Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het grote RVV 2011 topic

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 05 apr 2011 16:20

Amclassic-fan schreef: Die demarrage van Boonen vond ik anders knap stom om 50 km van de streep. Hushovd gaat, maar ziet dat ie niets uitricht. Cancellara zat lekker op z'n gemakje in het wiel en vervolgens gaat Boonen. Cancellara hoefde nog geen 2 trappen te doen om in het wiel te zitten. Boonen had op dat moment Chavanel met een minuutje voorsprong voor het peleton rijden. Vervolgens wordt hij bedankt door Cancellara en ordinaire uit 't wiel gekletst. Hij mag van geluk spreken dat BMC is gaan rijden, anders had Cancellara misschien wel eens weg kunnen blijven.

Ik begreep die demarrage echt niet. Chavanel liep steeds verder uit. Cancellara heeft geen ploeggenoten meer die voor hem kunnen rijden. Hij had initiatief moeten nemen als Boonen niet was gegaan.


Dat is precies de vraag die mij ook bezig houdt. Geen sport journalist die deze vraag (durft) te stellen aan Boonen.

Maar ook de demarrage van Cancelara daarna begrijp ik niet zo goed. Was gewoon nog even doorgereden met het groepje Boonen, Boom, etc? Met een beetje gemak was het een beetje gaan draaien.

Cancelara zal in PR wel iets langer wachten..denk ik!

Gebruikersavatar
r.hilferink
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 13 apr 2004 14:54

Gebruikersavatar r.hilferink 05 apr 2011 16:35

vinokourov schreef:Roelandts op de muur !

http://www.youtube.com/watch?v=5EoJ66sNkog


GAAF! Ik ben fan van Roelandts geworden....
Geer schreef:
Amclassic-fan schreef: Die demarrage van Boonen vond ik anders knap stom om 50 km van de streep. Hushovd gaat, maar ziet dat ie niets uitricht. Cancellara zat lekker op z'n gemakje in het wiel en vervolgens gaat Boonen. Cancellara hoefde nog geen 2 trappen te doen om in het wiel te zitten. Boonen had op dat moment Chavanel met een minuutje voorsprong voor het peleton rijden. Vervolgens wordt hij bedankt door Cancellara en ordinaire uit 't wiel gekletst. Hij mag van geluk spreken dat BMC is gaan rijden, anders had Cancellara misschien wel eens weg kunnen blijven.

Ik begreep die demarrage echt niet. Chavanel liep steeds verder uit. Cancellara heeft geen ploeggenoten meer die voor hem kunnen rijden. Hij had initiatief moeten nemen als Boonen niet was gegaan.


Dat is precies de vraag die mij ook bezig houdt. Geen sport journalist die deze vraag (durft) te stellen aan Boonen.

Maar ook de demarrage van Cancelara daarna begrijp ik niet zo goed. Was gewoon nog even doorgereden met het groepje Boonen, Boom, etc? Met een beetje gemak was het een beetje gaan draaien.

Cancelara zal in PR wel iets langer wachten..denk ik!


De vraag is wel gesteld. Boonen had het idee om het grote peloton uit te dunnen maar kwam de man met de hamer wel keihard tegen. De reden waarom FC weg kon rijden was dat hij een bocht een heel stuk sneller nam en toen een gat van 10 meter had....
Blijft wel dat ik het ook een stomme actie van Boonen vond. De bal lag bij FC en vooral niet bij hem of iemand anders van QS.
Red Bull Pro SL 3000
Gazelle Cyclocross

Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 05 apr 2011 17:07

Boonen had het idee het peloton uit te dunnen met een ploegmaat voorop. Jammer he!

