Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2010?

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 31 okt 2010 20:08

Wat een prachtige foto's weer Jeroen. Zelf had ik vandaag m'n camera niet mee en eigenlijk had ik daar al vrij snel spijt van. Al die herfstkleuren doen het bijzonder goed in het zonnetje.

Na het zottenwerk van gisteren in Vlaanderen heb ik vandaag lekker uitgeslapen en daarbij de wat sombere buitenwereld vanachter een laat ontbijtje bekeken. Toen het zonnetje zich toch nog liet zien heb ik de mtb uit de berging gepakt om nog even lekker buiten te spelen en wat los te trappen.

Over de hei bij Hilversum en door het bos langs Lage Vuursche, Soestduinen, Soesterberg en Zeist. Daar het mtb parcours maar eens uitgeprobeerd. Geen spannend rondje maar wel prima geschikt als je gewoon effe lekker door het bos wilt rijden zonder allerlei technische hoogstandjes. Terug via Huis ter Heide, De Bilt en Groenekan. Daar nog even wat strade bianche door het bos meegepakt en in het donker over de hei terug naar Hilversum. Ik was namelijk even vergeten dat het verzetten van de klok ook betekend dat het wat eerder donker is. :)

soffatti
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 01 jan 2006 17:43

soffatti 31 okt 2010 22:07

Vanochtend eerst uurtje hard gelopen in de regen om daarna 's middags toch maar even op de fiets gesprongen omdat de zon zo mooi scheen en 72km gefietst.

Gebruikersavatar
jpp
Forum-lid
Berichten: 645
Lid geworden op: 28 feb 2009 16:14
Locatie: Velp Gld.
Contact

Gebruikersavatar jpp 31 okt 2010 22:37

@ Jeroen: inderdaad weer erg fraaie foto's!
... más allá ...

eelcoz

eelcoz 01 nov 2010 14:47

Ik ben vanochtend vroeg de mist in gedoken voor een rondje Noord-Oost Groningen: Eerst via de Stadsweg (een oude weg die vroeger van Groningen naar Emden (Duitsland) liep, en waar nu een verhard fietspad langsgelegd is) naar Appingedam en vervolgens Delfzijl. Toen hopeloos verdwaald in Delfzijl en terug via Meedhuizen-Tjuchem-Siddeburen-Schildwolde-Slochteren-Kolham-Westerbroek-Groningen. Uiteindelijk 84 km door een gebied waar het af en toe echt heel erg leeg is. Samen met de mist van vanochtend waande ik me af en toe alleen op de wereld.

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 01 nov 2010 14:58

@ JPP; Bedankt
@Bottechia; Geef mij jou 'Zottenwerk' maar! ;)

madhill
Forum-lid
Berichten: 1330
Lid geworden op: 23 mar 2006 19:55

madhill 01 nov 2010 15:29

Net terug van een rondje Zelzate - Assenede - Sas van Gent.
Had spijt van mijn windjack en lange mouwen. Perfect weer
om de nieuwe campa groep uit te proberen :)
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra

jop
Forum-lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 05 sep 2009 18:11

jop 02 nov 2010 09:58

Gister avond mijn rondje in het donker uitgeprobeerd.

Link naar rondje op sportstracker

Rottermeren was nog voor het donker. Rondje door de stad was een probeersel of dat een optie is om 's avonds na mijn werk in de herfst en de winter te fietsen.
Tijdstip was niet ideaal, zo rond 6 uur.
Al met al viel het me tegen, je staat vaak stil. Ik rij niet vreselijk hard en vind mijn leven op kruispunten belangrijker dan mijn gemiddelde snelheid. Maar je gaat toch al snel zo hard dat je dingen over het hoofd ziet, zoals kuilen in de weg of hobbels in het asfalt van de boomwortels die er onder doorlopen.
Verder krijg ik steeds meer een hekel aan mensen die zonder licht fietsen. Eerst had ik daar alleen in de auto last van, nu ook op de fiets.

Qua verlichting was het overigens wel prima te doen, behalve een klein stukje in het Kralingse Bos.
Ik ben er dus nog niet helemaal uit wat ik in de komende donkere periode ga doen. Of ik ga dit rondje optimaliseren of toch op zoek naar wat anders, zoals zwemmen.
Koga Team Edition

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 02 nov 2010 10:19

Ik fiets ook gewoon s avonds in het donker, lampjes op de racer. Ik woon in een dorp en er loopt een goed verlichte "grote weg" van dorp naar dorp. Goed verlicht en overal voorrang. Nu fiets ik heel rustig hoor, liggen nog wel eens takken enzo op het fietspad..

steeple71
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 jan 2010 17:15

steeple71 02 nov 2010 10:25

ben gisteravond ook op pad geweest voor 50K. Veelal buiten de dorpjes in de buurt, waar geen of nauwelijks lantaarnpalen staan. Voordeel: er rijdt ook bijna geen verkeer. Met mijn verlichting zie ik vrijwel alles, ook takken, kuiltjes of dikke moddersporen van het agrarische verkeer. Gisteren zelfs tempoblokken van 5K kunnen doen. Lekker hoor.
fietst, maar loopt harder

.jeroen.
Forum-lid
Berichten: 1588
Lid geworden op: 08 jan 2007 09:03
Locatie: Gelderland

.jeroen. 02 nov 2010 21:19

De klok is weer achteruit, het is weer vroeg donker dus de lampjes worden weer op de fiets geschroefd. Want fietsen gaat gewoon door, dat stopt nooit.

De eerste meters zijn nog wat onwennig, maar dan gaat het gas er weer op richting Ruurlo.
Afbeelding

Voor Ruulo slaan we af richting Vorden, daar zakt het tempo want het fietspad is nog nauwelijks zichtbaar door de dikke laag bladeren.

Maatje JuulH wou ook wel eens door het donker jagen.
Afbeelding

Afbeelding

Over binnen wegen door naar Hengelo (gld.) en toen Zelhem en weer Doetinchem.

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 04 nov 2010 23:56

Hahaha, ik wist het wel, ik ben waarschijnlijk één van de weinige gekken die vandaag 'een stukkie' gefietst heeft. Om 3 uur ben ik van mijn werk (Amsterdam) noordwaarts vertrokken naar Oosthuizen, dat was vooral wind mee.....want wind, dat was er vandaag genoeg. Daar even een klein stukje gas gegeven, met een top van 61 km/u.
Bij Oosthuizen linksaf, wind op de kop dwars door de Beemster naar de Westdijk...dat was behoorlijk zwaar. Ook de dijk was flink doorbijten, meerdere malen gedacht "waarom doe ik dit?".
Het laatste stuk langs het NH-kanaal gelukkig weer wat wind mee, nog een eindsprintje eruit weten te persen, en daarna door Purmerend rustig naar huis gereden. Al met al 56 km, met ontiegelijk veel wind, maar gelukkig wel droog.
Volgende keer maar een wat rustigere dag uitkiezen :p
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

jasperr
Forum-lid
Berichten: 1078
Lid geworden op: 26 okt 2009 20:51

jasperr 05 nov 2010 00:27

[quote="Plantagenet"]Hahaha, ik wist het wel, ik ben waarschijnlijk één van de weinige gekken die vandaag 'een stukkie' gefietst heeft. Om 3 uur ben ik van mijn werk (Amsterdam) noordwaarts vertrokken naar Oosthuizen, dat was vooral wind mee.....want wind, dat was er vandaag genoeg. Daar even een klein stukje gas gegeven, met een top van 61 km/u.
Bij Oosthuizen linksaf, wind op de kop dwars door de Beemster naar de Westdijk...dat was behoorlijk zwaar. Ook de dijk was flink doorbijten, meerdere malen gedacht "waarom doe ik dit?".
Het laatste stuk langs het NH-kanaal gelukkig weer wat wind mee, nog een eindsprintje eruit weten te persen, en daarna door Purmerend rustig naar huis gereden. Al met al 56 km, met ontiegelijk veel wind, maar gelukkig wel droog.
Volgende keer maar een wat rustigere dag uitkiezen :p[/quote]

Je was niet de enige gekke hoor! ;)
Na die inspanning bij wind tegen is de meewind wel een grote beloning.

Plaats reactie