Alles over vakanties op én met de fiets

Amstel Gold Race

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 jan 2010 15:27

@Geer, de 250 schrappen vind ik een vrij idioot plan, dat is juist de afstand die 't meest heeft met de naam van 't evenement.

En die deelnemers limiet heeft echt helemaal niets met veiligheid te maken. Dit is gewoon een getalletje wat als compromis uit vergaderingen tussen de organisatie en de gemeentes in uitgerold.
Als het niveau van de deelnemers wat hoger zou zijn kunnen er nog veel meer mensen mee doen. De opstoppingen worden veroorzaakt door mensen die een keutenberg niet op kunnen fietsen, dan heb je toch wel een ernstig belabberde conditie.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

eelcoz

eelcoz 21 jan 2010 15:32

@Amclassic-fan: Ik vraag me af of die mensen de Keutenberg niet op KUNNEN fietsen, of dat ze gewoon het verkeerde verzet gebruiken.;)

Gebruikersavatar
bongo
Forum-lid
Berichten: 286
Lid geworden op: 07 aug 2007 23:42

Gebruikersavatar bongo 21 jan 2010 15:35

Het is niet erg als mensen niet de keuterberg op kunnen. De een is nu eenmaal beter in de bergen dan de ander, maar wat dan vaak het probleem is dat ze dan midden op de weg afstappen...dat moet worden afgeschaft..gewoon lanzame fietsers rechts van de weg en de snellere boy's links inhalen..en niet zo kris kras door elkaar zoals nu gebeurt.
goede wielrenners hebben altijd tegenwind

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39522
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 jan 2010 16:00

Het is dus WEL erg dat ze de Keut niet op komen; als je dat rotstukje niet kunt hebben heb je gewoon niet genoeg getraind. Hele volksstammen lopen daar omhoog en inderdaad midden op de weg. Het lijkt soms wel alsof veel mensen denken dat ze dit soort tochten gewoon even kunnen doen.
Less is bore

Gebruikersavatar
bongo
Forum-lid
Berichten: 286
Lid geworden op: 07 aug 2007 23:42

Gebruikersavatar bongo 21 jan 2010 16:08

sorry zie net dat ik vergeten ben een :-) neer te zetten.. Natuurlijk is het belachelijk dat je de berg niet op kunt. al ga je maar 1 km per uur...gewoon doorzetten afstappen is gewoon geen optie.
goede wielrenners hebben altijd tegenwind

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 21 jan 2010 16:11

mja, erg, 't is gewoon meer een volksfestijn, niet iedereen zit tig duizend km per jaar op de fiets :)

eelcoz

eelcoz 21 jan 2010 16:31

Precies de reden dat ik niet de behoefte voel om de Amstel Gold Race te rijden. Ik hou namelijk niet zo van volksfestijnen.;)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39522
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 jan 2010 17:02

Dat regelmatig terugkerende volksfestijn in jouw woonplaats vind ik dan altijd wel weer leuk :D
Waarschijnlijk de 13e weer.
Less is bore

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 21 jan 2010 17:07

[quote="Amclassic-fan"]@Geer, de 250 schrappen vind ik een vrij idioot plan, dat is juist de afstand die 't meest heeft met de naam van 't evenement. [/quote]

Goed lezen! Ik schrap niet de 250 en ook niet de 150 (en zelfs niet de 100) maar al die andere. Die zijn zinloos. En dan vallen er wel mensen af dien niet meer dan 100 km kunnen fietsen, en die fietsen dan ook nog eens op een minder druk deel.

Snappie. Maar goed.

m_huizinga
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 20 mar 2006 17:22

m_huizinga 21 jan 2010 17:20

@Daniel1975
@Amclassic-fan
Definitie TOERTOCHT => mensen die voor hun plezier een stuk gaan fietsen onder het mom van een sportieve en leuke dag.

Tja, ik vind het wel wat hebben en irriteer me helemaal niet aan die mensen. Ik vind het juist dapper dat ze het toch proberen. Dat zijn allemaal toekomstige collega-wielrenbeoefenaars. Ik vind het dan ook zo makkelijk om te zeiken over mensen die de Keutenberg niet opkomen en in de weg lopen. Altijd dezelfde mensen met hetzelfde gezeik.

Bovendien loopt het gros keurig aan de rechterkant en is het niet zo erg als Amclassic-fan en Daniel1975 doen geloven. Ik ben altijd zonder problemen de Keutenberg opgekomen. Ik zag echter twee mensen die vielen omdat de een de ander duwde omdat ie zonodig z'n PR die dag moest fietsen. Allemaal aso's die denken dat ze de weg alleen voor zichzelf hebben. Die voordringen bij de bijvulplaats. Die schreeuwend over de weg fietsen. Je kent ze wel. Een schande voor de wielersport en de reden dat ze steeds meer tochten gaan verbieden.
Daarom: HET IS EEN TOERTOCHT. Als je met 5 uur binnen wil zijn met de 150km, blijf dan lekker weg. Of fiets 'm een andere dag. Of ga meedoen aan de cyclo's in Belgie of Frankrijk.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 jan 2010 17:25

Precies, fietsen, dus niet lopen! LBL heeft al jaren een beetje 't zelfde probleem wat er qua volk op afkomt. Mensen die denken dat je zo eventjes 150 of zelfs 250 km kan fietsen zonder daarvoor te trainen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
nicom
Forum-lid
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 mei 2007 00:26
Locatie: West-Brabant

Gebruikersavatar nicom 21 jan 2010 17:53

Kan me er wel in vinden om kortere afstanden te schrappen vooral d 60 km is natuurlijk erg laag drempelig. Afgelopen jaar was het al een goede zaak dat de 65, 100 en 125 km niet over de keuteberg gingen maar over de sibbegrubbe. Heb eerdere jaren mee gemaakt dat er "stadsfietsen" op de keuteberg omhoog geduwd werden. Mensen met dat soort fietsen kiezen waarschijnlijk voor de korte afstand. Iedereen heeft natuurlijk recht om als deze afstanden aangeboden worden daar voor te kiezen.
Maar dit schiet toch wel voorbij aan het idee en doel van een SPORTieve uitdaging waar de organisatie steeds over spreekt.
Gelukkig is bij de AGR alleen een probleem op de keutenberg en een klein beetje op de cauberg omdat de toertocht daar maar de helft van de weg mag gebruiken. Als je dat vergelijkt met de toerversie van de RVV waar op meerdere hellingen hele peleton's te voet naar boven gaan.

Plaats reactie