Pagina 17 van 112
Geplaatst: 29 aug 2010 19:42
door titanium
csteenbe schreef:
...........
En wat betreft het TOUR bericht, de constructie van een tube vergeleken met een buiten en binnenband is anders, een tube is ronder, dus er zal altijd een verschil zijn. Merkt iedereen dat....nee denk het niet. Ik in iedergeval wel en ik vind ze dus comfortabeler rijden.
.........
Dat idee heb ik ook. Ook blijft altijd de vraag hoe onafhankelijk TOUR nu wel of niet is. Ik was eigenlijk geheel om om de overstap naar tubes te gaan maken, aangezet door de aanschaf van de powertab set. Het tour verhaal zet me toch weer een beetje aan de twijfel. Tour heeft natuurlijk ook niet alle tubes getest die er beschikbaar zijn.
Geplaatst: 29 aug 2010 20:08
door amclassic-fan
Tour doet altijd grootse uitspraken op basis van hun testresultaten. Alleen je hebt niets aan het resultaat van een test waar van alles en nog wat aan mankeert.
Daarnaast zijn er nog onverklaarbare verschillen tussen metingen van Tour en Fiets die beide bij Continental worden gedaan als het aankomt op de banden van Continental.
Geplaatst: 30 aug 2010 05:44
door fdegrove
Hoi,
Titanium schreef:Even weer wat olie op het vuur van de discussie voor en tegen tubes (nee niet over het wel en wee van plakken en dergelijke).
Ik wil er nl graag aan beginnen maar ben ook een fan van de degelijke tests van het buurbald TOUR. (Ik heb net een mooi 2e hands setje Powertab/Ambrosio F20's gekocht van een medeforummer. )
TOUR September 2010: schlauchreifen vs drahtreifen. Conclusie van TOUR: tubes leggen het af op rolweerstand tegen de moderne draadbandjes. Alleen op het gebied van snakebite zijn tubes beter dan draadbandjes.
Ikzelf heb nog maar 1x op mijn powertabsetje gereden en dat voelde zeker niet verkeer aan (en er liggen niet zo heel soepele conti sprinter gatorskins op), maar dat kan ook voor het merendeel door de soepele velg komen........... (normaal rij ik op 240s-R1.1).
Benieuwd wat de meningen zijn over dit TOUR onderzoek.
Wat die testen van tijdschriften betreft, het is maar hoe je wil dat het resultaat uitdraait.
Elk tijdschrift moet leven van verkoop en er zijn er weinig of geen die echt onafhankelijk zijn. Die gaan vroeg of laat op de fles.
Je kan met bandjes heel dicht bij een tube komen qua bepaalde metingen maar het blijft appelen met peren vergelijken. Wat beter is voor jou moet je zelf uitmaken.
Ik ben geen voorstander van een bepaalde techniek, tubes of bandjes, maar wel van kwaliteit.
Aan jou de keuze.
Ciao,
Geplaatst: 30 aug 2010 06:07
door fdegrove
Hoi,
De Conti tube is lekbestendiger dan een Veloflex alhoewel dat ik met conti als met veloflex nu 2x lek heb gereden dus tsja wat is wijsheid
Is dat echt wel zo? Is een Conti tube lekbestendiger?
Op papieren testen wellicht.
Probeer eens de volgende stategie; je koopt je Veloflex/Challenge/FMB/Dugast tubes aan en laat die een maand of zes in je kelder uitharden op een oude tube velg.
Hou de tubes op een bar of twee over die wachttijd.
Afgezien van het feit dat een Conti tube anders wordt opgebouwd en bedrieglijke TPI waardes opgegeven worden zal je merken dat de andere tubes een heel ander rijgevoel geven en mits de voorgenoemde maatregelen een pak meer lekbestendig zijn dan wat die kortzichtige testen zouden doen vermoeden.
Ciao,
Geplaatst: 30 aug 2010 11:31
door race-niek
ik wil ook tubes gaan rijden.
alleen ik vraag me nou echt af wat het voordeel er van is.
en als ik lek rij, wat dan moet ik gelijk een nieuwe band op of is er nog een oplossing om thuis te komen?
Geplaatst: 30 aug 2010 12:16
door charite
race-niek schreef:ik wil ook tubes gaan rijden.
alleen ik vraag me nou echt af wat het voordeel er van is.
Als, je, je dit afvraagt, moet je er niet aan beginnen.
Voor alle andere antwoorden, beging te lezen bij pagina 1 en er gaat een wereld voor je open.
Groet,
Peter
Geplaatst: 30 aug 2010 12:58
door Mr_T
Titanium schreef:
TOUR September 2010: schlauchreifen vs drahtreifen. Conclusie van TOUR: tubes leggen het af op rolweerstand tegen de moderne draadbandjes. Alleen op het gebied van snakebite zijn tubes beter dan draadbandjes.
