Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Hommes Wielersport in Soest

querqo
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 jun 2009 00:46

querqo 10 mar 2010 11:05

Daar zijn we weer, en deze keer op een eigen account(vorige keer op boshart, account van een vriend).

http://link.marktplaats.nl/328084299

Mooie fiets he? Dat was/is mijn fiets. Overige fietsen die aangeboden zijn komen me ook erg bekend voor uit Hommes Wielersport... In ieder geval lijkt de politie bewust een boel mensen afgehouden te hebben.

Ben namelijk zo actief geweest om eerst verzekering te bellen. Deze zeiden dat de politie verplicht was aangifte op te nemen. Vervolgens heb ik digitaal aangifte gedaan. Hierover werd in enkele dagen later teruggebeld met de mededeling dat ze `er niets mee konden en de aangifte wilde afwijzen`.

Hierop ben ik boos geworden en heb ik dus verteld dat ze verplicht waren aangifte op te maken. Toen schrok de mevrouw, want een geinformeerde burger... Wat is dat nu? Nuja, even overleggen met haar collega`s en ze zou terugbellen. Toen ze dat 1 minuut later terurbelde zou ze nog even kijken en moest ik naar het bureau komen om de dingen eens uit te leggen. Ik heb haar toen ook maar geadviseerd om maar eens langs te gaan, daar er duidelijk sprake was van 2 misdrijven: Verduistering(door de heren Voorn) en diefstal(door de mensen van het marktplaats-account). Het is dus juridisch volkomen onzin het beide onder het eerste te laten vallen. En het was voor een leek al te zien dat er was ingebroken. Dit was, verbazend genoeg nieuws voor ze. Terwijl ik dit al eerder gemeld had. En volgens mij ben ik niet de enige geweest.

Toen werd ik die avond verassend genoeg teruggebeld. Wijkagent Bomhoff(als ik het goed spel). Deze vertelde me dat hij 2 weken geleden een mail rond had laten gaan bij de politie dat er gewoon aangifte opgemaakt zou moeten worden. Dat betekent dat ze dus sinds minstens 20 februari aangifte hadden moeten opnemen.

Bij de politie heeft men dus weeral aan schitterend voorbeeld gegeven van hoe houden we ons eigen straatje schoon. We zitten het liefst op onze luie ****.

De reden waarom ik echt boos ben is omdat de beide dames agent die me de 2e keer afkafferde(ander woord is er niet voor) het dus deden terwijl ze de mail gehad hadden dat er aangifte opgemaakt moest worden. Ze deden het dus bewust.

Nu was ik misschien te naief, maar ik heb afgelopen maandag weer gebeld met de politie. Mijn broer had toen de advertentie op marktplaats gevonden en direct gezien dat het mijn fiets was. Appeltje eitje lijkt me dan. Maar gelukkig maakte de politie z`n naam hier ook waar :D Ik moest een melding maken bij marktplaats, de politie bellen, bij de politie langsgaan in het dorp van de plaats van delict, daarna zou die politie contact opnemen met een andere afdeling die dan met marktplaats aan de slag zou gaan. Vervolgens zou die afdeling weer terugkoppelen aan de lokale politie en die zouden dan weer met mij contact opnemen om te verifieren dat de fiets van mij is.

Zich kennelijk niet realiserend dat voor het de molen door is de fiets waarschijnlijk al lang verdwenen is.

Lijkt me nu wel weer even genoeg. Fietsen zijn weg. En alle personen die je er over belt, verzekering, marktplaats, Hans sr denken met je mee en proberen het op te lossen. En uitgerekend die ene club die dat zou moeten doen lijkt haar uiterste best te doen vooral lekker te blijven zitten.

mikethebike
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 10 jan 2005 20:23

mikethebike 10 mar 2010 17:42

@ Cuergo,

Als dit jouw fiets is, op MP kun je toch contact opnemen met de verkoper.
Aantonen dat dat jouw fiets is en die persoon zich bezig houdt met heling (mss onbedoeld, maar wel strafbaar). Reageert hij daar niet op, bel je de politie en eis je dat ze komen (lok je ze met een smoes/vechtpartij oid, anders komen ze niet).
Dan is het toch klaar!

Zelf creatief omgaan met de regels is zo moeilijk niet, wel vreemd.
En Marktplaats reageert echt wel op zulke advertenties te weren, zit nl. een knopje.
Voordat iemand dat indrukt, zou ik wel een afspraak maken met de aanbieder.
It's nice to be important, but it is more important to be nice.

