Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tommeke = dommeke 2?

casran
Forum-lid HC

casran 15 jul 2009 11:47

delirium schreef:
C a s r a n schreef:Het houdt natuurlijk niet op... de week voor de Tourstart in Monaco is Tom alweer gaan stappen: http://www.hln.be/hln/nl/1295/Tour-De-F ... kken.dhtml

Erg boeiende bijdrage aan het forum Casran. Van jou ben ik beter gewoon.
...

Ik hoef de link niet van commentaar de voorzien om de relevantie ervan te verduidelijken aan de goede verstaander. En het gaat er hem echt niet om of Boonen nu aanpapt met deze of gene vrouw, en of ik die frituuruitbater nu op z'n woord geloof of niet (het journalistieke niveau van het artikel ligt idd nogal laag)... Ik las het bericht eerst, ontdaan van de grootste nonsens, in een kwaliteitskrant.

Het punt is dat ik me er maar niet kan toe overhalen om voor die clown te supporteren, en dat ik hem zelfs schadelijk vind voor het wielrennen. Ik vind dit al lang, en telkens zijn er nogal wat verontwaardigd als je dat durft zeggen, maar zie hier weer een voorbeeld: "eventjes de week voor de Tour zwaar uitgaan, moet kunnen!"
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

dario
Forum-lid

dario 15 jul 2009 11:51

Is Boonen schadelijk voor het wielrennen, of is Het Laatste Nieuws schadelijk voor het wielrennen? Mij lijkt eerder het tweede, maar bon.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

delirium
Forum-lid

delirium 15 jul 2009 11:56

C a s r a n schreef:
delirium schreef:
C a s r a n schreef:Het houdt natuurlijk niet op... de week voor de Tourstart in Monaco is Tom alweer gaan stappen: http://www.hln.be/hln/nl/1295/Tour-De-F ... kken.dhtml

Erg boeiende bijdrage aan het forum Casran. Van jou ben ik beter gewoon.
...

Ik hoef de link niet van commentaar de voorzien om de relevantie ervan te verduidelijken aan de goede verstaander. En het gaat er hem echt niet om of Boonen nu aanpapt met deze of gene vrouw, en of ik die frituuruitbater nu op z'n woord geloof of niet (het journalistieke niveau van het artikel ligt idd nogal laag)... Ik las het bericht eerst, ontdaan van de grootste nonsens, in een kwaliteitskrant.

Het punt is dat ik me er maar niet kan toe overhalen om voor die clown te supporteren, en dat ik hem zelfs schadelijk vind voor het wielrennen. Ik vind dit al lang, en telkens zijn er nogal wat verontwaardigd als je dat durft zeggen, maar zie hier weer een voorbeeld: "eventjes de week voor de Tour zwaar uitgaan, moet kunnen!"

En waarom zou hij niet eventjes mogen uitgaan???
Ontspanning en je hoofd vrijmaken van al de shit waar hij mee zat zijn even belangrijk dan goed trainen. Ieder zeug zijn meug zeggen ze dan.
Ik begrijp echt geen snars van al die negatieve reacties op zijn uitgaansleven..... Moet hij dan ook altijd thuisblijven en zijn jeugd laten passeren om binnen tien jaar vast te stellen dat hij kaal is en nooit eens goed gefeest heeft?
Misschien moeten sommige andere renners ook maar eens goed alle regeltjes naast zich laten, en de bloemetjes buiten zetten. Of niet?! Laat ze zelf toch kiezen!!! En dat schadelijk voor het wielrenne is helemaal van de pot gerukt. Mogen wielrenners dan alleen puriteinen zijn? Die nooit eens buiten de lijntjes mogen kleuren? Het zijn ook maar mensen zoals U en ik. De één wilt eens goed feesten, de ander is een totale controlefreak. Oftewel Boonen / Nijs, mij maakt het niet uit, als ze op de fiets zitten intereseert het mij. Voor de rest doen ze maar.

casran
Forum-lid HC

casran 15 jul 2009 12:00

Dario schreef:Is Boonen schadelijk voor het wielrennen, of is Het Laatste Nieuws schadelijk voor het wielrennen? Mij lijkt eerder het tweede, maar bon.

Iemand die de grootste koersen wint, en dat blijkbaar moeiteloos schijnt te kunnen combineren met een resem stommiteiten (gaande van druggebruik, uitgaan, weggedrag met de wagen, enz.), de meest dwaze uitspraken, en nog wel een hoop zaken erbij... Ik weet niet welk beeld dit geeft van het wielrennen, maar de Boonen waar jonge wielrennertjes naar opkijken is voor mij allerminst een stichtend voorbeeld.

Heeft niets met die ene krant te maken, want ALLE media berichten dit al enkele jaren, en dat is louter het gevolg van z'n opgebouwde sportstatus.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

joe1972
Forum-lid

joe1972 15 jul 2009 12:13

En je kan ook zonder een oordeel te geven over Boonen vaststellen dat hij kennelijk veel moeite heeft met het strenge regime van de topsporter. Als ik zijn ploegleider was, zou ik me daar zorgen over maken. Hij zegt wel keer op keer dat hij zijn leven betert, maar de praktijk laat steeds anders zien. Het kan (zal) een keer echt misgaan en dan moet hij niet zeuren over de consequenties.
a.k.a Joe

dario
Forum-lid

dario 15 jul 2009 12:29

Die jonge rennertjes moeten ook alleen opkijken naar Boonen-de-renner.
Dat die wordt overschaduwd door Boonen-het-fuifbeest, Boonen-de-wegpiraat en Boonen-de-scheefpoeper is de ranzige verantwoordelijkheid van de media, maar doet verder niets terzake. En ja, blijkbaar valt topsport dus wel te combineren met (sommige vormen van) druggebruik: als je het vervelend vindt dat die realiteit niet strookt met jouw preconcepties mbt druggebruik is dat jammer voor je, maar als je coureurs wil verbieden te koersen omdat ze anders de theorie zouden kunnen ondergraven dat drugs per definitie een wrak van je maken ben je gewoon intellectueel oneerlijk (ik had niet gedacht dat ik die uitdrukking ooit in een wielercontext zou gebruiken!) :)

(Jonge pubertjes kijken ook op naar pop-idolen - die privé ook niet meteen als stichtend voorbeeld gelden: ga jij je kinderen dan enkel naar reli-rock laten luisteren?)

