Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?
2 maal een Swiss Sense AEROMAX Polaris Matras. Nadat ik 6 weken een Emma matras had geprobeerd, kun ik 's morgens niet meer uit bed komen vanwege rugpijn. Die Emma mogen ze zo snel mogelijk weer opkomen halen. Slaap nu weer pijnvrij
Cube Litening Aero C:68X SLT
Trek Emonda SL5
Rose Backroad GRX RX620
Cube Agree C:62 (Taxc Fiets)
Trek Emonda SL5
Rose Backroad GRX RX620
Cube Agree C:62 (Taxc Fiets)
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13769
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ja mini electric voor de vrouw vorige week opgehaald
(huur voor 1 maand eind jan krijgen we de "echte" ivm subsidie)
Wel private lease omdat hoe je ook rekent zelf kopen nooit voordeliger is. tenzij je ruim meer dan een ton op je bank hebt en je hypotheek is afbetaald misschien.....
Deze is dan ook wel echt goedkoop. met de subsidie op 350 per maand voor 4 jaar.
En dat ter zijde maar wat een auto, een kart voor in de stad. Echt de juiste motorisering voor deze auto.
Mooi! Hier wachten we ook op de Cooper SE. Ook private-lease en maandag meteen de subsidie aangevraagd. Hopelijk in maart rijden. En inderdaad, echt perfect om in de stad mee rond te rijden. Ding gaat als de bliksem!
En als de subsidie rond komt (want dat is wel een no-brainer maar toch even een slag om de arm) dan is het best te betalen ja. De huidige auto kost nl. ook geld. En als ik daar de afschrijving bij optel dan is het verschil ineens niet zo groot meer wat je bij moet betalen voor een electrische Mini.
En als de subsidie rond komt (want dat is wel een no-brainer maar toch even een slag om de arm) dan is het best te betalen ja. De huidige auto kost nl. ook geld. En als ik daar de afschrijving bij optel dan is het verschil ineens niet zo groot meer wat je bij moet betalen voor een electrische Mini.
Ride bikes, not tanks!
- devriesman
- Forum-lid
- Berichten: 511
- Lid geworden op: 24 apr 2016 18:56
- Locatie: Apeldoorn
- devriesman
- Forum-lid
- Berichten: 511
- Lid geworden op: 24 apr 2016 18:56
- Locatie: Apeldoorn
Dat is nogal subjectief.
Ik koop een auto voor 10 jaar. Geef er echt niet veel om. Maar wil wel zonder zorgen rijden. Tuurlijk, een auto met een nieuwprijs van meer dan 40 k is duurder dan eentje van 25 k maar mijn elektrische auto kost na de aankoop minder dan mijn benzine auto. Op de bank loopt het geld alleen maar achteruit. Huidige inflatie zorgt er voor dat mijn auto elk jaar € 1200 goedkoper wordt. Gereden kilometers zijn qua brandstof bijna gratis, komen van het dak. Ja dat kost ook weer aardig wat als investering maar die levert ongeveer 7% op. En met de auto nog meer. Wel eerst laadpaal van € 2000,00 terug verdienen.
Tja van 25 naar 40k, dat is natuurlijk behapbaar maar er zijn ook mensen die voor hun (occasie) autootje maar een budget hebben van een paar duizend euro, die kunnen het wel vergeten om elektrisch te gaan rijden.
"Huidige inflatie zorgt er voor dat mijn auto elk jaar € 1200 goedkoper wordt"
Dit klopt natuurlijk niet zomaar.
Moraal van je hele betoog is, wie geld heeft en het verstandig gebruikt, maakt winst. Helaas is dat voor veel mensen niet zo.
"Huidige inflatie zorgt er voor dat mijn auto elk jaar € 1200 goedkoper wordt"
Dit klopt natuurlijk niet zomaar.
Moraal van je hele betoog is, wie geld heeft en het verstandig gebruikt, maakt winst. Helaas is dat voor veel mensen niet zo.
Ik heb een Ratio EV Transformer voor 400 euro van Marktplaats kunnen scoren. Die maakt van 3 fase 1 fase en zodoende kunnen we 6,6kw laden (Leaf kan niet op 3fase laden helaas).devriesman schreef: ↑06 jan 2022 18:34Dat is nogal subjectief.
