"Theo Bos volgend jaar in wielerpeloton"
Wat ik wel vreemd vindt in heel het verhaal is dat Impey verder nog geen actie heeft ondernomen (en dat ook niet gaat doen aangezien hij al heeft aangegeven dat hij Bos flink de oren gaat wassen als hij hem tegenkomt) mbt deze actie.
Als IK toch zeker weet dat iemand mij in die sprint vanachter vastpakt en een zwieper geeft zodat ik val met alle gevolgen van dien hang ik hem aan de hoogste boom!
Nu is het enige wat eruit komt dat hij Bos nog wel eens gaat vertellen wat ie van hem vindt...
Daar zal Bos wakker van liggen denk ik zo.
Uit de beelden kom je gewoon niet, wil je zien dat Bos hem omvertrekt dan zie je dat ook, wil je zien dat hij met zijn arm de ruimte probeert te houden en Impey met zijn pedaal (zoals Bos zegt) in/achter zijn wiel blijft hangen dan zie je dat ook.
De enige conclusie die ik trek is dat Impey mij niet overtuigd met deze reactie. Waarom maakt hij er geen werk van?
Als IK toch zeker weet dat iemand mij in die sprint vanachter vastpakt en een zwieper geeft zodat ik val met alle gevolgen van dien hang ik hem aan de hoogste boom!
Nu is het enige wat eruit komt dat hij Bos nog wel eens gaat vertellen wat ie van hem vindt...
Daar zal Bos wakker van liggen denk ik zo.
Uit de beelden kom je gewoon niet, wil je zien dat Bos hem omvertrekt dan zie je dat ook, wil je zien dat hij met zijn arm de ruimte probeert te houden en Impey met zijn pedaal (zoals Bos zegt) in/achter zijn wiel blijft hangen dan zie je dat ook.
De enige conclusie die ik trek is dat Impey mij niet overtuigd met deze reactie. Waarom maakt hij er geen werk van?
"Try not. Do or do not......there is no try"
andromeda schreef:... De enige conclusie die ik trek is dat Impey mij niet overtuigd met deze reactie. Waarom maakt hij er geen werk van?
Ehwel? Ik las toch wel degelijk dit:
Cyclingnews.com: ... Impey had a different account on his website. "I got taken down deliberately ... only one word for him [Bos] and that is a true chop head. He doesn't deserve to race anymore and I am thinking about going to the UCI about his dangerous riding. He tried to pass me 700m to go in the bunch sprint but there was no-where to go and all of a sudden I felt a hand on my shoulder pulling me into the barriers. We both crashed."
Anderzijds heb ik ook ooit eens op het punt gestaan een klacht in te dienen. Blijkt dat je dan eerst een som moet betalen om een dossier te openen, en aan de goesting die wedstrijdcommissarisen hebben om je erbij te helpen merk je al gauw dat het verloren geld is. Ik liet het dan maar vallen!
In dit geval merk je dat de UCI spontaan zal ageren als er kans is op sanctie, dus waarom zou je dan gaan betalen om alles op gang te trekken? Moncassin hoefde ook geen klacht in te dienen om te hopen dat Steels gesanctioneerd zou worden na dienst "bidon-worp" in de Tour... het gebeurde "ambtshalve".
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Dat citaat is sinds vanmorgen dus veranderd, toen stond er iets in de trant van "als ik hem tegenkom zal ik hem de waarheid eens zeggen"
Maar zie zojuist op zijn website dat dit dus in de loop van de dag veranderd is.
"Moncassin hoefde ook geen klacht in te dienen om te hopen dat Steels gesanctioneerd zou worden na dienst "bidon-worp" in de Tour... het gebeurde "ambtshalve"."
Hiermee zeg je naar mijn mening genoeg, als het allemaal overduidelijk was zou men toch alleen een sanctie hebben opgelegd? En wat betreft die som geld. Als je echt zeker weet dat dit jou is aangedaan maakt die som geld je ook niet meer uit dus dat argument slaat nergens op naar mijn mening.
Maar zie zojuist op zijn website dat dit dus in de loop van de dag veranderd is.
