Toerversie Parijs-Roubaix 6 juni 2010
-
- Forum-lid
- Berichten: 2823
- Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48
Mooi, dan neem ik niets mee. Overigens zou ik dat Campa spul halveren en dat andere spul verdubbelen. Gewoon voor de zekerheid :p
[quote="kool486"]we zouden een binkie in Roubaix op kunnen pikken als we niet vol zitten.[/quote]
Hé ... dat is sympathiek! Ik onthou je aanbod. Mocht tegen die tijd je bus toch vol zitten, laat het dan even weten via een PM. En laten we kort voor de tocht even concrete afspraken maken...
Thanks!
Hé ... dat is sympathiek! Ik onthou je aanbod. Mocht tegen die tijd je bus toch vol zitten, laat het dan even weten via een PM. En laten we kort voor de tocht even concrete afspraken maken...
Thanks!
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Ik neem sowieso ook een reservefiets mee. Je zal maar stranden op één van de laatste stroken met defect materiaal. Da's toch wel erg zuur dan. Een fietsmaatje van de baan (Evert) is ooit op Gruson gestrand met een gebroken frame.
Met welke fiets ik ga rijden weet ik nog niet. Maar ik zit er steeds meer aan te denken om in retro stijl te gaan. Daar leent deze klassieker zich eigenlijk wel heel erg voor.
Met welke fiets ik ga rijden weet ik nog niet. Maar ik zit er steeds meer aan te denken om in retro stijl te gaan. Daar leent deze klassieker zich eigenlijk wel heel erg voor.
als jij er met 40 van door gaat in donker hebben wij weinig plezier van de Gastdame/ kiekjeknip volgauto. zoals het nu lijkt gaan we met 5 man, het is dan beter, gezien jou ervaring, tot 100 km bijelkaar blijven en daarna de kasseien of de gladiolen.
die 4 season bandjes willen toch niet lek?
als training willen zodra die witte bende weg is met lange duurritten beginnen, zeker 1x 125 km in de 2 weken. met de temperatuur stijging ook de afstand laten oplopen. in mei zeker 2 ritten plannen boven de 200km.
hoe bereid een gemiddelde Gastheer zich voor? veel woonwerk km schat ik in.
die 4 season bandjes willen toch niet lek?
als training willen zodra die witte bende weg is met lange duurritten beginnen, zeker 1x 125 km in de 2 weken. met de temperatuur stijging ook de afstand laten oplopen. in mei zeker 2 ritten plannen boven de 200km.
hoe bereid een gemiddelde Gastheer zich voor? veel woonwerk km schat ik in.
Funny the way it is
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
[quote="kool486"]die 4 season bandjes willen toch niet lek?
[/quote]
Normaal gesproken niet maar als je eenmaal de eerste keer lekke band te pakken hebt kan ik me voorstellen dat je zomaar aan de gang kunt blijven omdat je de band daarna misschien niet helemaal op de juiste spanning hebt. Goed plan dus om in de eventuele volgauto een goede pomp mee te nemen. Dan kun je de druk controleren en herstellen als dat nodig mocht zijn.
Wat de voorbereiding betreft heb je het voordeel dat de rit pas in juni is. Je hebt dus ruim voldoende tijd om te zorgen voor voldoende trainingskilometers. Een paar lange ritten vind ik altijd wel erg prettig om in de benen te hebben. Bij Parijs-Roubaix is een goed duurvermogen wat mij betreft erg belangrijk. Als je niet meer zo fit bent ga je eerder stuurfoutjes maken met kans op materiaalpech. Bovendien worden die stenen pas echt vervelend als je stuk zit en het is erg gaaf als je bij Carrefour nog over hebt om een keertje flink gas te geven.
Ik ga voor die tijd nog wel een paar keer stenen rijden in Vlaanderen. Kan een toertocht zijn of gewoon een ritje vanuit het Centrum van de ronde van Vlaanderen in Oudenaarde. Da's misschien niet helemaal hetzelfde maar het is een prima training en ieder geval een leuke dag.
[/quote]
Normaal gesproken niet maar als je eenmaal de eerste keer lekke band te pakken hebt kan ik me voorstellen dat je zomaar aan de gang kunt blijven omdat je de band daarna misschien niet helemaal op de juiste spanning hebt. Goed plan dus om in de eventuele volgauto een goede pomp mee te nemen. Dan kun je de druk controleren en herstellen als dat nodig mocht zijn.
