Vandaag gefietst in 2011
Hulde btw aan ieder die hier schrijft en/of foto's plaatst.. Zit echter met 1 vraag @l'grimp.. Sleep je een statief, zoek je een goede plek voor de zelfontspanner of heb je een collega/broer die de helse tochten meefietst...? I.g.v. Laatste mag'ie best vaker (mee) op de foto
Vanmiddag viel mijn laatste afspraak uit. Na 2x een zonsverduistering vandaag scheen de zon weer volop.
Gisteravond niet gaan fietsen omdat Buienradar beroerde verwachtingen gaf. Die niet uitkwamen.
Ben dus wat eerder vertrokken om nog te fietsen voor de afspraak vroeg in de avond.
Fantastisch weer met een stevig briesje.
Liessel-Asten-Heusden-Meijel-Neerkant-Liessel-Zeilberg-Walsberg-Deurne. Niet lang, wel lekker en de conditie begint terug te komen.
(nog een beetje sluikreclame)
Gisteravond niet gaan fietsen omdat Buienradar beroerde verwachtingen gaf. Die niet uitkwamen.
Ben dus wat eerder vertrokken om nog te fietsen voor de afspraak vroeg in de avond.
Fantastisch weer met een stevig briesje.
Liessel-Asten-Heusden-Meijel-Neerkant-Liessel-Zeilberg-Walsberg-Deurne. Niet lang, wel lekker en de conditie begint terug te komen.
(nog een beetje sluikreclame)
- distortion
- Forum-lid
Leermoment vandaag: Het is 4 dagen geleden dat ik gefietst heb en dat begon me aardig te frustreren. Dus vandaag na het diner de op ifets gesprongen en via Oudekerk a/d Amstel naar Alphen a/d Rijn gefietst en terug. Ik hoopte dat ik de door de buien heen kon fietsen maar helaas ik kwam bij de eerste 18 km in een enorme hoosbui terecht net voor Oudekerk. Stiekem vond ik het wel relaxed om door de stromende regen te Ufietsen. Wat betreft het leermoment ben ik erachter gekomen dat 4 dagen rust me goed gedaan heeft. Ik had afgelopen weken vaak last van pijnlijke quadriceps aan het begin van de rit en dit uiteraard stelselmatig genegeerd. Was gewoon een indicatie van te weinig rust. Verder was ik altijd huiverig om met een volle maag te fietsen maar dat viel echt mee. Ik had een berg risotto naar binnen gewerkt en dat was geen probleem gelukkig.
For the record:
solo: 70km @ 33,5 km/h
For the record:
solo: 70km @ 33,5 km/h
Simpelweg omdat het zo is!
Lekker doorgefietst! Goed spul die risotto... daar kan geen clenbuterol tegenop.
- distortion
- Forum-lid
Spaanse biefstuk is me te duur als student!farelli schreef:Lekker doorgefietst! Goed spul die risotto... daar kan geen clenbuterol tegenop.
Simpelweg omdat het zo is!
- jeroenkuiper
- Forum-lid
- Le Grimpeur
- Forum-lid
Ha, ha! Hier komen de antwoorden op je vragen. Ik heb een doodgewoon klein digi-cameraatje bij me, meer niet! De foto op de Col des Cyclotouristes is inderdaad met de zelfontspanner gemaakt, want tegenover het collenbord is een rotsblokje, waardoor ik die 'truc' uit kon halen. Verder vraag ik, als ik de plek, het moment of de prestatie voor mijzelf belangrijk vind, gewoon aan een toevallig aanwezige of die mij even op de foto wil zetten (enige talenkennis is daarbij wel handig ). Maar vaak wordt er ook spontaan aangeboden om mij te fotograferen zodra het cameraatje tevoorschijn komt. Het zijn soms ook mede-racefietsers die zelf ook graag gefotografeerd willen worden. Mijn broer is niet zo vaak in Frankrijk te vinden als ik, maar was er vorig jaar inderdaad wel bij en is toen ook diverse malen 'in beeld' geweest. Dit jaar is hij er helaas niet bij.kauwvot schreef:Hulde btw aan ieder die hier schrijft en/of foto's plaatst.. Zit echter met 1 vraag @l'grimp.. Sleep je een statief, zoek je een goede plek voor de zelfontspanner of heb je een collega/broer die de helse tochten meefietst...? I.g.v. Laatste mag'ie best vaker (mee) op de foto
Overigens, zo 'hels' zijn die tochten nu ook weer niet (dan zou ik 't niet vol kunnen houden ).
60 x Ventoux
In de afgelopen weken in Toscane geweest en écht te weinig gefietst (wel teveel gegeten en gedronken....). Een mooie ronde op een warme dag gemaakt. Vanuit de megacamping Park Albatros richting Venturina gefietst en daar naar boven richting Campiglia Marittima. Niet moeilijk, tot aan het dorp maximaal 7%, en dat was bij 34 graden prima te doen. Je fietst hier tussen fraaie olijfboomgaarden door, begeleid door een orkest van Cicaden. Heerlijk relaxed dus. Net in het uiterst pitoresque dorpje kun je naar rechts, een binnendoor weggetje richting il centro storico. Hoe steil precies weet ik niet, maar de teller gaf 14% aan. Het leek me meer te zijn. Het centrum zelf kun je moeilijk in, dus ik ben om het dorpje heen gereden en een klein stukje terug om dan naar Suvereto af te slaan. Mooie afdaling, duurt niet lang. In het gehucht Cafeggio kun je de SS398 op en een 8 kilometer verder, na een aantal wijnboeren te zijn gepasseerd, volgt het tweede fraaie dorpje, Suvereto. Daar start de klim naar uiteindelijk 371 meter wat je bereikt in Sassetta, een kuuroord in de Toscaanse heuvels. Hele fraaie klim over een goede en verkeersluwe weg.
