garantie
Is inderdaad mijn eerste reactie maar moet ik eerst 10 keer schrijven dat iemand zo'n mooie fiets gekocht heeft voordat ik kritisch mag zijn?
Zoals vaker geschreven in dit topic zijn prijsafspraken verboten en helaas voor de importeur: http://www.nu.nl/economie/2095943/kroes ... essie.html
Zoals vaker geschreven in dit topic zijn prijsafspraken verboten en helaas voor de importeur: http://www.nu.nl/economie/2095943/kroes ... essie.html
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
Geen reden om je niet welkom te voelen en ik heb niet liever dan kritische mensen (houdt mij ook scherp ), maar je kan ook wel begrijpen dat zulke reacties op hun beurt reacties uitlokken...
Vos mag verkopen wat hij wil, maar Guerciotti mag afspraken maken voor het regelen van garantieclaims via officiële verdeelpunten. Ik weet nu niet of zij dan ook garantie mogen weigeren op frames/fietsen buiten het officiële net verkocht, Vos draait dan waarschijnlijk voor garantie op.
Vos mag verkopen wat hij wil, maar Guerciotti mag afspraken maken voor het regelen van garantieclaims via officiële verdeelpunten. Ik weet nu niet of zij dan ook garantie mogen weigeren op frames/fietsen buiten het officiële net verkocht, Vos draait dan waarschijnlijk voor garantie op.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Ik weet, niet toevallig, hoe dit hele verhaal in elkaar zit en kan je vertellen dat er met de frames, technisch, niets mis is.
Vos is niet via Guerciotti aan deze frames gekomen, het betreft maar een klein aantal, en is dan ook absoluut geen dealer van Guerciotti!
Wat er ook verteld wordt ter plaatse.
De uitleg van de zwarten mbt de garantie en het dealernetwerk dekt de lading eigenlijk compleet.
Service/garantie op de betreffende frames kan dus niet geclaimed worden bij Guerciotti.
Vos is niet via Guerciotti aan deze frames gekomen, het betreft maar een klein aantal, en is dan ook absoluut geen dealer van Guerciotti!
Wat er ook verteld wordt ter plaatse.
De uitleg van de zwarten mbt de garantie en het dealernetwerk dekt de lading eigenlijk compleet.
Service/garantie op de betreffende frames kan dus niet geclaimed worden bij Guerciotti.
"Try not. Do or do not......there is no try"
Juist, dat heet keten-aansprakelijkheid; de koper spreekt de verkoper aan op basis van de koopovereenkomst, vervolgens mag die het verder uitzoeken. Als klant heb je dus primair met de verkopende partij te maken!
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
-
- Forum-lid
- Berichten: 536
- Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08
peerke1 schreef:wat de garantie betreft volgens europese wetgeving is wat er ook gebeurt de fabrikant
aansprakelijk voor de garantie in het eerste jaar.dit kun je bij problemen volgens mij ook hard maken met een advocaat.dit is in het leven geroepen om ons ''niets'' wetende
consumenten te beschermen.als ik me niet vergis is dit bij auto's zelfs 2 jaar.
Nou, een dure advocaat in de handen nemen om je garantie af te dwingen.
daar gaat je voor deel van 200 euro. dat ben in 2 uur weer kwijt. dan had je net zo goed het bij een echte daeler kunnen kopen met een beetere garatie en een overzichterlijke winkel. Of zie ik het verkeerd.
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid
De garantieduur is trouwens ook anders dan hierboven ergens omschreven.
Je hebt garantie op een product voor de tijd van de redelijkerwijs te verwachten levensduur. Echter moet je dan niet verwachten dat je na een paar jaar het volle pond terugkrijgt, maar een restwaarde die je overeen moet komen.
De garantietermijnen die je altijd vertelt worden en leest zijn dus deels onzin. Echter zal er in die tijd altijd zonder problemen en nieuw product door de fabrikant worden vergoed bij defecten aan het product welke zijn ontstaan zonder toedoen van de gebruiker of andere externe krachten of factoren.
Het aanspreekpunt voor garantie is inderdaad altijd diegene die jou het product verkocht heeft, jij hoeft niet zelf in de slag met fabrikanten of importeurs.
Je hebt garantie op een product voor de tijd van de redelijkerwijs te verwachten levensduur. Echter moet je dan niet verwachten dat je na een paar jaar het volle pond terugkrijgt, maar een restwaarde die je overeen moet komen.
De garantietermijnen die je altijd vertelt worden en leest zijn dus deels onzin. Echter zal er in die tijd altijd zonder problemen en nieuw product door de fabrikant worden vergoed bij defecten aan het product welke zijn ontstaan zonder toedoen van de gebruiker of andere externe krachten of factoren.
Het aanspreekpunt voor garantie is inderdaad altijd diegene die jou het product verkocht heeft, jij hoeft niet zelf in de slag met fabrikanten of importeurs.