Ik heb nog weinig verstand van tubes.
Of het een goed onderzoel is, of niet, laat ik even in het midden.
Maar alle prof-renners rijden op tubes.
Is dat enkel en alleen vanwege sponsorcontracten, of is het ook omdat het beter is?
Als draadbanden een betere rolweerstand zouden hebben, dan had ik toch verwacht dat in de tijdritten je hier en daar wat renners zou zien met draadbanden.
Of is dit te simpel gedacht?
Geplaatst: 30 aug 2010 13:08
door amclassic-fan
Profs rijden met tubes omdat tube velgen lichter zijn en dat je er mee door kunt rijden als je lek rijdt. Trainen doen ze nagenoeg allemaal gewoon op bandjes.
Geplaatst: 30 aug 2010 13:18
door Mr_T
Amclassic-fan schreef:Profs rijden met tubes omdat tube velgen lichter zijn en dat je er mee door kunt rijden als je lek rijdt. Trainen doen ze nagenoeg allemaal gewoon op bandjes.
ja
misschien zit in het totale gewicht van het wiel dan wel waar het echte voordeel zit
Geplaatst: 30 aug 2010 15:17
door fdegrove
Hoi,
Als draadbanden een betere rolweerstand zouden hebben, dan had ik toch verwacht dat in de tijdritten je hier en daar wat renners zou zien met draadbanden.
Je mag niet vergeten dat je enkel met zeer soepele banden icm een latex biba in de buurt komt van de beste tubes qua rolweerstand.
Niet direct een handige combinatie voor pros als je weet hoe omslachtig het correct monteren van een latex biba is.
Ciao,
Geplaatst: 30 aug 2010 21:57
door titanium
fdegrove schreef:Hoi,
Titanium schreef:Even weer wat olie op het vuur van de discussie voor en tegen tubes (nee niet over het wel en wee van plakken en dergelijke).
Ik wil er nl graag aan beginnen maar ben ook een fan van de degelijke tests van het buurbald TOUR. (Ik heb net een mooi 2e hands setje Powertab/Ambrosio F20's gekocht van een medeforummer. )
TOUR September 2010: schlauchreifen vs drahtreifen. Conclusie van TOUR: tubes leggen het af op rolweerstand tegen de moderne draadbandjes. Alleen op het gebied van snakebite zijn tubes beter dan draadbandjes.
Ikzelf heb nog maar 1x op mijn powertabsetje gereden en dat voelde zeker niet verkeer aan (en er liggen niet zo heel soepele conti sprinter gatorskins op), maar dat kan ook voor het merendeel door de soepele velg komen........... (normaal rij ik op 240s-R1.1).
Benieuwd wat de meningen zijn over dit TOUR onderzoek.
Wat die testen van tijdschriften betreft, het is maar hoe je wil dat het resultaat uitdraait.
Elk tijdschrift moet leven van verkoop en er zijn er weinig of geen die echt onafhankelijk zijn. Die gaan vroeg of laat op de fles.
Je kan met bandjes heel dicht bij een tube komen qua bepaalde metingen maar het blijft appelen met peren vergelijken. Wat beter is voor jou moet je zelf uitmaken.
Ik ben geen voorstander van een bepaalde techniek, tubes of bandjes, maar wel van kwaliteit.
Aan jou de keuze.
Ciao,
Ik ga er gewoon aan beginnen! Geholpen door de powertab-F20's. Eerst maar eens setje 2ehands tube wielen kopen om het lijmen, opleggen en demonteren te oefenen (een prima wintervulling) en daarna kunnen ze mooi als rijpingsbank dienen. Als het bevalt dan maar eens nadenken over wat te doen met de mooie draadbandsetjes die ik inmiddels verzameld heb................
Ik heb op dit en het ww forum al erg veel gezien/gelezen met de nodige youtube verwijzigingen over het (de)monteren en het lijmen. Dat moet wel goed komen. Ben alleen nog niet helemaal uit de juiste keuze van de tubes zelf. Tips of links naar threads op deze of gene forum zijn welkom.
Geplaatst: 31 aug 2010 03:21
door fdegrove
Hoi,
Als het bevalt dan maar eens nadenken over wat te doen met de mooie draadbandsetjes die ik inmiddels verzameld heb................
Tja, ik denk dat we een probleem in gemeenschap hebben, ik heb ook nog een karton staan met banden die ik eigenlijk wel eens zou moeten te koop aanbieden...
Wat die YouTube filmpjes betreft, er zitten nogal wat "fantasten" tussen die variaties op een thema bedenken.
Je bent veel beter om de videos van Vittoria met Giancarlo Bianchi te bekijken op de site van die fabrikant. Dat lijk me orthodoxer...
De keuze van je tubes hangt af van je gebruik. Als je hulp wil dan zeg je het maar.
Ciao,