Pagina 17 van 98

Geplaatst: 30 jan 2010 19:50
door amclassic-fan
De 'buitenboord lager systemen' zijn wel het beste voorbeeld van 'technical push' in de fietsenindustrie van de laatste jaren. We moesten allemaal aan stijvere cranks, terwijl niemand een probleem had dat de cranks van Shimano, Campagnolo, enz te slap waren.

Het gedoe met keramische lagers is ook ridicuul (behalve bij die waardeloze buitenboord systemen). Wel hilarisch al die mensen die geld uitgeven aan derailleur tandwieltjes met keramische lagers ;)

Geplaatst: 30 jan 2010 20:10
door daniel1975
+2

Shimano heeft het bij de ATB crankstellen inmiddels wel aardig onder controle. Mijn SLX crankstel heeft al aardig wat modder en pekelwater voor de kiezen gehad en het blijft goed gaan. Mijn allereerste FSA crankstel was na 1 ritje door zeiknatte löss verrot.

Geplaatst: 30 jan 2010 22:58
door wasbeer2006
Ik snap het probleem nog steeds niets met die buitenboordlagers. Ik zat wel te wachten op die stijvere crank omdat de XT 2003, XTR 2001 crank met vaste lagers echt voelbaar slapper waren.

Als je het goed monteert en je frame is afgevlakt is er niets aan de hand. Bij mijn laastet fiets heb ik elke jaar een nieuw xtr lager nodig aan de driveside, waarom?? E-type voorderrie, dus zal het geheel niet goed vlak zijn. het geheel is beter, nou dan koop ik wel een nieuw lager van € 12,50

Maar dit geheel 100% off topic :-)


Geplaatst: 01 feb 2010 14:54
door wasbeer2006
Daarnaast vind ik er ook een verschil inzitten:

-de juiste framemaat bepalen, dat moet toch gratis kunnen en dat kan je 9/10 gewoon zien. En dat eventueel nameten is zo gebeurt. Heb je duidelijk een verkeerde maat (wat ik me bij een ervaren fietser niet kan voorstellen, want je rijd er toch op voordat je hem koopt en dan voel je dat)

-Een complete meting hoe hoog zadel, stuurpen, lengte daarvan en de hele mikmak. Dat vind ik best een extra dienst die geld mag kosten en die je dan bv wer terugkrijgt als je een fiets daar aanschaft.

Deze winkel biedt vaak hoge kortingen en op verschillende forums toch veel slechte service reacties. Dat weten we dan dus en maak dan zelf de keus waar je iets te koopt.




Geplaatst: 01 feb 2010 14:59
door amclassic-fan
In sommige gevallen is het bepalen van de juiste frame maat heel makkelijk, maar erg vaak is op z'n minst twijfel tussen 2 maten. Veel fietsen passen ook gewoon niet en daar kom je niet achter als je er alleen heel snel naar kijkt.

Geplaatst: 01 feb 2010 15:29
door tinn
Iemand gisteren nog bij de opening van de nieuwe zaak van Vos geweest?

Geplaatst: 01 feb 2010 21:38
door stokie
Ja ik ben er even geweest. Was behoorlijk druk en er werd zelfs nog een dogma verkocht.

Geplaatst: 01 feb 2010 21:53
door bianchisl3
Heb je ook nog een Willier Cento zien langs komen?

Geplaatst: 01 feb 2010 21:57
door stokie
er staat een hele mooie nieuwe rode, een black carbon en een yellow/red cento uno.
Die rode is wel echt heel vet, afgemonteerd met super record en zo'n wilier cento uno stuurtje...

Geplaatst: 14 feb 2010 15:18
door alfaboy_69
[quote="Daniel1975"]Als de importeurs normale prijzen rekenen blijft het netjes in stand. Nu krijg je de zotte situatie dat Hopmans Campa groepen verkoopt aan de consument voor een prijs die een normale FM betaald bij de importeur....[/quote]

Is toch juist uitstekend nieuws voor de eindverbruiker ? Ik werk zelf bij een groothandel in de tuinbouwsector en als je moest weten wat een gigantisch verschil er zit tussen de prijs die wij onze leverancier betalen en de uiteindelijke prijs die de klant in de winkel betaalt, dan val je achterover van je stoel. En hoe meer je inkoopt, hoe meer korting je krijgt dus hoe minder hoog je je klantenprijs kan leggen.