Pagina 17 van 24

Geplaatst: 01 mar 2011 12:22
door corniel
@Amclassic-fan: dat plan wordt idd vaak aangedragen. Maar dat probleem heeft wel een aantal financiële consequenties natuurlijk. En uiteindelijk zitten de mensen die geld stoppen in de wielersport helemaal niet op meer sportieve/financiële onzekerheid te wachten. Wellicht moeten wij liefhebbers daar maar mee leren leven.

Geplaatst: 01 mar 2011 12:37
door Mr_T
Corniel schreef:@Amclassic-fan: dat plan wordt idd vaak aangedragen. Maar dat probleem heeft wel een aantal financiële consequenties natuurlijk. En uiteindelijk zitten de mensen die geld stoppen in de wielersport helemaal niet op meer sportieve/financiële onzekerheid te wachten. Wellicht moeten wij liefhebbers daar maar mee leren leven.


Maar ze willen wel hoge kijkcijfers. Dus ook voor hen is er een belang om het attractief te houden.

Maar als ik denk aan de Giro 2010, herinner ik me toch aardig wat leuke etappes en mooie strijd. Toch werden toen gewoon oortjes gebruikt.

Ik denk niet dat het aan de oortjes ligt, maar aan de opdrachten van de ploegleiders. Tegelijkertijd vind ik het ook altijd mooi te zien hoe een ploeg zich weet te organiseren en een plan uit te werken. Ook daar zit een stuk schoonheid van de sport in. Als ik dan een HTC trein kop over kop zie rijden om een gat dicht te fietsen, is dat toch erg mooi om te zien.

Uiteindelijk zit de truc denk ik in het parcours. Voldoende zware ritten, als ook lange en gevarieerde, maken dat het steeds moeilijker wordt om de boel te controleren.

Geplaatst: 01 mar 2011 12:45
door amclassic-fan
Vooral met de aankomsten is genoeg te doen. De Giro heeft al jaren een veel mooier parcours dan de Tour en dat komt de kijker gewoon ten goede. In de Giro zijn veel meer heuvel etappes, aankomsten op een heuvel/bergje, aankomsten op een muur, enz.

Geplaatst: 01 mar 2011 12:51
door Mr_T
Amclassic-fan schreef:Vooral met de aankomsten is genoeg te doen. De Giro heeft al jaren een veel mooier parcours dan de Tour en dat komt de kijker gewoon ten goede. In de Giro zijn veel meer heuvel etappes, aankomsten op een heuvel/bergje, aankomsten op een muur, enz.


Ja, precies mijn punt.
Met een parcours dwing je toch meer af.

Dat blijft overigens moeilijk genoeg, want ik kan me ook herinneren dat een paar loodzware etappes in de Tour tot het einde wat saai waren, puur omdat het zwaar was en iedereen gewoon rustig bleef fietsen tot de laatste hindernis.

Geplaatst: 02 mar 2011 17:31
door trekshack
Ben nu aan het kijken naar de GP samyn, rijden ze daar nu met oortjes of niet?
Of is het enkel in de drie grote rondes dit jaar dat de oortjes nog gebruikt worden?

Heb de hele discussie niet echt gevolgd en daarom mijn vraag.

Geplaatst: 02 mar 2011 22:57
door kaj1500
Enkel in de WorldTour koersen mogen de oortjes gebruikt worden, en de grote ronden vallen onder de WT.

Er is morgen een overleg tussen de AIGCP en McQuaid, met als doel het vinden van een compromis. Dat zal er niet gaan komen, lijkt me zo.
Best laat voor een overleg trouwens.

Geplaatst: 04 mar 2011 07:58
door simen
Nu ook nog de ploegleiderwagens verbieden.
Beter voor de veiligheid.

Geplaatst: 04 mar 2011 09:04
door Theo V
simen schreef:Nu ook nog de ploegleiderwagens verbieden.
Beter voor de veiligheid.


En wat dacht je van al die pers-motoren.
Weg met die camera's, die rijden altijd maar in de weg en zorgen voor competitievervalsing.;):):d:D

Geplaatst: 04 mar 2011 09:51
door rob74
Het overleg heeft weinig opgeleverd. Een compromis vinden met mcQuiad? Dat is net zoiets als vragen of Kadaffi drie helicopter piloten naar huis stuurt. Met mcQuiad valt niet te onderhandelen. Het is een Ier en Ieren zijn koppig. Hoeveel tegenstand hij ook heeft, zijn plan moet koste wat kost doorgaan. Ik zit echt niet te wachten op koersen zonder oortjes. Wielrennen is een teamsport. Hoe kun je nu aan een teamsport doen als je niet onderling mag communiceren? Stel je zelf een voetbalwedstrijd voor waarin de keeper niet met zijn verdedigers mag communiceren. Dat is toch zot?

Open brief van Jens Voigt

Geplaatst: 04 mar 2011 10:54
door Lcsmet
Hieronder een link naar de "open brief" van Jens Voigt.
Na het lezen er van moet je wel pro oortjes zijn.

Ik ben in alle geval voor.

Open brief van Jens Voigt

In de laatste alinea het voorstel voor een "open communicatie" via de oortjes zoals in de formule 1.
Dat lijkt me wel wat.

Geplaatst: 04 mar 2011 12:42
door edwin01
Lcsmt schreef:Hieronder een link naar de "open brief" van Jens Voigt.
Na het lezen er van moet je wel pro oortjes zijn.


De "young Dutch rider" is Jelle Lugten, een clubgenoot van me met wie ik als trainer/begeleider nog bij de nieuwelingen heb getraind en naar klassiekers ben geweest....
Lees zijn verhaal: http://www.jellelugten.com
Samen met de brief van Jens Voigt zou dit voor de UCI meer dan genoeg moeten zijn........

Geplaatst: 04 mar 2011 14:34
door amclassic-fan
Mooie brief van Jens, maar ik vrees dat 't niets uit gaat richten. De laffe houding van de Franse ploegleiders is niet echt bevorderlijk voor de eenheid in het peleton.