Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

ULTREMO R

idske
Forum-lid

idske 27 mei 2009 22:50

ik heb idd 1 gescheurde R maar de andere is nog heel enkel rij ik er niet meer op... Ga ik ook never nooit doen want vertrouw ze voor geen meter... Kan ik die dan ook niet opsturen of moet ik dan wachten tot die ook gescheurd is en ik op mn uil lig???

jeroenr
Forum-lid

jeroenr 28 mei 2009 00:17

(Re)Actie van Schwalbe bevestigd het probleem inderdaad. Ik ben benieuwd of ik er nog last van ga krijgen. Zit nu ongeveer 1000km op de teller en nog geen bulten. Misschien dat ik het heb getroffen.
Cervélo & Cannondale

moustache
Forum-lid

moustache 28 mei 2009 00:27

FW schreef:
Oyah schreef:Ik dacht ook dat B-C in zulke gevallen je (achteraf) schadeloos stelt, maar waarom aangetekend?

omdat het maar een euro meer kostte en je dan zeker(der) weet dat ze aankomen.

Nee, je weet dan zeker dat ze ontvangen zijn door de ontvanger, want die tekent. Aangetekend hoeft niet persé te betekenen dat ze aankomen, want ze kunnen ook kwijtraken of geweigerd worden en dan krijg je het spul weer terug.

hoorn
Forum-lid

hoorn 28 mei 2009 10:52

Eindelijk erkent Schwalbe het probleem. Ik heb mijn banden er na slechte ervaringen van een paar mensen binnen de club vervangen. Simpelweg omdat ik er niet op zit te wachten om mezelf en mijn fiets in de poeier te rijden vanwege een exploderende band. Het was beter geweest als Schwalbe op internet de moglelijkheid zou bieden om het productienummer even in te kloppen en dan vervolgens meteen duidelijk maken of de band wel of niet in de range vallen met de productiefout. Op deze manier kan Schwalbe ook een hoop letsel en eventuele schadeclaims voorkomen.
Nadeel blijft wel dat je ook weer Ultremo's terug krijgt. Dus je band is uit elkaar geploft en vervolgens krijg je dezelfde band terug waar je dan blind op moet vertrouwen. Ik twijfel, een van mijn fietsmaten schreef in een maand 3 ultremo's af (hij had er vier gekocht). Hij heeft in overleg met de leverancier gekozen voor 4 andere banden. Wellicht een betere optie.
Pinarello FP Paris, Ultegra SL Compact, Mavic Cosmic Carbone SLR, Conti GP 4000S
Wilier Triestina Cyclocross
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;

jonna
Forum-lid

jonna 28 mei 2009 20:06

@ Idske

Ik had ook één band met bult, hiervan heb ik foto's gestuurd en meteen gevraagd hoe het zit met de andere Schwalbe band die nog niet kapot is en waar ik wel op rijd (of ze iets hebben aan productienummer o.i.d.). Ze weten nog niet om welke nummers het gaat, maar ik krijg nu ook voor de band die niet kapot is een nieuwe. Ik zou gewoon even mailen als ik jou was.

idske
Forum-lid

idske 28 mei 2009 21:29

Mooi... gaan ze daarna meteen de verkoop in :)

dirk999b
Forum-lid

dirk999b 28 mei 2009 21:49

ben dinsdag bij math salden nog een ultremo R gaan kopen, eerst gevraagd achter de DD maar deze was uitverkocht,en de klassieke "oude" ultremo hadden ze niet meer .
Heb zojuist een mailtje gestuurd van mijneerste beschadigde ultremo R
produktie code 20088C02
aangezien ze nog geen "verdachte reeksen "hebben bekend gemaakt vrees ikdat ze nog niet weten hoe groot het probleem is .

mellie
Forum-lid

mellie 28 mei 2009 23:58

dirk999b schreef: aangezien ze nog geen "verdachte reeksen "hebben bekend gemaakt vrees ikdat ze nog niet weten hoe groot het probleem is .

Daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben....
Schwalbe geef aan dat er weefsellagen onvoldoende rubber hebben gekregen. Bij een goed werkende kwaliteitscontrole/procedure had dat wel aan het ligt mogen komen, denk ik zo.
Dat deze bandjes dus toch op de markt zijn gekomen kan aangeven dat ze of de kwaliteitscontrole niet op orde hebben, of ze echt niet weten waar het mis is gegaan en dus de betreffende serienummers niet weten.

Vind het sowieso een gekke 'mededeling' (een recall kun je het eigenlijk niet noemen):
Schwalbe geeft toe dat er bandjes zijn die niet goed zijn, maar ze geven niet aan welke series het zijn. Ze geven zelfs zelf aan dat het eerst mis moet gaan, voordat je weet dat of het bandje niet goed was. Direct gevolg hiervan is volgens mij dat je alle schade die ontstaat door een defecte band (valpartijen, beschadigde velgranden ed) één op één op Schwalbe kan verhalen.

speric
Forum-lid HC

speric 30 mei 2009 11:32

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 01 jun 2009 18:33

ook nog even in dit draadje en dan kap ik er mee:

"Schwalbe is recalling its Ultremo R road racing tyre due to a manufacturing error, which causes bulging in a limited number of tyres"

link:
Recall Ultremo R

fw
Forum-lid

fw 02 jun 2009 01:19

kijk eens boven je... Daarnaast stond het al eerder in dit draadje maar dat terzijde...

dirk999b
Forum-lid

dirk999b 02 jun 2009 21:48

ter info,

vandaag gesproken met een mechanieker van één van de grootste fietsenwinkels inVlaanderen, zij hebben reeds 100 (honderd) kapotte Ultremo R's teruggekregen!

Plaats reactie