Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

DE vrouwen rit van afgelopen zondag (15-11) en aftertalk

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 19 nov 2009 10:41

Ik schaam me diep! ;)

Maakt het nog iets goed dat het Mellow Johnny sokken zijn?
Of is dat juist de knuppel in het hoenderhok gooien?
FacebookS3RSSite

bontempi56
Forum-lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 30 jun 2009 16:30

bontempi56 19 nov 2009 10:47

Tja daar dan ik dan weer niks tegenin brengen aangezien dat ze voor mij een Mellow Johnny's outfit meebrengen in zwart en geel alleen dan zonder de zwarte sokken :-) maar euh we zullen maar on topic blijven voordat de VrouwenPolitie ingrijpt:-))
Wie nimmer dwaalt word nooit verstandig.

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 19 nov 2009 11:10

Nou sokken is best een goede. Ik heb:
witte
zwarte
en met koeienvlekken

Het liefst rijd ik helemaal in het zwart, soms kan dat niet want mijn ene broek is rood met zwart, maar dan doe ik dus 1 kleur met zwart, vandaar de verschillende sokken. Soms staan zwarte sokken gewoon beter.
Die met de koeienvlekken zijn de ultieme compromis, de poldersokken zeg maar want ze zijn wit met zwarte vlekken en een rood randje.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Erik
Forum-lid
Berichten: 2112
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 19 nov 2009 12:05

Zwarte sokken lijken anders een stuk minder vies als je zonder spatbord rijdt. :)

@Superrose: Die mumu-sokken zijn cooool. Heb je de rest van de outfit ook?
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 19 nov 2009 12:12

De titel is onderhand al langer dan het topic zelf... Ik heb sokken met mijn eigen (achter)naam. Dat komt omdat een oom van mij een fietsenzaak heeft en hij die sokjes verkoopt. Maar ik heb een doos van hem gekregen, dus de komende 40 (!) jaar zit ik wel goed...

Nadeel is natuurlijk wel dat ik moreel verplicht ben ze aan te trekken en dus de laatste mode -al dan niet door de profs gedragen- aan me voorbij moet laten gaan.
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

jorisb
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 21 mar 2008 10:56

jorisb 19 nov 2009 12:40

Behalve de kleur van de sokken kunnen we het ook nog over de lengte hebben, net over de enkel (dus de "standaard" lengte) of de hogere variant (bijvoorbeeld de Defeet hightop).

Kan dat wel, een hogere sok, is een Defeet hightop bijvoorbeeld estetisch verantwoord? Dan heb ik het dus wel over een fietssok, want het lijkt me duidelijk dat een gewone herensok of andere hoge sportsok niet kan in een fietsschoen. :D


Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 19 nov 2009 12:57

[quote="Aziraphale"]Zwarte sokken lijken anders een stuk minder vies als je zonder spatbord rijdt. :)

@Superrose: Die mumu-sokken zijn cooool. Heb je de rest van de outfit ook?[/quote]


Dat durf ik nog niet, missschien volgend jaar een shirtje?


En over de hoogte van de sok, ook in een lage sok zitten verschillen, sommige zitten net onder de enkel, sommige op, met zo'n randje van 1,5 cm en dan die van assos zijn net wat hoger, maar niet hoog, ik zind de assos lengte wel mooi is net wat meer aanwezig.

Een hele hoge sok kleedt minder goed af, dan zie je net het deukje van je spieren minder.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Gebruikersavatar
ferry1982
Forum-lid
Berichten: 1401
Lid geworden op: 23 jul 2008 13:53

Gebruikersavatar ferry1982 19 nov 2009 13:02

[quote="Corniel"][quote="ferry1982"]En dat Corniel veel praat kunnen we allemaal beamen :)[/quote]

En dat zeg jij???? *ROFL*

[/quote]


;) dat weet je toch....

Erik
Forum-lid
Berichten: 2112
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 19 nov 2009 14:29

[quote="superrose"]

Dat durf ik nog niet, missschien volgend jaar een shirtje?

[/quote]

Heb mezelf er ook nog niet toe kunnen brengen, vooral vanwege de prijs. Maar ik zie ze om eerlijk te zijn ook nooit meer in de winkel, helaas...

En over de sokken: Sokken horen in principe wit en kort te zijn, net over de enkel. Maar ja... Wanneer het erg warm is dan is een sneakersok ook wel prettig en als al mijn witte sokken in de was zitten en ik wil rijden dan boeit niks me. In de winter rij ik ook graag met dikke, hoge, thermosokken. Ik kan natuurlijk ook overschoenen gaan dragen, maar als er dus iets is wat ik er niet uit vind zien...
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

Gebruikersavatar
spin
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 02 jul 2007 16:19

Gebruikersavatar spin 19 nov 2009 14:59

[quote="Aziraphale"]Nou, ik ben niet alleen op de racefiets brildragend en het vervelende is dat je met een bril in de regen niet zo heel veel meer ziet. En ik ben dus op een avond in de regen, doordat ik niks zag, in volle vaart achterop een langs de weg geparkeerde auto geklapt. [/quote]
Auw! Daar ben ik ook wel eens bang voor ja, ik draag weliswaar geen bril maar wel contactlenzen en dan hou je met al die modder ook liever je bril op (modder achter je lens is geen prettig gevoel). Maar met bril in de regen kan behoorlijk link zijn.

Trouwens, heeft er eigenlijk iemand een foto van profs met spatbord? Ik wil bewijs!!
Enneh, was het niet Lance die de hele tour met zwarte sokken reed? Voor mij een extra reden om ze dús niet te dragen, maar das een andere discussie.

inekekremers

inekekremers 19 nov 2009 16:29

*
Laatst gewijzigd door inekekremers op 28 apr 2013 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 19 nov 2009 16:51

[quote="Aziraphale"][quote="superrose"]

Dat durf ik nog niet, missschien volgend jaar een shirtje?

[/quote]

Heb mezelf er ook nog niet toe kunnen brengen, vooral vanwege de prijs. Maar ik zie ze om eerlijk te zijn ook nooit meer in de winkel, helaas...

En over de sokken: Sokken horen in principe wit en kort te zijn, net over de enkel. Maar ja... Wanneer het erg warm is dan is een sneakersok ook wel prettig en als al mijn witte sokken in de was zitten en ik wil rijden dan boeit niks me. In de winter rij ik ook graag met dikke, hoge, thermosokken. Ik kan natuurlijk ook overschoenen gaan dragen, maar als er dus iets is wat ik er niet uit vind zien...[/quote]

Mijn overschoenen zijn net binnen, ik ga eerst een week naar frankrijk en dan haal ik ze op, deze zouden best acceptabel kunnen zijn hert zijn die van sidi
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Plaats reactie