Over de wielersport en zijn beoefenaars.

De Armstrong soap

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 11 jan 2011 10:38

Vervelende situatie...
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 11 jan 2011 10:52

Corniel schreef:Maar goed, ik denk dat de 'jagers' vooral zo fel zijn omdat er weinig renners zijn die zo hard ontkennen als LA dat doet.

QAF, met de toevoeging dat het niet alleen om het felle ontkennen gaat maar ook om de tegenaanvallen: Armstrong dreigt en bedreigt iedereen die over doping begint (waarbij de parallel met Marion Jones in de reportage van de NOS uiteraard helder is).


Overigens sta ik volledig achter de uitspraak van Kimmage dat Armstrong wat zijn ziekte betreft gewoon mazzel heeft gehad. Iets anders suggereren is een belediging aan het adres van iedereen die deze ziekte ondanks strijdlust en positivisme niet kon overwinnen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 11 jan 2011 10:54

@Timo 2.0: So true...

Ook wel opvallend dat een van die Veësvanianen in die docu zegt: de grootste renner aller tijden. En Baron Merckx dan?!

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 11 jan 2011 10:56

Ja, dat was precies wat ik ook dacht: die fietsenwinkelier uit Washington kent zijn klassieken niet.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

gandalf
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 08 mei 2004 19:21

gandalf 11 jan 2011 11:01

Kimmage verliest natuurlijk alle geloofwaardigheid als hij LA een cancer noemt. Daarmee laat hij blijken dat het een personal crusade is geworden voor hem, ipv objectieve journalistiek. Voor mij dus niet meer geloofwaardig. Als je er zo van overtuigd bent dat hij gebruikt heeft, nagel hem dan aan het kruis en kom met bewijs. En dat de nummers 2 tm 6 in een tour die gewonnen werd door LA betrapt zijn dan wel gebruik hebben toegegeven, is geen bewijs.

For the record: ik denk ook dat LA gebruikt heeft.
It is not a lie if you believe it...

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 11 jan 2011 11:07

Timo 2.0 schreef:Ja, dat was precies wat ik ook dacht: die fietsenwinkelier uit Washington kent zijn klassieken niet.


Dat is echt hoe amerikanen het zien, niet eens op de hoogte van wat er nog meer plaatsvind. Ik vroeg me meteen af of de tour volgens die man het enige wieler evenement ter wereld was.

Welke reclame was dat ookalweer dat die amerikaanse toeristen zeiden dat hun bruggen gebouwen etc groter waren?

Dat is precies hetzelfde aura wat armstrong om zich heen draagt wat bij europeanen moeilijk valt.

Of is de US toch wel middenaarde?
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

marsman
Forum-lid
Berichten: 2553
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 11 jan 2011 11:11

Corniel schreef:@Timo 2.0: So true...

Ook wel opvallend dat een van die Veësvanianen in die docu zegt: de grootste renner aller tijden. En Baron Merckx dan?!


Baron Merckx heeft zelf toegegeven ook dope gebruikt te hebben.

Verder ben ik klaar met deze discussie. Lance is nooit gepakt, basta.

Er zijn al heel veel onderzoeken geweest die telkens op 0 bewijs uitgelopen zijn. Of hij heeft niks gebruikt of hij heeft het bijzonder slim gespeeld. Het laatste zal waarschijnlijk nooit hard bewezen worden, maar in beide gevallen is hij een terechte 7-voudig tourwinnaar gezien het feit dat iedereen aan de top destijds gebruikte en er dus geen sprake is van wedstrijdvervalsing IMHO.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 11 jan 2011 11:28

@marsman: Er is wel degelijk e.a. gevonden in oude stalen van LA. Alleen die waren niet rechtsgeldig. Verder is het zo dat er nu plannen zijn in de USA voor een strafrechtelijk onderzoek. Laten wie die maar eens rustig afwachten.

En volgens mij is er in dit topic niemand - ik niet in ieder geval - die vind dan LA zijn titels moet inleveren. Al was het idd maar omdat de concurrentie ook niet schoon was.

gandalf
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 08 mei 2004 19:21

gandalf 11 jan 2011 11:50

Corniel schreef:@marsman: Er is wel degelijk e.a. gevonden in oude stalen van LA. Alleen die waren niet rechtsgeldig.


Corniel, waren die niet rechtsgeldig, of was er niet 100% te bewijzen dat ze van LA afkomstig waren?
It is not a lie if you believe it...

marsman
Forum-lid
Berichten: 2553
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 11 jan 2011 11:51

Corniel schreef:@marsman: Er is wel degelijk e.a. gevonden in oude stalen van LA. Alleen die waren niet rechtsgeldig. Verder is het zo dat er nu plannen zijn in de USA voor een strafrechtelijk onderzoek. Laten wie die maar eens rustig afwachten.


Hé, dat is voor mij helemaal nieuw. Ik zou het jammer vinden als LA toch gepakt wordt, de zoveelste tourwinnnaar die (inderdaad) niet schoon blijkt te zijn.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 11 jan 2011 12:08

We weten toch al lang dat de 1e paar Tours die hij gewonnen heeft dat gewoon op Epo heeft gedaan? Het hele peleton reed in die jaren op Epo, want het was toch niet te detecteren.

Vind het onderzoek in Amerika net zo goed verkwanseling van belastinggeld als dat Lance misschien structureel sponsorgeld voor doping heeft gebruikt. Wat schieten we er nu mee op om de nummer 9 van de TDF nu maar als winnaar aan te wijzen, terwijl die waarschijnlijk ook gewoon gebruikt heeft. Dat was alleen een minder hoge boom die dus minder wind heeft gevangen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 11 jan 2011 12:16

marsman schreef:Verder ben ik klaar met deze discussie. Lance is nooit gepakt, basta.

Hij is nog nooit gepakt
marsman schreef:Er zijn al heel veel onderzoeken geweest die telkens op 0 bewijs uitgelopen zijn. Of hij heeft niks gebruikt of hij heeft het bijzonder slim gespeeld. Het laatste zal waarschijnlijk nooit hard bewezen worden, maar in beide gevallen is hij een terechte 7-voudig tourwinnaar gezien het feit dat iedereen aan de top destijds gebruikte en er dus geen sprake is van wedstrijdvervalsing IMHO.

Wedstrijdvervalsing zal het wellicht niet zijn, maar dan blijft het feit dat hij om het hardst roept dat hij nooit gebruikt heeft en degene die hem beschuldigen zwart maakt en (be)dreigt. Ontmaskering van Armstrong is misschien geen ontmaskering van wedstrijdvervalsing maar wel van één van de grootste en hardnekkigste leugenaars uit de wielersport. Een demasqué vergelijkbaar met Virenque: die is ook nooit gepakt (en zijn fans bleven ook met hem ontkennen tegen alle logica in). Het gaat mij niet om het pakken van valsspelers maar ik voel wel een soort gerechtigheid als een grote leugenaar onderuit gaat. Dat gevoel had ik bij Virenque, dat had ik toen ze Marion Jones pakten, en nu weer.

En Kimmage heeft gewoon een punt waar hij zegt dat liegen tegen de UCI, de WADA, de media en je fans peanuts is vergeleken met liegen tegen de Drug Enforcement Administration.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Plaats reactie