Als ik Chavanel was zou ik eens op zoek gaan naar een ander shirtje.

filihaan
Forum-lid
Berichten: 205
Lid geworden op: 28 sep 2009 17:07

filihaan 05 apr 2011 17:18

Wat Boonen betreft: Ik vond hem niet verstandig koersen. Heb hem te veel zien reageren op verscheidene uitvallen in het peleton. Hopelijk is hij verstandiger in PR.
http://twitter.com/Filihaan" onclick="window.open(this.href);return false;

roodhoofd
Forum-lid
Berichten: 121
Lid geworden op: 07 feb 2009 02:25

roodhoofd 05 apr 2011 17:40

Tourist schreef:Toen Cancellara stuk zat aan het begin van de muur had Chavanel hem eraf moeten rijden. Hoe snel de achtervolgers terug kwamen was echt niet normaal. Naar mijn bescheiden mening heeft Quick-Step daar de Ronde verloren...


't Is maar de vraag of Chavanel dat daar had gekund... Los van wat Dario ook al schreef (Chavanel had een fors stuk aan de leiding gereden) was Cancellara ook niet helemaal leeg... want hoe hard knalde hij de Muur niet op? Opnieuw was er maar een die bij hem kon blijven; die hele groep die hen onderaan had bijgehaald werd er weer afgereden. Niet zo ver en hard als vorig jaar en eerder in deze RVV (Leberg), maar toch...

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 05 apr 2011 18:14

Denk dat de rest zondag de borst nat kan maken! Der Fabian is getergd.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

gijs01
Forum-lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 jun 2009 16:47

gijs01 05 apr 2011 22:53

ilfalco2004 schreef:Denk dat de rest zondag de borst nat kan maken! Der Fabian is getergd.


+1
Camerig is prachtig!

tourist
Forum-lid
Berichten: 117
Lid geworden op: 23 nov 2005 22:26

tourist 06 apr 2011 01:18

't Is maar de vraag of Chavanel dat daar had gekund... Los van wat Dario ook al schreef (Chavanel had een fors stuk aan de leiding gereden) was Cancellara ook niet helemaal leeg... want hoe hard knalde hij de Muur niet op? Opnieuw was er maar een die bij hem kon blijven; die hele groep die hen onderaan had bijgehaald werd er weer afgereden. Niet zo ver en hard als vorig jaar en eerder in deze RVV (Leberg), maar toch...
[/quote]

Zou heel goed kunnen dat Chavanel (ondanks niet overnemen) niet meer kon aanvallen op de muur. Hij reed al zolang in de aanval. Het feit dat de voorsprong ineens zo snel slonk vond ik wel erg opvallend. Misschien wilde FC even tijd nemen zijn inzinking te boven te komen om op de Bosberg alsnog te kunnen toeslaan. Ik heb in ieder geval erg genoten afgelopen zondag. Wat een mooie koers!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16417
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 06 apr 2011 21:03

In het volgende filmpje kan je de wheelie zien van Jurgen Roelandts op de muur.

Hij was op dat moment niet meer in de running voor de prijzen en vermaakte op die manier de massa toeschouwers.

=> Wheelie Jurgen Roelandts

En in het volgende filmpje zie je een "gevallene" tijdens zijn deelname aan de RVV voor wielertoeristen. Op de Koppenberg heeft hij zichzelf even niet in de hand.
=> Laat je maar eens goed gaan
Als die achteraf dit filmpje te zien krijgt schaamt hij zich waarschijnlijk dood.
I know myself like no one else
Nothing to defend

torro
Forum-lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 21 apr 2008 10:54

torro 06 apr 2011 21:29

Wat een figuur, denkt hij daar rustig door te kunnen fietsen, beetje triest gelukkig kan je er bijna niks van verstaan dat scheelt weer wat.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39520
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 apr 2011 21:34

Dit filmpje is al gepost. :)
Less is bore

apojapo
Forum-lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 18 aug 2005 03:16

apojapo 06 apr 2011 22:06

Dat tweede filmpje.. :p Ik heb nog nooit mee gedaan aan zo'n toertocht en als ik dat filmpje bekijk moet ik er ook niet aan denken. Ieder zijn ding natuurlijk.

Plaats reactie