Wat heb jij voor het laatst gekocht?
Ik zal in het Parlee-topic wel wat eerste ervaringen delen, voor wat het waard is. Elke nieuwe fiets rijdt beter dan de vorige, zo is de ervaring. Ben ook niet zo'n fijnproever voor een goede review: ik voel vaak de verschillen nauwelijks. Kan slechts vergelijken met mijn overige fietsenstal. Ik heb overigens alleen de framekit besteld, ga wielen en groep van de Altum overzetten. Op den duur komt er Sram Red Etap op en Enve SES 4.5-wielen. Stephan is inderdaad zelf wat bevooroordeeld, hij heeft overigens een frame in exact dezelfde kleurstelling.
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton
Mooi en gelukkig niet lang aftellen
Een nieuwe set rubber voor mijn gravelfiets. Ik heb, na een tijdje wikken en wegen, opnieuw gekozen voor de Vredestein Aventura Gravelband.
Ik heb een tijdje overwogen om de IRC Boken Plus te kopen, vanwege o.a. de breedte van de band (42mm tegenover 38mm bij de Vredestein), het gladde midden loopvlak voor snelheid op het asfalt, en de zeer positieve reacties. Maar €65 per band, is me te duur. Zeker als je weet dat de Vredestein al te krijgen is voor €38,95.
Ik fiets nu al met Aventura's, en ze zijn eigenlijk heel er goed. Ik heb er zeker al meer dan 5000km mee opzitten, en alleen op de achterste band merk je dat hij stilaan versleten is.
Ik heb een tijdje overwogen om de IRC Boken Plus te kopen, vanwege o.a. de breedte van de band (42mm tegenover 38mm bij de Vredestein), het gladde midden loopvlak voor snelheid op het asfalt, en de zeer positieve reacties. Maar €65 per band, is me te duur. Zeker als je weet dat de Vredestein al te krijgen is voor €38,95.
Ik fiets nu al met Aventura's, en ze zijn eigenlijk heel er goed. Ik heb er zeker al meer dan 5000km mee opzitten, en alleen op de achterste band merk je dat hij stilaan versleten is.
Laatst gewijzigd door Orlok op 29 mar 2023 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ik ben waarschijnlijk al te laat met deze opmerking, maar had bij Bikemonkey.shop vorige maand een setje Aventura's in 38 mm met beige wangen voor €62,90 thuisbezorgd door gebruik te maken van een welkomstbonus bij account aanmaken en korting voor het inschrijven bij de nieuwsbrief. Voor beide acties kreeg je spaarpunten ("banana's" oid) en die zijn stapelbaar. Klonk best raar en kende de website niet, maar de reviews op o.a. Trustpilolt zijn goed. Op 3 feb besteld en 9 feb in huis
Bianchi Infinito - Ultegra R8000 - FFWD F4R FCC/DT240
Surly Cross Check - 105 11s - DT RR511/DT350
Surly Cross Check - 105 11s - DT RR511/DT350
Begin januari kocht ik bij Decathlon 2 kettingen van het huismerk (die door KMC worden gefabriceerd). Morgen ga ik daar één van terugbrengen, want ondanks alle goede zorgen, blijft die ene ketting roest vertonen op de zijkanten. De andere ketting heeft daar geen last van.
Vandaag gekocht én geinstalleerd : BBB schijfremblokken. En deze borstel, na even te hebben gekeken naar de mecaniciens van Trek en Topsport Vlaanderen. Zo te zien ideaal om de wielen en vooral de spaken mee te poetsen. Voor €2,5 het proberen waard.
Vandaag gekocht én geinstalleerd : BBB schijfremblokken. En deze borstel, na even te hebben gekeken naar de mecaniciens van Trek en Topsport Vlaanderen. Zo te zien ideaal om de wielen en vooral de spaken mee te poetsen. Voor €2,5 het proberen waard.
Een frame besteld. Wordt op maat gemaakt en speciaal kleurschema