"Moncassin hoefde ook geen klacht in te dienen om te hopen dat Steels gesanctioneerd zou worden na dienst "bidon-worp" in de Tour... het gebeurde "ambtshalve"."
Hiermee zeg je naar mijn mening genoeg, als het allemaal overduidelijk was zou men toch alleen een sanctie hebben opgelegd? En wat betreft die som geld. Als je echt zeker weet dat dit jou is aangedaan maakt die som geld je ook niet meer uit dus dat argument slaat nergens op naar mijn mening.
Ach, we maken allemaal fouten. Ik denk dat iedereen het voorval maar achter zich moet laten en zich vooral concentreert op komende wedstrijden etc. Wat ik nog erger vind van dit hele voorval is dat Dhr Armstrong weer eens zijn mening laat gelden. Die man staat graag in de belangstelling. Met zijn getwitter heeft hij meer bereikt de afgelopen maanden dan op de fiets.
Eat, Sleep, Train
Swim, Bike, Run
http://www.henrypiek.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Swim, Bike, Run
http://www.henrypiek.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
H3 schreef:Ach, we maken allemaal fouten. Ik denk dat iedereen het voorval maar achter zich moet laten en zich vooral concentreert op komende wedstrijden etc. Wat ik nog erger vind van dit hele voorval is dat Dhr Armstrong weer eens zijn mening laat gelden. Die man staat graag in de belangstelling. Met zijn getwitter heeft hij meer bereikt de afgelopen maanden dan op de fiets.
+1
Ik heb net de sprint nog een paar keer bekeken op youtube en ik denk niet dat Theo Bos hem express in de hekken heeft gesleurd.
Als hij het express zou gedaan hebben zou het wel heeeeel dom zijn van hem.
Zijn carrière als wegsprinter moet nog beginnen en met zo'n actie is de kans op een blessure wel heel groot.
Als hij het express zou gedaan hebben zou het wel heeeeel dom zijn van hem.
Zijn carrière als wegsprinter moet nog beginnen en met zo'n actie is de kans op een blessure wel heel groot.
Volgens mij drukt impey hem naar de hekken, waarop Theo hem probeert van zich af te houden
Lijkt me heeel onwaarschijnlijk dat hij hem zomaar van de fiets aftrekt. Hij zal hem best een duw gegeven hebben of zo, maar het lijkt mij meer op 'zelfverdediging'. Dat de heer Armstrong zich er weer mee bemoeit vind ik zeer onsportief. Armstrong reed nooit een sprint en de sprints die hij reed verloorie zelfs van M. Boogerd. Als ik dan R. McEwen hoor zeggen dat Bos niets met opzet doet klinkt mij dat heel wat aannemelijker in de oren...
Of niet?
Lijkt me heeel onwaarschijnlijk dat hij hem zomaar van de fiets aftrekt. Hij zal hem best een duw gegeven hebben of zo, maar het lijkt mij meer op 'zelfverdediging'. Dat de heer Armstrong zich er weer mee bemoeit vind ik zeer onsportief. Armstrong reed nooit een sprint en de sprints die hij reed verloorie zelfs van M. Boogerd. Als ik dan R. McEwen hoor zeggen dat Bos niets met opzet doet klinkt mij dat heel wat aannemelijker in de oren...
Of niet?
fietsen, da\'s mijn verzetje!
-
- Forum-lid
Pierre92 schreef:Volgens mij drukt impey hem naar de hekken, waarop Theo hem probeert van zich af te houden
Of niet?
Ik ben het helemaal met je eens. Ik zag het op Eurosport en ergerde mij ook aan de commentator zijn meningen die hij maar gelijk uitsprak, hoezo stemmingmakerij.
Tot nog toe lijkt mij het Theo Bos dikke pech heeft gehad en ook wat onvoorzichtig te werk ging, daarmee de gele trui met zich mee trok, als het een ander was geweest, was er veel minder gedoe omheen geweest.
Ik geloof dat de meeste hier er wel van overtuigd zijn dat er geen opzet in het spel is.
Dat er dingen zijn gebeurd die niet echt netjes waren is ook nog wel te zien.
Het enige wat ik in deze discussie zie is dat Casran koste wat kost zijn mening opdringt aan anderen.
