Robert Gesink
- daniel1975
- Forum-lid HC
Je weet het nooit; soms is een (gedwongen) relatief rustig voorseizoen wel eens goed. Je begint ultra uitgerust aan het evenement.
Less is bore
Je weet het nooit wat er gaat gebeuren: 1 valpartij of een pasta bacteria en ieder tactisch plan kan weer overboord.
Ik denk wel dat je met een aanvalsplan moet vertrekken. Niet dat ik RG het kopmanschap niet gun, maar zelf denk ik dat hij het klassement op de tweede plaats moet zetten. Meer kans in een lange ontsnapping in een bergrit. Bolletjestrui en/of een goed klassement is dan misschien een mooi gevolg.
Ik denk wel dat je met een aanvalsplan moet vertrekken. Niet dat ik RG het kopmanschap niet gun, maar zelf denk ik dat hij het klassement op de tweede plaats moet zetten. Meer kans in een lange ontsnapping in een bergrit. Bolletjestrui en/of een goed klassement is dan misschien een mooi gevolg.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
Het bergklassement in een grote ronde vind ik eigenlijk niet meer zoveel waarde hebben. De beste klimmers gaan daar meestal niet voor. Kijk bijvoorbeeld naar de afgelopen Giro waar, met alle respect, matige klimmer Matthew Lloyd de trui wist te winnen. Als Gesink puur daar voor zou gaan kan hij 'm waarschijnlijk zo ophalen maar dat zou mijn doelstelling niet zijn.
Laat 'm maar kijken wat er in zit. Je kunt tijdens de ronde altijd nog besluiten om je doelen bij te stellen.
Laat 'm maar kijken wat er in zit. Je kunt tijdens de ronde altijd nog besluiten om je doelen bij te stellen.
Amclassic-fan schreef:Vooral 1e een hoop tijd verspillen, om dan tot de conclusie te komen dat je toch wel 1 van de sterkste berg op bent en dat de tijdrit ook best aardig ging...
I see your point, maar mijn suggestie is slechts, dat voorkomen moet worden dat vooraf te hoge verwachtingen alleen maar leiden tot het afschrijven van RG. In ons kleine wielerlandje zijn talenten dun gezaaid, en in het verleden al te vaak en te vroeg de nek omgedraaid door te hoge verwachtingen. In dat licht vind ik het jammer dat de Rabobank in het geval van RG niet spreekt over een renner met beschermde status, waar ze niet direct iets van verwachten, maar hem meteen tot 1 van de kopmannen benoemen.
@ Bottechia - de bergtrui is wellicht gedevalueerd in aanzien, maar het kan wel een doel zijn, en er wordt (in de TdF), wel degelijk strijd om geleverd.
Wat zou RG zelf denken over wat we hier allemaal schrijven?
Hmmm, de instelling "verwacht maar niets, dan valt het ook niet tegen" hoort niet bij topsport, en al helemaal niet bij de resultaten van Robert Gesink in de afgelopen jaren.
Ik verwacht dat hij met de besten omhoog rijdt in de bergen, en een Top 10 klassering in het klassement moet er zeker inzitten. Als alles meezit, kan de top 5 zelfs in zicht komen.
Overigens is er ook een scenario denkbaar dat Gesink zich moet opofferen voor Menchov. Maar liever andersom natuurlijk.
Ik verwacht dat hij met de besten omhoog rijdt in de bergen, en een Top 10 klassering in het klassement moet er zeker inzitten. Als alles meezit, kan de top 5 zelfs in zicht komen.
Overigens is er ook een scenario denkbaar dat Gesink zich moet opofferen voor Menchov. Maar liever andersom natuurlijk.
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.
-
- Forum-lid HC
Ik zeg menchov eruit bij rabo in 2011, alles op Gesink en een paar goede knechten erbij. Mollema, Boom enz.
En belangrijker nog, hele goede mentale begleiding. dat ie fysiek een tour kan willen geloof ik wel. metaal nog niet, dat vind vind ik verruit zijn zwakke punt.
Ik vind hem in de pers vaak aangevallen reageren. Ik neem het hem niet kwalijk, hij is jong. Rabobank moet hem beter begleiden.
Wat er in zwitserland gebeurt een F schleck is toch niet beter dan Gesink kom op nou, of heeft ie ineens op de tijdrit school gezeten bij Fabian
En belangrijker nog, hele goede mentale begleiding. dat ie fysiek een tour kan willen geloof ik wel. metaal nog niet, dat vind vind ik verruit zijn zwakke punt.
Ik vind hem in de pers vaak aangevallen reageren. Ik neem het hem niet kwalijk, hij is jong. Rabobank moet hem beter begleiden.
Wat er in zwitserland gebeurt een F schleck is toch niet beter dan Gesink kom op nou, of heeft ie ineens op de tijdrit school gezeten bij Fabian
kaj1500 schreef:Hmmm, de instelling "verwacht maar niets, dan valt het ook niet tegen" hoort niet bij topsport, en al helemaal niet bij de resultaten van Robert Gesink in de afgelopen jaren.
"Fight the battles you can win" vind ik een betere insteek. Nu gaan voor de bergtrui is een realistisch doel en maakt Gesink een winnaar. Kijk naar Boogerd die met z'n top vijf nu bestempeld wordt als 'net niet'.
We zijn in Nederland erg goed in het neersabelen van mensen die niet meteen winnen. Het winnen van de bergtrui is goed voor de moraal en met meer focus in de training op de tijdrit is Gesink over enkele jaren een goede kanshebber op een overwinning in de 3 rondes (Giro misschien eerder dan de tour).
Ik snap de benadering wel, hoor.
Maar Gesink is al 7e en 6e geweest in de Vuelta geweest, van de bollen een primair doel maken zie ik dan als een soort degradatie.
De bergtrui vind ik echt iets voor Ten Dam, en ik hoop van harte dat hij dat eens mag proberen. De Raboploeg heeft namelijk het algemeen klassement in de kop zitten, en de selectie wordt daar volledig op afgestemd.
Maar Gesink is al 7e en 6e geweest in de Vuelta geweest, van de bollen een primair doel maken zie ik dan als een soort degradatie.
De bergtrui vind ik echt iets voor Ten Dam, en ik hoop van harte dat hij dat eens mag proberen. De Raboploeg heeft namelijk het algemeen klassement in de kop zitten, en de selectie wordt daar volledig op afgestemd.
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.
kaj1500 schreef:Ik snap de benadering wel, hoor.
is toch niets mis mee. Je gaat toch naar een wedstrijd om te winnen in eerste instantie. en daarentegen kun je al naar gelang het koersverloop je doelstelling aanpassen!
- robbebopper
- Forum-lid HC
kaj1500 schreef:Ik snap de benadering wel, hoor.
ten Dam moet eerst maar eens proberen om weer te kunnen fietsen.