Het waanidee dat sporters moreel superieure wezens moeten zijn strookt gewoon niet met de realiteit, punt. Sport is gezond, maar topsport is alleen maar entertainment - net als popmuziek dus.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 15 jul 2009 13:19

C a s r a n schreef:
Dario schreef:Is Boonen schadelijk voor het wielrennen, of is Het Laatste Nieuws schadelijk voor het wielrennen? Mij lijkt eerder het tweede, maar bon.

Iemand die de grootste koersen wint, en dat blijkbaar moeiteloos schijnt te kunnen combineren met een resem stommiteiten (gaande van druggebruik, uitgaan, weggedrag met de wagen, enz.), de meest dwaze uitspraken, en nog wel een hoop zaken erbij... Ik weet niet welk beeld dit geeft van het wielrennen, maar de Boonen waar jonge wielrennertjes naar opkijken is voor mij allerminst een stichtend voorbeeld.

Heeft niets met die ene krant te maken, want ALLE media berichten dit al enkele jaren, en dat is louter het gevolg van z'n opgebouwde sportstatus.

Helemaal met je eens Casran.

Het is niet zo dat ik afbreuk wil doen op zijn prestaties, want hij heeft prachtige dingen laten zien.

Maar Delerium, jij bent duidelijk fan van Tom, denk je ook niet dat een echte fan juist ook kritisch moet zijn op alle domme dingen die hij doet buiten het fietsen? Dan kan hij misschien nog betere prestaties leveren.

dario
Forum-lid

dario 15 jul 2009 13:51

Is een punt natuurlijk...
Zelf vind ik dat ik wat te groot ben geworden om 'fan' van iemand te zijn; ik heb wel veel bewondering en sympathie voor Boonen-de-renner - maar wat hij daarbuiten uitvreet interesseert mij eigenlijk niet, en heeft ook geen of nauwelijks invloed op hoe ik hem als renner percipieer. Net zoals ik Mario Cipollini als persoon een enorme fouterd vind in zowat àlle denkbare opzichten, maar niettemin wel voor hem supporterde als artiest in het grote wielercircus.

Met alles met de mantel der liefde te bedekken bewijs je Tommeke geen dienst, maar met details uit zijn privéleven paginabreed uit te smeren evenmin...

delirium
Forum-lid

delirium 15 jul 2009 15:07

MrT schreef:
C a s r a n schreef:

Helemaal met je eens Casran.

Het is niet zo dat ik afbreuk wil doen op zijn prestaties, want hij heeft prachtige dingen laten zien.

Maar Delerium, jij bent duidelijk fan van Tom, denk je ook niet dat een echte fan juist ook kritisch moet zijn op alle domme dingen die hij doet buiten het fietsen? Dan kan hij misschien nog betere prestaties leveren.

Wel, om op je vraag ant te woorden; ik zou misschien kritisch moeten zijn op domme dingen. Maar dan moet ik eerst vinden dat hij domme dingen doet....
Onlangs hadden we een etentje met mijn collega's en bazen. Na het eten, tussen pot en pint, werd er aan iedereen gevraagd of hij/zij veel gemist hadden in hun jeugd. Wel, van al die aanwezigen, toch een 20tal, was ik de enige die niet vond dat hij niets gemist had tussen zijn 20 en 30jaar. Wat dat juist inhoudt laat ik aan jullie wildste fantasie over, maar dat velen onder jullie dat domme dingen zouden noemen, daar twijfel ik geen seconde aan.
Nu ben ik die wilde jaren door, heb nooit onherroepelijke fouten begaan(bewust), en heb geen spijt dat die jaren voorbij zijn, want ik heb ze ten volle beleefd.
Als ik nu lees wat Boonen van zovelen onder jullie niet zou mogen, alleen maar omdat jullie vinden dat dat niet kan voor een topsporter, dan vind ik dat zielig. ga zelf in een hoekje zitten braaf zijn en alle regeltjes volgen, maar leg je wil niet op aan anderen.Boonen of niet, je leeft maar één keer.
Dus mijn antwoord op die vraag is; Ik vind dat Boonen een voorbeeld is voor een topsporter. Hij doet wat slim is, namelijk topsport combineren met een leven waar hij zelf voor kiest. Juist door dat te doen kan hij zo goed presteren. Hang hem aan de ketting en pak hem zijn feestjes af, en het is gedaan met Boonen.
Natuurlijk wordt hij ook ouder, en kan het fuiven er vanzelf afgaan, is bij mij ook gebeurd.

roel78
Forum-lid

roel78 15 jul 2009 15:10

Ik dacht dat Boonen toch mee mocht doen in de Tour. Ik heb hem nog niet gezien??
Ronde van Oostenrijk tegen Greipel en co was beter geweest denk ik.

Plaats reactie