Wel eerst laadpaal van € 2000,00 terug verdienen.
Campagnolo Ultra Dork
Dat scheelt een slok op een borrel. We hebben hier een 3-fase laadpaal bij het huis: de EV van mijn vrouw is in een paar uur vol. De KIA eNiro die ik rijd, heeft ook een 1 fase lader, en doet er derhalve heel veel langer over. Overigens leidt het tot op heden nooit tot problemen, alleen dien ik er wel meer rekening mee te houden.Ernie C. schreef: ↑07 jan 2022 00:28Ik heb een Ratio EV Transformer voor 400 euro van Marktplaats kunnen scoren. Die maakt van 3 fase 1 fase en zodoende kunnen we 6,6kw laden (Leaf kan niet op 3fase laden helaas).devriesman schreef: ↑06 jan 2022 18:34Dat is nogal subjectief.
Wel eerst laadpaal van € 2000,00 terug verdienen.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13769
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik heb een Besen wallbox gekocht die heb je al vanaf 500 euro, automaatje in je kast van 180 euro (3 fase automaat met aardlek zijn duur :-, maar besparen wel plaats )en 25 euro kabel en je bent klaar. Misschien vind je de meterkast eng en laad je daar een electricien voor komen ben je nog 100 euro meer kwijt.
Nu was ik in september bij het doen van de voortuin zo handig geweest meteen een kabel neer te leggen vanuit de meterkast, voor het geval dat.......
Het is gewoon vijf draden aansluiten en een paar gaten boren. moeilijker is het niet.........
(zelf heb ik die van 700 waarbij je de laadstroom kan instellen en tijden kan bepalen, goed als straks de saldering minder wordt, ook zijn er lader die je kan instellen die alleen op zonnen energie laden maar die zijn nu nog 1200 euro..... daar wacht ik wel even mee, stop er straks wel een apparaat tussen die dat meet)
https://www.wallboxdiscounter.com/nl/sl ... laadp.html
EV kopen is denk ik niet handig, zeker niet de mini.
De mini kost € 43500. We betalen nu 430 per maand 48mnd en krijgen een subsidie van 3350 dacht ik ongeveer.
daarmee zat het maandbedrag naar 350, in ons geval 50 euro minder dan de bijtelling op haar 1 serie.
Nou die heb ik dan weer voor de laadpaal en stroom.
Als je die berekening maakt 430 x 48 = 20640.
Zou je na vier jaar meer dan 20K voor de auto terugkrijgen? Heb ik verzekering en onderhoud nog niet eens meegerekend.
Onderhoud zal niet veel zijn bij een elektrische auto, maar verzekering gaat toch snel naar de 80 a 100 euro per maand.
Nu was ik in september bij het doen van de voortuin zo handig geweest meteen een kabel neer te leggen vanuit de meterkast, voor het geval dat.......
Het is gewoon vijf draden aansluiten en een paar gaten boren. moeilijker is het niet.........
(zelf heb ik die van 700 waarbij je de laadstroom kan instellen en tijden kan bepalen, goed als straks de saldering minder wordt, ook zijn er lader die je kan instellen die alleen op zonnen energie laden maar die zijn nu nog 1200 euro..... daar wacht ik wel even mee, stop er straks wel een apparaat tussen die dat meet)
https://www.wallboxdiscounter.com/nl/sl ... laadp.html
EV kopen is denk ik niet handig, zeker niet de mini.
De mini kost € 43500. We betalen nu 430 per maand 48mnd en krijgen een subsidie van 3350 dacht ik ongeveer.
daarmee zat het maandbedrag naar 350, in ons geval 50 euro minder dan de bijtelling op haar 1 serie.
Nou die heb ik dan weer voor de laadpaal en stroom.
Als je die berekening maakt 430 x 48 = 20640.
Zou je na vier jaar meer dan 20K voor de auto terugkrijgen? Heb ik verzekering en onderhoud nog niet eens meegerekend.
Onderhoud zal niet veel zijn bij een elektrische auto, maar verzekering gaat toch snel naar de 80 a 100 euro per maand.