Shimano Ultegra (6700) kettingbreuk
Het is een Red bull, stond compleet afgemonteerd met ultegra, zei zowel de verkoper als dat het ook de kaart stond die aan de fiets was gehecht.
ik heb speciaal nog gevraagd tijdens de proefrit, nee alles was 1 groep en ultegra.
Dus niet.
ik heb speciaal nog gevraagd tijdens de proefrit, nee alles was 1 groep en ultegra.
Dus niet.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1399
- Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
- Locatie: Arnemuiden
jos vtec schreef:Het is een Red bull, stond compleet afgemonteerd met ultegra, zei zowel de verkoper als dat het ook de kaart stond die aan de fiets was gehecht.
ik heb speciaal nog gevraagd tijdens de proefrit, nee alles was 1 groep en ultegra.
Dus niet.
Ik kwam erachter dat ook de Trek 2.5 geen Ultegra cassette en ketting mee krijgt.
Ook volledig afgemonteerd met Ultegra 2010 (6700)
people are strange when you\'re a stranger
http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
TOUR Augustus 2010
Gesprengte Ketten blz 9
De schaden aan die Shimano Ultegra 6700 kettingen zijn ontstaan door "Wasserstoffversprödung" dat ontstaan is door een verkeerd hardingsprocess van het metaal tijdens de fabrikage.
Ik heb gezocht naar een NL woord voor Wasserstoffversprödung en kwam uit op Hydrogen embrittlement hetgeen volgens mij waterstofbroosheid betekent. http://www.linguee.de/uebersetzung/engl ... 6dung.html
De nieuwe kettingen krijgen nu een verbeterde warmtebehandeling dat die problemen zou verhelpen. De produktiecode voor de kettingen die met deze berbeterde methoden zijn gefabriceerd hebben de aanduidingen: HI, HJ, HK..... Bij TOUR ligt echter een gebroken ketting met de aanduiding HJ ! De informatie kreeg TOUR van de Duitse Shimano importeur Paul Lange bij monde van marketing Mgr Michael Wild.
Gesprengte Ketten blz 9
De schaden aan die Shimano Ultegra 6700 kettingen zijn ontstaan door "Wasserstoffversprödung" dat ontstaan is door een verkeerd hardingsprocess van het metaal tijdens de fabrikage.
Ik heb gezocht naar een NL woord voor Wasserstoffversprödung en kwam uit op Hydrogen embrittlement hetgeen volgens mij waterstofbroosheid betekent. http://www.linguee.de/uebersetzung/engl ... 6dung.html
De nieuwe kettingen krijgen nu een verbeterde warmtebehandeling dat die problemen zou verhelpen. De produktiecode voor de kettingen die met deze berbeterde methoden zijn gefabriceerd hebben de aanduidingen: HI, HJ, HK..... Bij TOUR ligt echter een gebroken ketting met de aanduiding HJ ! De informatie kreeg TOUR van de Duitse Shimano importeur Paul Lange bij monde van marketing Mgr Michael Wild.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
Ik zie hier mensen reageren die ondanks het op de hoogte zijn van de problemen met de kettingen vrolijk door blijven trappen. Ik begrijp niet dat jullie niet gelijk een andere ketting monteren. In het ergste geval knapt je ketting bij het aanzetten of een vergelijkbaar slecht moment zodat je hard valt en wellicht in het ziekenhuis terecht komt. Stel je voor dat er net een auto vlak achter of naast je rijdt. Dan kunnen ze je van de straat af boenen.
Zelfs al zou de ketting knappen als ik 30 km van huis af ben, de training niet kan vervolgen en mensen in moet schakelen om weer thuis te komen zou ik al balen. Dat is mij zondermeer geen twee tientjes waard. Daarnaast heb ik het nog niet eens over de verantwoordelijkheid voor je gezin, werkgever etc. indien je een harde crash beleeft. Veel dingen heb je zelf niet in de hand maar met een twijfelachtige ketting rond gaan rijden wel. Het lijkt mij overigens ook helemaal niet prettig fietsen. Ik zou niet eens meer vol aan durven zetten.
Zelfs al zou de ketting knappen als ik 30 km van huis af ben, de training niet kan vervolgen en mensen in moet schakelen om weer thuis te komen zou ik al balen. Dat is mij zondermeer geen twee tientjes waard. Daarnaast heb ik het nog niet eens over de verantwoordelijkheid voor je gezin, werkgever etc. indien je een harde crash beleeft. Veel dingen heb je zelf niet in de hand maar met een twijfelachtige ketting rond gaan rijden wel. Het lijkt mij overigens ook helemaal niet prettig fietsen. Ik zou niet eens meer vol aan durven zetten.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16475
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
tim106gti schreef:Ik zie hier mensen reageren die ondanks het op de hoogte zijn van de problemen met de kettingen vrolijk door blijven trappen. Ik begrijp niet dat jullie niet gelijk een andere ketting monteren. In het ergste geval knapt je ketting bij het aanzetten of een vergelijkbaar slecht moment zodat je hard valt en wellicht in het ziekenhuis terecht komt. Stel je voor dat er net een auto vlak achter of naast je rijdt. Dan kunnen ze je van de straat af boenen.
Zelfs al zou de ketting knappen als ik 30 km van huis af ben, de training niet kan vervolgen en mensen in moet schakelen om weer thuis te komen zou ik al balen. Dat is mij zondermeer geen twee tientjes waard. Daarnaast heb ik het nog niet eens over de verantwoordelijkheid voor je gezin, werkgever etc. indien je een harde crash beleeft. Veel dingen heb je zelf niet in de hand maar met een twijfelachtige ketting rond gaan rijden wel. Het lijkt mij overigens ook helemaal niet prettig fietsen. Ik zou niet eens meer vol aan durven zetten.
+1
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ik ga niet een ketting niet op voorhand vervangen omdat er kennelijk exemplaren zijn die problemen geven. Deze ketting zal echt niet zomaar breken. Als je na elke rit je ketting schoonmaakt en gelijk inspecteert op scheurtjes, dan lijkt mij dat afdoende. Bij vervanging zal ik er wel een KMC op monteren.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16475
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
apexrider schreef:Ik ga niet een ketting niet op voorhand vervangen omdat er kennelijk exemplaren zijn die problemen geven. Deze ketting zal echt niet zomaar breken. Als je na elke rit je ketting schoonmaakt en gelijk inspecteert op scheurtjes, dan lijkt mij dat afdoende. Bij vervanging zal ik er wel een KMC op monteren.
Als je op 10 m voor je iemand ziet vallen omdat hij zijn derailleur in zijn achterwiel trekt praat je wel anders.
Ketting lag er 300 km op en door te schakelen bergop (en dat doet iedereen wel eens) breekt er een schakel.
Gelukkig geen lichamelijk letsel en enkel derailleur en achterpat kapot.
=> voorkomen is beter dan genezen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ik heb hem ook vervangen, als de ketting breekt en je valt dan heb je sowieso meer schade dan 20 euro. En dan valt de schade aan je fiets misschien nog mee, maar je kan zelf ook lelijk vallen. Zoals Lcsmt zegt, voorkomen is beter dan genezen
Whistle
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4217
- Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43
In de laaste (kan ook de voorlaatste) Tour stond dat naast van diverse Shimano modellen er ook berichten waren van KMC, SRAM en Miche 10 speed kettingen met scheurtjes.
KMC produceert de kettingen van Shimano maar wie produceert de Kettingen van Campa?... Campa zelf?
Het lijkt me dat het nog wel even duurt voordat andere merken met 11 speed gaan komen als ik dit zo lees
KMC produceert de kettingen van Shimano maar wie produceert de Kettingen van Campa?... Campa zelf?
Het lijkt me dat het nog wel even duurt voordat andere merken met 11 speed gaan komen als ik dit zo lees
Hetgeen ik meldde was in zoverre interessant dat die Mgr van Shimano Importeur zei dat het euvel het gevolg was van een verkeerde warmtebehandeling tijdens het harden van het staal. Eerder gaf Shimano de mensen de schuld omdat die met verkeerde schoonmaakmiddelen of in pekelwater zouden hebben gefietst. Desondanks accepteert Shimano geen aanvragen voor vergoeding van een gebroken ketting! Ieder geval wil Shimano zelf bekijken en beoordelen waarna misschien vergoeding voor de gebroken ketting wordt gegeven. Zielig gewoon! Waar een grote maatschappij klein in kan zijn!
Bang voor gezichtsverlies?
Bang voor gezichtsverlies?
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955