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 10 mar 2010 18:11

het is al eerder aangehaald hier maar de politie Soest doet helaas weer eens een keer op een negatieve manier van zich spreken.

misschien moeten de slachtoffers het bij een tv programma gaan zoeken, "Opgelicht" of "Das je goed recht", ben alleen bang dat dat te lang duurt voor je iets kan ondernemen.

ja, de politie is je beste vriend....
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 10 mar 2010 18:14

MiketheBike schreef:@ Cuergo,

Als dit jouw fiets is, op MP kun je toch contact opnemen met de verkoper.
Aantonen dat dat jouw fiets is en die persoon zich bezig houdt met heling (mss onbedoeld, maar wel strafbaar). Reageert hij daar niet op, bel je de politie en eis je dat ze komen (lok je ze met een smoes/vechtpartij oid, anders komen ze niet).
Dan is het toch klaar!

Zelf creatief omgaan met de regels is zo moeilijk niet, wel vreemd.
En Marktplaats reageert echt wel op zulke advertenties te weren, zit nl. een knopje.
Voordat iemand dat indrukt, zou ik wel een afspraak maken met de aanbieder.



je loopt alleen kans dat als ( ja, als...) je de politie meekrijgt dat de fietsen dan verdwenen zijn en de adverteerder van de prins geen kwaad weet...
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

ilpirato
Forum-lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 30 jun 2008 18:04

ilpirato 10 mar 2010 19:00

Lekker makkelijk om de politie overal de schuld van te geven. Geloof me, ik voel diep met de gedupeerden mee, ben zelf wielerfanaat en mensen moeten ook met hun tengels van mijn fiets afblijven. MAAR, zoals sommigen hier reageren is puur uit emotie en vooral gericht op eigen hachje. Tuurlijk vind JIJ het belangrijk dat JOUW fiets terug komt en vind JIJ dat JOUW zaak de meest belangrijke is die op dat moment bij de politie ligt. Tuurlijk wil jij dat jouw zaak DIRECT opgepakt wordt en wat mee gedaan wordt. Maar dat vind Pietje op de hoek ook van zijn zaak en Marietje even verderop ook van haar zaak.
Men moet niet denken dat dit te maken heeft met "zin" van de politie. Dit heeft met zaken te maken die op zeer hoog niveau bepaald worden (lees "opgelegd door minister" ). De politie werkt met speerpunten en prioriteiten die vooraf bepaald zijn. Hoe hoger de prioriteit de sneller deze opgepakt wordt. Overdreven voorbeeld: moord/verkrachting gaat voor op hondenpoep op straat. Dit terwijl de gene die over hondenpoep klaagt dit misschien wel heeeeel belangrijk vind. Voor de gedupeerden hier is deze zaak prioriteit 1, maar dit geldt dus niet voor de politie danwel justitie. Daar kan de politie zelf dus niets aan doen!
Verwacht dus niet dat men al hun werk laat vallen omdat jouw fiets is verdwenen.

Waar ik het wel over eens ben is dat iedereen aangifte kan doen. Ik citeer artikel 161 van het wetboek van Strafvordering: "Ieder die kennis draagt van een begaan strafbaar feit is bevoegd daarvan aangifte of klacht te doen".
Echter, in deze zaak, ben ik van mening dat er pas aangifte van verduistering gedaan had kunnen worden NADAT bekend werd dat hij met de fietsen is vertrokken, omdat hij schulden heeft EN deze fietsen met opzet mee heeft genomen om die schulden af te lossen, danwel de fietsen weer te verkopen, het "toeeigenen" zeg maar.
Het lijkt mij duidelijk nu sommige fietsen van gedupeerden op marktplaats worden gevonden, dat zij zeker aangifte kunnen en ook moeten doen. Hoe meer aangiftes hoe groter de zaak wordt, mogelijk hoe sneller de zaak opgepakt wordt.

Wat ik hier duidelijk mee wil maken is dat het heel makkelijk is om commentaar te geven over zaken, terwijl je er totaal geen verstand van hebt.

Ik wens alle gedupeerden heel veel succes/sterkte!
Bianchi SL3, Pantani Vive!!
Colnago CX-1

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 10 mar 2010 19:20

>De politie werkt met speerpunten en prioriteiten die vooraf bepaald zijn. Hoe hoger de prioriteit de sneller deze >opgepakt wordt.
Zoals het bekeuren van oude dametjes, die eigenaar zijn van loslopende honden in R'dam, terwijl er 100m verderop stevig gedeald wordt en de flink gespierde eigenaar van een pitbull geen bon krijgt (Volkskrant deze week)?
Velgenfluisteraar

Florezido

devoorzitter
Forum-lid
Berichten: 231
Lid geworden op: 19 nov 2008 14:24

devoorzitter 10 mar 2010 19:27

misschien moeten de slachtoffers het bij een tv programma gaan zoeken, "Opgelicht" of "Das je goed recht", ben alleen bang dat dat te lang duurt voor je iets kan ondernemen.
Het is volstrekt belachelijk wat hier gebeurt: Je weet precies waar je gestolen fiets staat en de politie weigert er iets mee te doen.
Ik zou de regionale pers inlichten, Gooi & Eemlander, RTV Utrecht. Voor hen is dit zeker een verhaal en moet je eens opletten hoe snel e.e.a. dan geregeld is...
Succes!
Pinarello FP5: Record, Zonda. Pinarello Treviso: Veloce, Easton Vista SL

adroit
Forum-lid
Berichten: 1247
Lid geworden op: 19 jan 2006 19:25
Locatie: Rosmalen
Contact

adroit 10 mar 2010 19:43

Wat dus betekend dat onze vrienden Hommes bewust deze fietsen verkocht hebben, ik snap dan ook niet dat er nog mensen zijn die positief over deze mensen praten.

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 10 mar 2010 20:29

Tja,

Als ik persoonlijk de keuze heb tussen gevaarloos flitsen en redelijk normale mensen een bekeuring geven of zaken de oneindig veel tijd kosten en psychopaten arresteren denk ik dat ik ook eerder richting de eerste optie zou neigen.
Komt nog bij dat de politie behoorlijk gedwongen wordt om productie te draaien (en dat hoort dit soort zaken die enkel tijd kosten helaas niet bij).

Als je echt zeker weet dat de fiets op marktplaats jouw fiets is zou ik persoonlijk even bellen, een afspraak maken en de fiets met een aantal vrienden ophalen (wel even zorgen dat hij jouw gegevens niet heeft).
Ik heb een paar jaar terug ellende gehad met een ex prof in Sittard (echt een notoire oplichter). Dit heeft bijna anderhalf jaar geduurd voordat de politie ingreep en als je ziet met welke straf de beste man uiteindelijk weg is gekomen........

jelmer1990
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 mei 2009 02:06

jelmer1990 10 mar 2010 20:37

adroit schreef:Wat dus betekend dat onze vrienden Hommes bewust deze fietsen verkocht hebben, ik snap dan ook niet dat er nog mensen zijn die positief over deze mensen praten.




Neej, dat is dus niet waar.
De fietsen zijn nadat Hans en Danny spoorloos waren uit de winkel gejat door iemand die waarschijnlijk dacht, daar kraait toch geen haan naar en die ook nog geld tegoed had van de twee.

Daarbij, de advertentie is in correct nederlands. Dat zou Hans en Danny samen nog niet zijn gelukt, zelfs op de aankoopbon van de fiets staan spelfouten.....

ilpirato
Forum-lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 30 jun 2008 18:04

ilpirato 10 mar 2010 20:51

@Diogenes: Het stuk waar je het over hebt, heb ik net gelezen. Begrijp de frustratie van die mevrouw en ook die van jou, maar simpel bekeken: 'het mag niet'. Daarbij komt dat in bijna elke wijkscan van een plaats in de top 5 ergenissen van de burger staat: Hondenpoep op straat. Wat doet de gemeente dan? Juist stadswachten inzetten om mensen te bekeuren, want dat is wat de burger wil. Wat denkt 90% van de Nederlanders? Juist dat het politie is die de bekeuringen uitschrijft. Daarbij komt dat het een verhaal is van een gedupeerde, die tevens zijn/haar emoties kwijt wil en daar de media voor gebruikt. En nou net de media is naar mijn mening de aanstichter van veel ellende...

@Sharman1: Je hebt helemaal gelijk wat betreft de snelheid, ik baal ook als ik een bekeuring krijg voor "maar" 5 km/u ter hard (in feite dus 8km/h). Voor mij dan ook heel makkelijk om de politie de schuld te geven, maar wie doet er hier nou iets wat niet mag? Ik dan toch zeker. Ik moet dan bij mezelf te rade gaan wat er fout is gegaan. Moet hierbij overigens vertellen dat de "flitsbekeuringen" van het KLPD zijn, de regiopolitie zal vaak "pas" schrijven vanaf 11km/h te hard.

Ik ben het echt niet eens met alles wat de politie doet. Wil alleen duidelijk maken dat men niet zo kort door de bocht moet zijn, als men niet weet hoe die organisatie in elkaar steekt en met welke obstakels zij te maken hebben.

Nogmaals veel sterkte voor de gedupeerden...
Bianchi SL3, Pantani Vive!!
Colnago CX-1

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 10 mar 2010 21:19

>Daarbij, de advertentie is in correct nederlands. Dat zou Hans en Danny samen nog niet zijn gelukt, zelfs op de aankoopbon van >de fiets staan spelfouten.....

:-))
Velgenfluisteraar

Florezido

Plaats reactie