magoo
03 mei 2010 16:08
Ik heb vandaag voor het eerst sinds vrijdag op dit topic gekeken en amuseer me prima met alle klachten! Jammer alleen voor de betrokkenen dat er zoveel mensen teleurgesteld zijn, ik kan me dat goed voorstellen.
Ik heb zondag de toertocht van 150 (werd 165) km gereden en ben ook niet erg tevreden. Op zich was het niet slecht geregeld allemaal. De route was redelijk uitgepijld, niet alle pijlen waren even logisch opgehangen maar het was allemaal te volgen. De bevoorrading was helemaal OK, er was meer dan voldoende te krijgen. Het probleem was echter het gebrek een sfeer en de saaie route. Toen ik 's morgens parkeerde waren er amper auto's op het parkeerveld en bij de start was het helemaal slappe hap (maar wij waren er ook al een half uur voordat je officieel mocht vertrekken). Uiteindelijk hebben ze de mat van de tijdswaarneming een kwartiertje eerder aangezet dus we konden om kwart over 8 op weg. De verkeersregelaars stonden netjes op hun plaats, ook prima, maar er kwamen maar geen heuvels! Na 30 km hadden we alleen nog maar de Schweiberg gehad! Uiteindelijk volgden er in de Voerstreek wel meer beklimmingen maar veel stelde het allemaal niet voor. Na zo'n 105 km waren we weer in Vijlen en mochten we het rondje in Limburg, met Schweiberg, Loorberg en Camerig, nog een keer rijden. Niet erg origineel.
Nu was al vantevoren bekend dat een deel van de route tweemaal moest worden gereden dus een verrassing was dat niet (hoewel nooit expliciet op de website is vermeld dat de route gewijzigd is). Wel was een verrassing dat ik bij het ophalen van mijn startbewijs ineens las dat de route 165 km ipv 150 km was. Ook geen onoverkomelijk probleem, maar waarom wordt dit niet vantevoren op de website gecommuniceerd?? Ik snap de oorzaak van dit alles wel, namelijk het gedonder met het verkrijgen van de vergunningen (iets wat in eerste instantie gewoon ontkend werd op de website) maar laat dat dan gewoon eerlijk weten.
Mijn uiteindelijke conclusie is dan ook dat deze tocht zijn geld niet waard was. Te saaie route en een organisatie die het allemaal niet onder controle heeft volgens mij. Maar goed, toch lekker gefietst gisteren, ondanks het pokkeweer!
Klap op de vuurpijl was trouwens het kado: de nieuwste editie van Procycling. Een prima kado, daar niet van, alleen ik ben al abonnee, maar heb dat nummer helemaal nog niet gekregen! Maar da's weer een probleem waarvoor ik bij iemand anders moet aankloppen... ;0
(gelukkig is er hier op het forum ook een procycling topic)
En nu ga ik mijn foto's opzoeken!
Edit: aan iedereen die zich afvraagt welke fotograaf er op de Camerig stond: kijk nou eens even op de website van de fietschallenge, daar staat toch duidelijk wie de fotograaf is!! (zo kun je makkelijk lullen dat deze tocht geen drol waard is, als je zelf ook nul komma nul moeite doet!)
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT