Pagina 17 van 52

Geplaatst: 15 jan 2010 17:53
door japiecarbon
FF rondje rijden en kijken of het over gaat. Of komt je ketting zo slap te hangen dat dat niet kan. Pak anders het losse wiel eens bij de casette en laat hem flink draaien(zodat de body stilstaat)

Dat ze het los in de handen niet doen is niet gek, dan draait de body immers niet.

Geplaatst: 15 jan 2010 17:54
door tjb
Jorisb schreef:Klinkt als een probleem met het freewheel, dat die niet goed vrijloopt. Misschien komt het door teveel en dik vet wat in de body zit en daardoor de palletjes niet goed aangrijpen/ of juist weer terugkomen.


Yep Joris zegt het al

Dat het met schokken gaat klinkt niet goed, volgens mij kan de body wel de vuelta's afgehaalt worden, dus deze kan afzonderlijk vervangen worden of gerepareerd worden.

fototje:

[img=http://www.parktool.com/images_inc/repa ... b_seal.jpg]

Als het niet simpel op te lossen of te repareren is zou ik even aan Embee vragen wat je kan doen. Of misschien zijn er mensen op het forum met verstand ervan, ikzelf heb nog nooit een body eraf gehaald.

Iig, als het door een dikke laag vet komt gaat het weg, maakt ook verder geen enkele herrie dan lijkt me.

Geplaatst: 15 jan 2010 18:06
door superrose
danny1407 schreef:Als je de cassette met de hand rond draait, met je wiel nog steeds uit de fiets....loopt ie dan soepel?



ja ik denk het wel, dat had iemand me aan de telefoon ook gevraagd en ik vond het niet stroef of zo, ik voel geen weerstand.

@ japie carbon Als ik de fiets heb hangen en trap terug zeg maar dan komt de ketting slap te hangen. Als ik vooruit trap en dan stop dan doet ie om en om als of het een fix is en dan weer normaal, heel even fix dan weer normaal etc.

Cool ik heb een fix met versnellingen, mag ik dan nu met deze fiets de baan op? :(

Maar ff serieus, is het wel verstandig om er een rondje op te rijden als er iets niet klopt?

Geplaatst: 15 jan 2010 18:10
door danny1407
Ligt je ketting nog wel goed op je derrailleur?
Goed over de cassette?
Heb je even geschakeld toen je wiel erin zat?

Geplaatst: 15 jan 2010 18:12
door superrose
ja heb ik, ik zet me versnelling altijd io dat ie op de kleinste gaat voordat ik het wiel erin zet, dat is makkelijker namelijk vind ik. Dan trap ik klik ff wat met de versnellingen en dan laat ik los, zo kwam ik erachter.

het is wel zo dat als iue op de allerkleinste staat dat ie het heftiger doet dan op de allergrootste, maar dat leek me wel logisch daar die kleinste ook zwaarder is

Geplaatst: 15 jan 2010 18:15
door japiecarbon
Probeer zoals ik net tikte: pak de casette beet(desnoods met een doek om joe vrouwenhandjes te beschermen ;) ) en laat het wiel eens flink draaien. Misschien verdeeld het vet zich dan een beetje en gaat het over.

Hoor je geen onregelmatige geluiden wanneer je dit doet?

Geplaatst: 15 jan 2010 18:17
door danny1407
Yep, effe rommelen met draaien!

Fiets op de kop, wiel een zwieper en je crank tegenhouden is ook een methode.

Geplaatst: 15 jan 2010 18:18
door superrose
ja dat weet ik nu al niet meer, alles klinkt nu alsof het niet goed is, hij tikt natuurlijk en in het tikken lijkt een cyclus te zitten een soort zeik momentje waarin het lijkt alsof ie moeizamer gaat, snap je wat ik bedoel?


@ Danny, dan draait de castette af en toe met het wiel mee en af en toe niet

Geplaatst: 15 jan 2010 18:19
door tjb
danny1407 schreef:Ligt je ketting nog wel goed op je derrailleur?
Goed over de cassette?
Heb je even geschakeld toen je wiel erin zat?


Ter aanvulling van Danny, als je de afstelling goed wil checken dan is hier nog een handig filmpje daarvoor

http://www.youtube.com/watch?v=SkzvfCaIbyQ

Geplaatst: 15 jan 2010 18:21
door chassepatate
superrose schreef:ja dat weet ik nu al niet meer, alles klinkt nu alsof het niet goed is, hij tikt natuurlijk en in het tikken lijkt een cyclus te zitten een soort zeik momentje waarin het lijkt alsof ie moeizamer gaat, snap je wat ik bedoel?


Dat laatste lijkt me vrouwen-eigen...

Geplaatst: 15 jan 2010 18:21
door japiecarbon
NEE dat doen wij niet :D

Geplaatst: 15 jan 2010 18:23
door danny1407
Afstelling zal het niet zijn, met je ander wielen had je geen problemen.
Moet gewoon een kwestie van wisselen en rijden zijn.

Ook dat zeikmomentje klinkt als een niet lekker lopende body.
Je bent op dit moment flink aan het draaien?

Als je je crank vasthoud en de ketting ligt erop....dan kan je cassette nooit met je wiel meedraaien.