Pagina 160 van 312

Geplaatst: 30 okt 2010 17:50
door bluebird
Helaas, ik rijd nog steeds rond als privé team zonder sponsor :D
Heb jij die Fiets trouwens, anders stuur ik hem naar je op.......

Geplaatst: 30 okt 2010 20:50
door ferry1982
die heb ik hier vast nog wel liggen zal 'm eens opsporen..

Welke uitvoering?

Geplaatst: 11 nov 2010 16:25
door lavsson
Beste Colnago-fanaten,

Na al jullie enthousiaste verhalen op dit Colnago-topic ben ik ook op zoek gegaan naar een mooie Colnago. Na lang wikken en wegen is het de onderstaande fiets geworden.

Hij komt uit 2007 en is gezegend met Campa Record Ultra en Mavic Cosmic Carbon. Na een eerste rondje van 100km kan ik zeggen dat het een heerlijke fiets is. Mijn vorige fiets had Sora en Aksiums dus ik was niet zoveel gewend.

Nu klinkt het wellicht wat gek om dit in dit stadium nog te vragen, maar welke uitvoering heb ik nou eigenlijk gekocht? De verkoper brulde heel hard dat het 't topmodel van Colnago was, maar dat nam ik niet al te serieus. Ik vermoed dat het een Mix is, maar ik zou graag willen weten wat jullie denken.

De reden dat ik het vraag is omdat het niet op het frame staat. Op de plek waar het normaal gesproken zou moeten staan (bovenbuis) staat de naam van de vorige eigenaar (en nee, dan bedoel ik niet de handtekening van meneer Colnago). Ik denk dus dat de fiets bij aankoop is gecustomized.

Hij komt dus uit 2007, heeft een alu frame, carbon b-stay achtervork en carbon voorvork. Verder zijn het zadel en bidonhouders ook van carbon is het stuur een ITM Sword.

Het schijnt allemaal erg duur spul te zijn, maar heb geen idee wat hiervoor betaald zal zijn destijds. Jullie enig idee?

Alhier mijn nieuwe karretje:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 11 nov 2010 18:19
door stefan
Een Dream HP zo te zien. Zal toch wel rond de €4500,- / €5000,- hebben gekost.

Is niet het topmodel van Colnago en ook nooit geweest. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het een slecht frame is! De lak bij deze frame's vindt ik persoonlijk niet altijd even goed. Zitten wel eens van die maandagochtend exemplaren bij.
Frame is vrij zwaar maar wel degelijk. Een vriend van mij heeft er twee en rijdt er zo'n 80 criteriums per jaar mee bij de Elite. Is er ook al een paar keer mee gevallen maar het frame houdt zich toch goed. Achterbrug kunnen ze ook gewoon vervangen bij Codagex mocht het ooit nodig zijn.

Geplaatst: 11 nov 2010 20:27
door lavsson
Nou, dat klinkt allemaal veelbelovend. Ik weet nog niet precies wat een achterbrug is, maar zodra die breekt, zoek ik het wel even op.

Maareh, 5000 euro?? Mijn hemel.

En wat esthetiek betreft: nog tips? Wat mij betreft mag die fietscomputer wel op de stuurpen. Verder zou ik het niet weten.

Geplaatst: 11 nov 2010 21:14
door stefan
Achterbrug of misschien better: achtervork. Dit is het achterste gedeelte uit carbon. Zit verlijmd in het aluminium.

De prijs die ik maakte is een simpele optel som van enkele onderdelen. Ik kan er naast zitten maar als we even uit gaan van:

-+ 1500 frame
-+ 1100 wielen
-+ 1300 groep
-+ 200 stuur
Dan zit je al snel aan bijna 4100 en dan heb ik nog een hoop onderdelen niet meegerekend. Wel even uit gaande van redelijk normale adviesprijzen (in 2007) en geen Salden/Hopmans prijzen.

Geplaatst: 11 nov 2010 21:21
door danny1407
Mooie fiets hoor!
Wat je zegt, computertje op de stuurpen zou mooier zijn.
Verder niks aan doen, tenzij het het enigzins omlaag kantelen van het stuur is.
En misschien met de tijd wat dieper gaan zitten en je stuurpen wat lager zetten/spacers verwijderen.
Alleen als het lukt en fijn is om dieper te zitten uiteraard.
Dit aantal spacers lijkt een beetje op het randje van verantwoord, hoewel het moeilijk te zien is en waarschijnlijk al jaren goed is gegaan.

Geplaatst: 11 nov 2010 21:57
door adroit
Lavsson schreef:Nou, dat klinkt allemaal veelbelovend. Ik weet nog niet precies wat een achterbrug is, maar zodra die breekt, zoek ik het wel even op.

Maareh, 5000 euro?? Mijn hemel.

En wat esthetiek betreft: nog tips? Wat mij betreft mag die fietscomputer wel op de stuurpen. Verder zou ik het niet weten.


Mogen we nu ook weten wat jij ervoor betaald hebt??

Geplaatst: 11 nov 2010 22:07
door lavsson
adroit schreef:Mogen we nu ook weten wat jij ervoor betaald hebt??


Tuurlijk.
Maar eerst ff zeggen wat jullie hem waard vinden.

Geplaatst: 11 nov 2010 22:12
door gijs01
Mooie fiets Lavsson,

Het is dan misschien niet het allerduurste model van indertijd maar wel een superfiets met mooie onderdelen en een prachtige groep. Houd hem netjes en schoon en ga er van genieten. Heb je trouwens bewust een duplo genomen?

Geplaatst: 11 nov 2010 22:15
door lavsson
danny1407 schreef:Mooie fiets hoor!
Wat je zegt, computertje op de stuurpen zou mooier zijn.
Verder niks aan doen, tenzij het het enigzins omlaag kantelen van het stuur is.
En misschien met de tijd wat dieper gaan zitten en je stuurpen wat lager zetten/spacers verwijderen.
Alleen als het lukt en fijn is om dieper te zitten uiteraard.
Dit aantal spacers lijkt een beetje op het randje van verantwoord, hoewel het moeilijk te zien is en waarschijnlijk al jaren goed is gegaan.


Ik heb ook bewust gezocht naar een fiets met voldoende spacers zodat ik in de loop der jaren nog wat kan zakken. Ik fiets namelijk nog maar een half jaartje maar heb er al wel 4000km en een sleutelbeenbreuk op zitten.

Maar wat bedoel je met "dit aantal spacers lijkt een beetje op het randje van verantwoord"? Wat kan er fout gaan dan? Dat er iets afbreekt ofzo?

Geplaatst: 11 nov 2010 22:30
door lavsson
Gijs01 schreef:Mooie fiets Lavsson,

Het is dan misschien niet het allerduurste model van indertijd maar wel een superfiets met mooie onderdelen en een prachtige groep. Houd hem netjes en schoon en ga er van genieten. Heb je trouwens bewust een duplo genomen?


Thanks Gijs. Ben er zelf ook erg content mee.
Duplo is double neem ik aan? Nee, daar heb ik niet bewust voor gekozen. Het liefst had ik een compact gehad, maar dat komt wellicht tzt nog een keer.

Ik heb nu 52-39 voor en 11-25 achter. En daar ga ik de Marmotte niet mee halen. Ik zal dus even moeten bezien of ik er slechts een klimmerskransje op hoef te zetten of een compact-crank. Dat laatste gaat natuurlijk wel in de papieren lopen. Gelukkig heb ik nog even de tijd.