Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Wilier

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 27 okt 2013 17:52

Welke club? Ik bezit geen Wilier, heb er slechts een ritje mee gemaakt. Of is daar ook al een club van? :)

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5992
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 27 okt 2013 17:54

Je vader toch wel? Over 6 weken.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 27 okt 2013 18:01

Ik doe hem de groeten van de club! ;) Al is hij geen nieuwkomer, rijdt al ruim 10 jaar op dit merk.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5992
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 27 okt 2013 18:32

Maar dat kon ik niet weten ;)

Zou je zelf niet ook een aan willen schaffen nu je de testrit gemaakt hebt? Ik vind de Cento Uno Air wel een heel gave fiets.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 27 okt 2013 19:53

Nee. Ik rij zelf momenteel een Cannondale supersix evo (en mijn oude vertrouwde Gios bij mindere omstandigheden). Heb al aardig wat fietsen gereden, maar de evo rijdt als een droom, en wil niks anders voorlopig. En al vond ik de Air prettig rijden, het model is mij te spacy, ben meer van de klassieke vormen.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5992
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 27 okt 2013 20:04

Als je meer van de klassieke vormen bent dan is dat een heel verschil met de Air. En Cannondale en Gios zijn dan natuurlijk ook hele mooie fietsen. Ben toch wel benieuwd hoe je vader hem straks beoordeeld als hij er een tijdje op rijdt. Dus als je dat hier nog eens zou willen delen, graag!
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 28 okt 2013 00:09

dickygiovanni schreef:het model is mij te spacy, ben meer van de klassieke vormen.
+1

De Cento1SR daarentegen vind ik er wel erg mooi uitzien.

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 28 okt 2013 12:55

Ik realiseer me dat ik mezelf niet populair zal gaan maken bij de gemiddelde bezoeker van dit topic, maar ik ga toch eerlijk zijn; De laatste Wilier die ik nog enigszins te pruimen vond was de Wilier Leroi van een jaar of 5 geleden. Vooral de uitvoering met koper. De oude Izoards tot zeg eens 4 jaar geleden ook nog wel oke trouwens. Vind dat het merk tegenwoordig zijn identiteit volledig heeft kwijt gespeeld, net als Bianchi. Roemruchte merken waar mijn hart zelden nog sneller van gaat slaan..

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5992
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 28 okt 2013 16:16

dickygiovanni schreef:Ik realiseer me dat ik mezelf niet populair zal gaan maken bij de gemiddelde bezoeker van dit topic, maar ik ga toch eerlijk zijn; De laatste Wilier die ik nog enigszins te pruimen vond was de Wilier Leroi van een jaar of 5 geleden. Vooral de uitvoering met koper. De oude Izoards tot zeg eens 4 jaar geleden ook nog wel oke trouwens. Vind dat het merk tegenwoordig zijn identiteit volledig heeft kwijt gespeeld, net als Bianchi. Roemruchte merken waar mijn hart zelden nog sneller van gaat slaan..
Waarom? Je mag je mening toch hebben. Gelukkig verschillen smaken, anders zouden we allemaal op dezelfde fiets rondrijden. Ik snap ook wel dat als je van een klassiek model houdt dat deze fietsen niet bij je passen. 8-)
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

poeske
Forum-lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 aug 2013 10:24
Locatie: Utrecht

poeske 04 nov 2013 11:39

dickygiovanni schreef:Ik heb deze week een rondje gereden met een Cento Air, en ik moet zeggen, dat is een verduveld prettig rijdend frame! Had deze wat hard ingeschat, maar niks van dat..
Helemaal mee eens! Ik heb begin september een testrit gemaakt op een air.. Rijdt geweldig (zeker t.o.v. mijn wat oudere Colnago). Zou wel tot aanschaf willen overgaan (in andere kleur), maar tob al een tijdje met mijn rug. Dat moet eerst beter worden, anders kan ik straks alleen maar kijken naar deze mooie fiets.

ps. ik wil wel een foto toevoegen van de testfiets, maar krijg dat helaas niet voor elkaar.

mhooghiemstra
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 feb 2012 23:23

mhooghiemstra 09 nov 2013 15:54

Onlangs heb ik hier de vraag gesteld hoe de garantie afhandeling van Wilier was.
Ik kan zeggen dat het wat lang duurt maar wel goed is.
Ik ben in september naar mijn fietsenmaker geweest omdat de verf begon te bobbelen van mijn izoard xp voorvork. Na het indienen van het probleem bij de garantie afdeling van Wilier hoorden we niets meer. Meerdere keren gepolst bij de fietsenmaker maar die hoorde ook niets.
Tot vandaag. Er ligt een nieuwe vork klaar.
Slaaf van het smalle zadel

drahnier
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 okt 2013 11:54

drahnier 14 nov 2013 11:13

Na rijp beraad is dit het geworden:

https://imageshack.com/i/0wrdtrj

Plaats reactie