Wat de voorbereiding betreft heb je het voordeel dat de rit pas in juni is. Je hebt dus ruim voldoende tijd om te zorgen voor voldoende trainingskilometers. Een paar lange ritten vind ik altijd wel erg prettig om in de benen te hebben. Bij Parijs-Roubaix is een goed duurvermogen wat mij betreft erg belangrijk. Als je niet meer zo fit bent ga je eerder stuurfoutjes maken met kans op materiaalpech. Bovendien worden die stenen pas echt vervelend als je stuk zit en het is erg gaaf als je bij Carrefour nog over hebt om een keertje flink gas te geven.
Ik ga voor die tijd nog wel een paar keer stenen rijden in Vlaanderen. Kan een toertocht zijn of gewoon een ritje vanuit het Centrum van de ronde van Vlaanderen in Oudenaarde. Da's misschien niet helemaal hetzelfde maar het is een prima training en ieder geval een leuke dag.
-
- Forum-lid
- Berichten: 371
- Lid geworden op: 30 jun 2009 16:30
Is het mss een idee om met de potentiele deelnemers aan pr 2010 een rit te doen vanaf het CRVV en dan de lange toer te doen,roep maar wat.....!!!!!!!!!
:rolleye::rolleye::p
:rolleye::rolleye::p
Wie nimmer dwaalt word nooit verstandig.
[quote="Bottecchia"][quote="kool486"]die 4 season bandjes willen toch niet lek?
[/quote]
Waar kopen jullie die 4 seasons ?
Bij bike 2 build 70 euro voor 2, in 25mm uitrusting
Bij Futurumshop 63,40 euro voor 2, maar in 23 mm uitvoering en niet verkrijgbaar in 25mm uitvoering. Ik zoek echt wel de 25mm.
Nog plaatsen waar de 25mm versie goedkoper kan ?
[/quote]
Waar kopen jullie die 4 seasons ?
Bij bike 2 build 70 euro voor 2, in 25mm uitrusting
Bij Futurumshop 63,40 euro voor 2, maar in 23 mm uitvoering en niet verkrijgbaar in 25mm uitvoering. Ik zoek echt wel de 25mm.
Nog plaatsen waar de 25mm versie goedkoper kan ?
-
- Forum-lid
- Berichten: 3500
- Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11
[quote="GastheerG"][quote="kool486"]hoe bereid een gemiddelde Gastheer zich voor? veel woonwerk km schat ik in.[/quote]
Is vooral km's maken. Ik heb overigens de vorige keer in de 3 maanden voor PR slecht 10 ritjes van meer dan 100km gemaakt en nooit langer dan 180!
[/quote]
+1.
Ik probeer komend seizoen ook meer kilometers woon-werk te maken, dan hoef ik ook niet zoveel langere toertochten te doen. Dit bevalt mij goed.
Duur (tochten van 7 a 8 uur) kan ik altijd nog voor die tijd doen.
Wellicht nog de 11 stedentocht erbij doen...
Is vooral km's maken. Ik heb overigens de vorige keer in de 3 maanden voor PR slecht 10 ritjes van meer dan 100km gemaakt en nooit langer dan 180!
[/quote]
+1.
Ik probeer komend seizoen ook meer kilometers woon-werk te maken, dan hoef ik ook niet zoveel langere toertochten te doen. Dit bevalt mij goed.
Duur (tochten van 7 a 8 uur) kan ik altijd nog voor die tijd doen.
Wellicht nog de 11 stedentocht erbij doen...
[quote="Felipe07"][quote="Bottecchia"][quote="kool486"]die 4 season bandjes willen toch niet lek?
[/quote]
Waar kopen jullie die 4 seasons ?
Bij bike 2 build 70 euro voor 2, in 25mm uitrusting
Bij Futurumshop 63,40 euro voor 2, maar in 23 mm uitvoering en niet verkrijgbaar in 25mm uitvoering. Ik zoek echt wel de 25mm.
Nog plaatsen waar de 25mm versie goedkoper kan ?[/quote]
Velo-motion is redelijk betaalbaar.
[/quote]
Waar kopen jullie die 4 seasons ?
Bij bike 2 build 70 euro voor 2, in 25mm uitrusting
Bij Futurumshop 63,40 euro voor 2, maar in 23 mm uitvoering en niet verkrijgbaar in 25mm uitvoering. Ik zoek echt wel de 25mm.
Nog plaatsen waar de 25mm versie goedkoper kan ?[/quote]
Velo-motion is redelijk betaalbaar.