopelijk een beetje lachen en/of mijzelf een tikje masochistisch lopen ergeren aan de oppervlakkige, doorzichtige, amateuristische reclameteksten als ik eens een keer (via dit forum) Een kijkje neem op die socials.

Re: Het "nieuwe" Puck Moonen topic

Geplaatst: 10 okt 2022 23:34
door senior
Iedereen valt op een of ander moment voor bepaalde reclameboodschappen. Zelfs diegenen die zo hard mogelijk roepen dat ze daar ongevoelig voor zijn. :shock: 8-)

Re: Het "nieuwe" Puck Moonen topic

Geplaatst: 11 okt 2022 06:05
door i-mac
senior schreef: 10 okt 2022 23:34 Iedereen valt op een of ander moment voor bepaalde reclameboodschappen. Zelfs diegenen die zo hard mogelijk roepen dat ze daar ongevoelig voor zijn. :shock: 8-)
Daar twijfel ik niet aan, wel integendeel. Maar toch merk ik op, dat met ouder te worden, bepaalde reclame spots bij mij het tegenovergestelde effect krijgen. Ik zeg hiermee niet dat meek x of y slecht is, dat is weer een ander punt. Maar ik ben kritischer geworden, en laat me niet alles klakkeloos op de mouw spellen.

Maar ik ben er wel van overtuigd dat reclame ervoor zorgt dat je onbewust naar een bepaald product gaat kijken.

Re: Het "nieuwe" Puck Moonen topic

Geplaatst: 11 okt 2022 08:07
door daniel1975
Zeker! Iedereen is beïnvloedbaar.
Maar als het een bepaalde grens over gaat werkt het bij mij wel tegenovergesteld.
Ik heb bijv Garmin omdat het hele ecosysteem zo lekker met elkaar samenwerkt, maar als ik zie bij welke suftutten ze sponsoren op insta zou ik spontaan overstappen.
Echte topsporters die bijbeunen kan ik nog snappen, maar voor de japkes van deze wereld is het gewoon een fulltime job.

Re: Het "nieuwe" Puck Moonen topic

Geplaatst: 11 okt 2022 08:23
door havana
Ik vraag me wel eens af hoeveel sapjes/koekjes mensen nou kopen als een Japke zoiets promoot. Ik denk dat het nog wel eens heel erg tegen kan vallen.

Bij één van mijn vorige opdrachtgevers (een goed doel) hadden we via haar ook 2 sponsored blogs ingekocht. Kostte veel, weet niet meer precies hoeveel maar meerdere duizenden euro's... Er werd gewoon nauwelijks op geklikt...

Mensen komen op Insta om haar leuke koppie te zien en verder interesseert het ze geen bal.

Re: Het "nieuwe" Puck Moonen topic

Geplaatst: 11 okt 2022 08:31
door daniel1975
havana schreef: 11 okt 2022 08:23 haar leuke koppie
Smaken verschillen zullen we dan maar denken ;-)

Poses altijd vrijwel zelfde, zelfde gezichtsuitdrukking.
Dit soort influencers zullen toch ook zichzelf opnieuw uit moeten vinden en creatief zijn, anders is het op een bepaald moment gewoon klaar lijkt mij.

Re: Het "nieuwe" Puck Moonen topic

Geplaatst: 11 okt 2022 08:38
door rikkert
Soort influencer Aantal volgers $ per post YouTube $ per post Instagram
Nano influencers 1.000 – 10.000 $20/200 $10/100
Micro influencers 10.000 – 50.000. $200/1.000 $100/500
Mid teir influencers 50.000 – 500.000. $1000/10.000 $500/5.000
Macro influencers 500.000 – 1.000.000 $10.000/20.000 $5.000/10.000
Mega influencers 1.000.000 + $20.000 + $10.000 +

Plukte dit ergens van internet: Puckie valt in Macro, Japke in mid tier. Uitgaande van meerdere posts per week. En dan nog wat kortingscode waar je percentages over pakt. Als je 700.000 volgers hebt en die code lever 10 euro en 1 promille gebruikt hem, pak je toch 7000 euri. 2 Blogjes erbij voor 3K, is ook een maandsalaris voor zeker geen maand werk.

En: het is hele gerichte marketing, volgers van puck houden van fietsen/gezondheid dus zijn op voorhand al geïnteresseerd. Zelfde voor Japke. Ik vind het helemaal niks, maar het is denk ik voor een behoorlijk aantal big business.