Wat heb jij voor het laatst gekocht?
-
- Forum-lid HC
Op (bijna) elke schijf staat een minimum dikte.
Nu heb ik respect als je die bereikt. Ik heb een paar schijven die een 50 a 60k onder mijn fietsen hebben gezeten en die zijn van 1.85 naar iets meer dan 1.75 en ze mogen naar 1.6 in dit geval. Dus als je geen ton hebt gereden met een vol stalen schijf hoef je nergens naar te kijken en deze schijven zijn van een MTB.
Nu heb ik respect als je die bereikt. Ik heb een paar schijven die een 50 a 60k onder mijn fietsen hebben gezeten en die zijn van 1.85 naar iets meer dan 1.75 en ze mogen naar 1.6 in dit geval. Dus als je geen ton hebt gereden met een vol stalen schijf hoef je nergens naar te kijken en deze schijven zijn van een MTB.
Op die van Shimano staat, maar ik heb alleen die van Ultegra gezien, dat ze bij 1,5mm vervangen dienen te worden. Normaal kun je nog wel iets verder gaan maar op een bepaald moment is het echt op en wil je geen risico lopen met dat de stalen remlaag van de alu drager loslaat en ander malheur.
Er zit geen slijtage indicator op, af en toe eens nameten met de schuifmaat om een idee te krijgen hoe hard ze slijten op basis van je rijstijl en omstandigheden.
-
- Forum-lid
Cube nuroad, ga hem voornamelijk op de weg gebruiken (ook fietsvakanties), en kan er eens mee off road gaan.
Moet er wel nog enkele aanpassingen aandoen (andere stuurpen, smaller stuur, ander cranckstel en kabels inkorten).
Hoop dat ík wisselstukken snel heb, dan kan ik hem eens testen.
Moet er wel nog enkele aanpassingen aandoen (andere stuurpen, smaller stuur, ander cranckstel en kabels inkorten).
Hoop dat ík wisselstukken snel heb, dan kan ik hem eens testen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid HC
Een quarq spider voor de race. Die is kapot, was van 2016.
Nu zijn er geen gxp meer te krijgen en ga ik kijken of ik een dub op een GXP crank kan zetten.
Daarvoor moet ik de de crank 8 bolt iets verjongen.
Gek genoeg is de dub spider marginaal kleiner, maar echt maar elke tiende mm. Als het niet lukt zien jullie het vanzelf in een topic "gesloopt aan de fiets"
Nu zijn er geen gxp meer te krijgen en ga ik kijken of ik een dub op een GXP crank kan zetten.
Daarvoor moet ik de de crank 8 bolt iets verjongen.
Gek genoeg is de dub spider marginaal kleiner, maar echt maar elke tiende mm. Als het niet lukt zien jullie het vanzelf in een topic "gesloopt aan de fiets"
Een Orbea!
Duidelijk geen karakter om te weerstaan aan de lokgroep van een extra fiets
viewtopic.php?t=34329&start=624
Duidelijk geen karakter om te weerstaan aan de lokgroep van een extra fiets
viewtopic.php?t=34329&start=624
MY23 ORBEA Orca M31e LTD - road
MY23 ORBEA Terra M31e TEAM 1x - gravel
MY23 ORBEA Terra M31e TEAM 1x - gravel