Maar dat zal wel de aard van het beestje zijn.
Het enige wat ik in deze discussie zie is dat Casran koste wat kost zijn mening opdringt aan anderen.
- de zwarten
- Forum-lid HC
Het is een beetje flauw om mensen die kritiek geven (zoals ik, Casran, andere) in een hoek te duwen of in een hokje (belg, zelf geen licentie, etcetera). Ik ben (en blijf) een grote fan van Bos. Ik ken die mens die zijn fiets heeft ontworpen (de Khimera), en ik volg zijn prestaties even zeer als de Belgische toppers.
Bos heeft iets gedaan. Onopzettelijk. Maar hij heeft wel 'iets' gedaan. Het was interactie (actie van Impey, reactie van Bos, of omgekeerd (dus interactie), een beetje kip en ei).
Ik constateer enkel dat:
1. Bos zijn arm heeft uitgestoken.
2. Bos een truitje in zijn handen had.
3. Het voor Impey totaal niet uitmaakt of hij nu door een Talibanstrijder, een blonde vrouw op hoge hakken of de paus ten val is gebracht, en of het opzettelijk was of niet. Hij was gewoon tegen de grond getrokken.
Ik geloof in de 'onschuld' van Bos. Maar zelfs al doe je dingen onopzettelijk, ze vallen daarmee nog niet goed te praten, en ze blijven soms dom of roekeloos. Als de UCI geen stappen onderneemt, is dit een precedent.
Dan kan in principe vanaf nu iedereen op dit forum even aan een trui hangen als hij in een gaatje duikt met een afsluiting. Natuurlijk niet om iemand opzettelijk te doen vallen, enkel om ruimte te maken. En als Bos niets verkeerd gedaan heeft, dan heeft in het vervolg niemand iets verkeerd gedaan met aan een truitje te hangen vol goede bedoelingen. Toch?
Bos heeft iets gedaan. Onopzettelijk. Maar hij heeft wel 'iets' gedaan. Het was interactie (actie van Impey, reactie van Bos, of omgekeerd (dus interactie), een beetje kip en ei).
Ik constateer enkel dat:
1. Bos zijn arm heeft uitgestoken.
2. Bos een truitje in zijn handen had.
3. Het voor Impey totaal niet uitmaakt of hij nu door een Talibanstrijder, een blonde vrouw op hoge hakken of de paus ten val is gebracht, en of het opzettelijk was of niet. Hij was gewoon tegen de grond getrokken.
Ik geloof in de 'onschuld' van Bos. Maar zelfs al doe je dingen onopzettelijk, ze vallen daarmee nog niet goed te praten, en ze blijven soms dom of roekeloos. Als de UCI geen stappen onderneemt, is dit een precedent.
Dan kan in principe vanaf nu iedereen op dit forum even aan een trui hangen als hij in een gaatje duikt met een afsluiting. Natuurlijk niet om iemand opzettelijk te doen vallen, enkel om ruimte te maken. En als Bos niets verkeerd gedaan heeft, dan heeft in het vervolg niemand iets verkeerd gedaan met aan een truitje te hangen vol goede bedoelingen. Toch?
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Theo V schreef:Ik geloof dat de meeste hier er wel van overtuigd zijn dat er geen opzet in het spel is.
Nu was ik niet van plan om nog in dit topic te reageren, maar als je enkele keren in een topic tussenkomt (net zoals anderen) staat dat toch niet gelijk aan je mening opdringen; het leuke aan forumdiscussies als deze is dat je gewoon een goed potje van mening kan wisselen, punt, niet meer of min.
Voorts deel ik de mening van de zwarten hierboven.
Dus: Opzet? Zit zijn hand met opzet aan het truitje van Impey? Uiteraard, da's niet per toeval. Trekt hij hem met opzet de grond in, of tegen de nadar? Geen idee, en laten we hem dan maar geloven dat hij zo slecht niet ineen zit... maar eigenlijk doet het antwoord op deze tweede vraag er niet meer toe, daar het eerste al strafbaar is. Zonder het eerste (aan het truitje zitten van een collega-spurter, wat je dus niet moet doen) was ie nooit in zo'n lastig parket gekomen.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve