Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iemand al de Garmin edge 705??

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 09 nov 2009 20:19

Je kan alleen ANT+ hartslagbanden gebruiken en dat is die van Polar niet, dus dat gaat niet werken. Er zijn wel meer merken die ANT+ hartslagbanden hebben, misschien zit er wat tussen dat je beter bevalt.

Ik moet zeggen dat ik tijdens 't fietsen eigenlijk totaal geen verschil merk tussen Polar Wearlink en de Garmin band. Van beide merk ik tijdens 't fietsen niet dat ik ze om heb.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

hm2694
Forum-lid

hm2694 09 nov 2009 20:54

Ik heb een andere vraag. Ik heb sinds kort ook een forerunner 405. Ik krijg echter de ANT+ usb stick via mijn pc met vista niet geinstalleerd.

Hij begint goed met ophalen en daarna blijft de pc hangen op de laatste maar mb's.

Ik heb het bestand ook al gedownload en dan via administrator uitgevoerd maar ook dat mocht niet baten.

Hebben jullie nog tips.

Is anders jammer dat ik deze investering (voor mijn vrouw) niet optimaal kan gebruiken.

Edge werkt super, 1 jaar in bezit en top apparaat.

Groetjes Hans

reactie mogen ook worden gemaild naar hmrabofiets@hotmail.com

[/b]Is opgelost, heb nu alleen een probleem met Vista en Trainings Center.
Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX

p@home
Forum-lid

p@home 13 nov 2009 14:22

Gepost op diverse pagina's ... Excuses hiervoor.

Ik ben van plan om een Garmin Edge705 te kopen. Ik vraag me echter af wat het verschil is tussen de SD en DVD versie van de CIty Navigator?

Kan ik met zowel de SD als DVD Versie achteraf bekijken waar ik gereden heb en deze gereden route al dan niet aanpassen?

Zelf woon ik in België aan de Franse grens (op 5 km). Het gebeurt meer dan eens dat ik via een jaagpad fiets. Ik heb de indruk dat deze niet vermeld staan op de City Navigator Maps. Kan ik deze "wegen" achteraf zelf toevoegen? Registreert de Garmin deze "onbekende" weg voor 'm of blijf ik zogezegd ter plaatste trappelen?

Een oplossing voor dit probleem is een Topo aan te schaffen maar hoever strekt deze uit in Frankrijk?

Groetjes

Peter

baron062
Forum-lid

baron062 13 nov 2009 14:35

Die jaagpaden staan waarschijnlijk niet op CityNavigator. Wat je zou kunnen doen is de Belux Topokaart aanschaffen, en een topo (deel)kaart van frankrijk. Deze zijn beide routeerbaar, je kan dan een adres opgeven.

Als je alleen wil zien waar je rijdt is een gewone topokaart ook voldoende.

Je GPS past in ieder geval niet de kaart aan. Zou wel een verdomd interessante optie zijn!!

p@home
Forum-lid

p@home 13 nov 2009 14:44

Wat is het verschil tussen de DVD en SD versie eigenlijk? Behalve dat je geen SD kaart meer moet kopen.

baron062
Forum-lid

baron062 13 nov 2009 14:47

[quote="p@home"]Wat is het verschil tussen de DVD en SD versie eigenlijk? Behalve dat je geen SD kaart meer moet kopen.[/quote]

De SD versie kan je alleen in je GPS gebruiken, de DVD ook op de computer om ritten te plannen. Koop dus altijd de DVD. De kaartinfo kan je dan uploaden naar je GPS.

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 13 nov 2009 20:29

Hiep hiep hoera :( M'n 5é cadanssensor in 20.000km naar de knoppe... Gisteren was het vies miezerig nat weer en hij begon te haperen en vandaag was het over en sluiten. De voorgaande 4 lieten het leven onder vergelijkbare omstandigheden.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

p@home
Forum-lid

p@home 14 nov 2009 12:41

Ik heb een nieuwe Garmin Edge 705 gekocht. Op het gebied van GPS dingen ben ik een analfabeet en daarom vroeg ik me af waar ik info kan vinden omtrent deze GPS.
Wat is zo het verschil tussen een route en track, de termen Mapsource, waypoint wat deze allemaal betekenen. Ik zoek dus eigenlijk een plaats waar ik info vindt voor dummies.

rene1
Forum-lid

rene1 14 nov 2009 13:25

Je bent op de goede plaats. Dit forum begint op pagina 1 met de introductie van de edge, toen was iedereen dummie, en bij pagina 128 zij er al veel mensen pro geworden.

Verder nog veel leesvoer op:
http://forum.gps.nl/index.php?sid=a5547 ... c78d04f37b

ted038
Forum-lid

ted038 14 nov 2009 13:26

p@home schreef:Ik heb een nieuwe Garmin Edge 705 gekocht. Op het gebied van GPS dingen ben ik een analfabeet en daarom vroeg ik me af waar ik info kan vinden omtrent deze GPS.
Wat is zo het verschil tussen een route en track,
route gebruikt kaartmateriaal vor het maken van de te rijden weg, en kan dus aan 2puntenal genoeg hebben, dmv kaartmateriaal wordt deze via de wegen op het kaartmateriaal berekend, oftewel wat de standaard autogpssen doen.
een track is een verzameling punten, waar de te volgen weg steeds van punt naar punt gaat . kaartmateriaal is dus niet nodig voor berekenen hiervan, maar kan wel gebruikt worden om de track op af te beelden.
Mapsource
software van garmin, waarin je je kaartmateriaal kan bekijken (zoals je windows mediaspeler gebruikt om films te bekijken) en eventueel laden in je gps. ook kan je hierin je routes en tracks maken, bekijken, editen en uploaden naar je gps.
waypoint
een waypoint is een plek/plaats welkje je wilt bewaren/gebruiken en bestaat uit een nauwlkeurige lengte en breedte graad. een huisadres kan een wayoint zijn, maar ook een plek waar jeeen route langswil laten gaan

info voor dummies kan je wellicht ook hier vinden, of bij http://forum.gps.nl/

p@home
Forum-lid

p@home 14 nov 2009 13:39

Bedankt voor bovenstaande info.

Stel ik rij met mijn gps een ritje. Achteraf wil ik zien waar ik gereden heb. Via Mapsource kan ik die route bekijken en indien mogelijk aanpassen. Mijn indruk is echter dat ik dit ook met andere (beter en mooier) software kan doen op het net zoals gpsies.com Daar kan ik blijkbaar data importeren van mijn GPS. Het voordeel is dat je hierbij een mooiere layout hebt (de kaarten op zich zijn mooier).
Mijn vraag is nu heb je die Mapsource eigenlijk wel nodig? Grafisch zijn de kaarten niet mooi uitgewerkt en gebruiksvriendelijk ziet het er ook niet uit.

Groetjes

rene1
Forum-lid

rene1 14 nov 2009 14:13

Volgens mij kan het ook prima met gpsies.
Een voordeeltje van Mapsource is dat daar hetzelfde kaartmateriaal opzit als op je gps. Dus de uitgezette route via mapsource komt 100 % overeen met je kaartmateriaal op de Edge.
Zolang de wegen niet veranderd zijn kan je met "zekerheid"stellen dat de uitgestippelde route gevolgd gaat worden.

Plaats reactie