Uitzicht tussen het gehucht Prata en Sassetta
Weinig hoogtemeters, duurt volgens die oude Italiaan, wiens karaktervolle, doorgroefde gelaat glimlacht als je 'm de weg vraagt 9 kilometer, terwijl zijn al even oude en ongetwijfeld even eigenwijze buurman meent dat het er 13 zijn. Hoe dan ook: die kilometers zijn zeer fraai, en zeer bochtig! In Sassette, mocht je er ooit komen, moet je de eerste de beste bar links NIET hebben. Chagrijnige nonna achter de bar, wel lekkere foccaccia. Iets verderop is het dorpje leuker met enkele terrasjes waar je waarschijnlijk een heerlijke caffé kunt genieten.
Sassetta
De afdaling naar het volgende fraaie dorpje, Castagneto Carducci, duurt te kort, met de wind vol op kop. Castagneto Cdcci is vooral een dorpje wat je 's avonds moet bezoeken. Geniet er op de terrassen van de restaurants, of beter nog, op de centrale piazza van de ondergaande zon boven de Tirreno, subliem! Vanuit Castagneto richting de Aurelia Vecchia, en die gevolgt tot in San Vincenzo. De weg terug naar de camping voert langs een uitgestrekt duin- en pijnbomengebied. Erg druk, zeker op zaterdag, als alle Italianen de verkoeling van de zee opzoeken.
Kortom, qua landschap een prachtige rit, niet lang, zeker niet zwaar, en rustig qua verkeer (en dat is in dit prachtige land toch vaak anders...)
De gereden route
Uitzicht tussen het gehucht Prata en Sassetta
Weinig hoogtemeters, duurt volgens die oude Italiaan, wiens karaktervolle, doorgroefde gelaat glimlacht als je 'm de weg vraagt 9 kilometer, terwijl zijn al even oude en ongetwijfeld even eigenwijze buurman meent dat het er 13 zijn. Hoe dan ook: die kilometers zijn zeer fraai, en zeer bochtig! In Sassette, mocht je er ooit komen, moet je de eerste de beste bar links NIET hebben. Chagrijnige nonna achter de bar, wel lekkere foccaccia. Iets verderop is het dorpje leuker met enkele terrasjes waar je waarschijnlijk een heerlijke caffé kunt genieten.
Sassetta
De afdaling naar het volgende fraaie dorpje, Castagneto Carducci, duurt te kort, met de wind vol op kop. Castagneto Cdcci is vooral een dorpje wat je 's avonds moet bezoeken. Geniet er op de terrassen van de restaurants, of beter nog, op de centrale piazza van de ondergaande zon boven de Tirreno, subliem! Vanuit Castagneto richting de Aurelia Vecchia, en die gevolgt tot in San Vincenzo. De weg terug naar de camping voert langs een uitgestrekt duin- en pijnbomengebied. Erg druk, zeker op zaterdag, als alle Italianen de verkoeling van de zee opzoeken.
Kortom, qua landschap een prachtige rit, niet lang, zeker niet zwaar, en rustig qua verkeer (en dat is in dit prachtige land toch vaak anders...)
De gereden route
Chi va piano, va sano e va lontano !
Colnago Active B-Stay
Colnago Ace 2010
http://goosman41.blogspot.com
Colnago Active B-Stay
Colnago Ace 2010
Prachtig!
Vanavond anderhalf uurtje: Bakel-Mortel-Gemert-Beek en Donk-Lieshout-Beek en Donk-Dierdonk-Deurne.
Gewoon, thuis fietsen. Ook leuk.
Vanavond anderhalf uurtje: Bakel-Mortel-Gemert-Beek en Donk-Lieshout-Beek en Donk-Dierdonk-Deurne.
Gewoon, thuis fietsen. Ook leuk.
@farelli:
Thanx, gezien je route kan het niet anders of je moet mij eens ergens een keer in deze contreien voorbijgevlogen zijn. Wat een prachtige blog trouwens!
Thanx, gezien je route kan het niet anders of je moet mij eens ergens een keer in deze contreien voorbijgevlogen zijn. Wat een prachtige blog trouwens!
Chi va piano, va sano e va lontano !
Colnago Active B-Stay
Colnago Ace 2010
Colnago Active B-Stay
Colnago Ace 2010
Waarschijnlijker dat jij mij voorbij bent gevlogen. Ditmaal heb ik niemand op een racefiets ingehaald maar ben eenmaal voorbijgestoken. Door iemand die in Beek en Donk bij het stoplicht na het kanaal linksaf ging. Verder alleen tegenkomers en een clubje wat in De Mortel stond te verzamelen. Oh ja, en nog iemand in een prachtig oud Gitane-shirtje, ik was er bijna achteraan gegaan.
Verder, thnx...
Verder, thnx...
Vandaag 120 kilometer gefietst met de club. Via Delft, Zoetermeer, Boskoop, Bodegraven, Woerden naar Hekendorp gereden.
Pauze voor drankje en hapje en toen weer terug. Via Gouda, over de Kattendijk naar Lageweg. Bij Krimpen aan den IJssel de brug over.
Via Rotterdam, Berkel en Rodenrijs, Delft terug naar Rijswijk. Er werd flink doorgereden. Zuivere rijtijd werd dan ook 3:55 uur.
Route
Pauze voor drankje en hapje en toen weer terug. Via Gouda, over de Kattendijk naar Lageweg. Bij Krimpen aan den IJssel de brug over.
Via Rotterdam, Berkel en Rodenrijs, Delft terug naar Rijswijk. Er werd flink doorgereden. Zuivere rijtijd werd dan ook 3:55 uur.
Route