Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tommeke tommeke...... (dommeke dommeke)

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 12 jun 2008 10:30

michaelvg schreef:Mense mense toch Ja het is slecht en Ja hij zou goed gestraft moeten worden, maar denk je dat hij de enige is of dat er in andere sporten nix word gebruikt. Nee alleen van het wielrennen word het DIK GOOT voorpagina nieuws van gemaakt.
al mee al zonde geen tour voor tom dat is wel sund, maar van de andere kant hopelijk een cleane course dit jaar.

't wordt tijd voor de optie spellingcontrole in het menu onder het berichtvak naast italic, vet, onderstreept, afbeelding, link.....
Niets is wat het lijkt..

ilfalco2004
Forum-lid

ilfalco2004 12 jun 2008 11:11

wielrenners net echte mensen (-;
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

freek
Forum-lid

freek 12 jun 2008 11:19

C a s r a n schreef:

Kijk, eerst zeg je dat zo'n persoon buiten zijn hard fietsen helemaal geen voorbeeldfunctie heeft, en nu kom je zeggen dat hij er wél een heeft maar dat niet gewild heeft (en het van buitenuit wordt opgelegd). Wat is het nu? .

Slimmerdje, ik probeerde duidelijk te maken dat niet omdat hen door derden een rol ten onrechte wordt toegedicht, ze die ook daadwerkelijk dienen te assumeren. Of ligt die nuance echt te moeilijk?

Maar soit. Miljoenen mensen kopen plaatjes van Madonna omdat ze haar muziek leuk vinden; het feit dat ze verder een ordinaire troela is doet er toch ook niet toe?

In elk geval vind ik het behoorlijk hypokriet hem nu uit de Tour te weren: er is immers GEEN sprake van prestatiebevorderend dopinggebruik, enkel van (recreatief) druggebruik. Dat is een misdrijf, OK, dus daar zijn strafrechtelijke procedures voor. Maar het is geen sportieve inbreuk.
Waarom had hij dan wel aan de Tour mogen deelnemen nadat hij aan 180km/u over de Molse ring reed - terwijl dit een veel ernstiger vergrijp is dan een occasioneel snuifje?
Als de ASO consequent is dan moet ze maar elke renner die de wet overtreedt het startrecht ontzeggen: waarom gelden voor verschillende overtredingen verschillende maten en gewichten?

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 12 jun 2008 11:25

Nou de kogel is door de kerk:

Boonen mag niet starten in de Tour.

foosho
Forum-lid

foosho 12 jun 2008 11:59

havana schreef:Nou de kogel is door de kerk:

Boonen mag niet starten in de Tour.

jammer..

dafke
Forum-lid

dafke 12 jun 2008 12:08

ik snap het niet.
omdat hij een domme fout begaat mag hij niet naar de tour.
het is trouwens zijn prive leven en op sportgebied is er niks aan de hand.
ik snap de reacties van sommige niet.
HIJ HEEFT NIETS MISDAAN.
hij komt nu in de media, er zullen nog genoeg renners zijn die drugs hebben genomen, maar dat maken ze niet bekend.
men heeft dan eens een toprenner en dan maken ze hem met de grond gelijk.
ook diegene dat juichen als hij wint, kloppen hem nu de grond in.
zijn jullie dan zo dom?kijk eens naar jezelf

en de tour baas snap ik ook niet. als hij al niet mag starten, wie dan wel nog?
alle andere die hebben toegegeven dat ze ooit iets genomen hebben wat dan wel doping was. maar het is hun nu kwijt gescholden, die mogen wel nog starten.
en diegene dat al een straf van een jaar of 2jaar hebben uitegzeten mogen ook terug starten. WAAR zit de LOGICA?
eens gepakt op DOPING nooit meer terug het peleton in.
kijk eens bij de EZC, na 2jaar rijden ze terug even goed, ziet men dan echt niets?

iedereen over dezelfde kam scheren: =>>> dan mag niemand starten.

het ergste is dat ze heel zijn leven verwoesten via de media, hij heeft nog altijd geen verboden middelen genomen e.

juist hetzelfde als dat ze met vdb gedaan hebben, hier zal hij nooit meer vanaf geraken. hij blijft een schiet paal.
waarom moeten ze toprenners toch altijd de grond in boren, laat die mannen toch met rusten, ze zouden nog beter presteren.

roger
Forum-lid

roger 12 jun 2008 12:11

[quote="ericpeters"]Commercieel gezien zal hij wel hard gestraf worden, ik kan me voorstellen dat sposoren en specifiek persoonlijke sponsoren hem minder interessant vinden.

Dat weet ik nog net niet zo kijk naar VDB heeft altijd nog een contract weten te krijgen zonder maar een meter te fietsen,met VDB stond je als sponsor altijd wel in de kijker.
Salaris was natuurlijk minder dan een Boonen maar maar Franky blijft een marcant persoon en dat zal met Boonen natuurlijk hetzelfde blijven.
I live to ride,I ride Passoni

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 12 jun 2008 12:14

Ik vind dat Lefrevre wel een punt heeft: het is krom dat Schumacher wél mag starten en Boonen niet. Gelijke monniken, gelijke kappen zou ik zeggen.

dafke
Forum-lid

dafke 12 jun 2008 12:17

is gewoon belachelijk. ze maken de sport zelf kapot hoor.

grote probleem is dat er niet 1 groot reglement is met 1 groot hoofd daar achter.

allemaal verschillenden stukken, ASO, UCI,.....
en ze werken niet samen, dat ze daar maar al eens mee beginnen.

en dat ze de renners wat meer met rust laten.
laat ze in hun vrije tijd doen wat ze willen,
maar test bv heel de top 15 per rit in een grote ronde en ook de top 15 van het algemeen klassement.

geen doping in de koers dan is het goed, wat ze daar buiten doen is hun probleem toch.
als ze iets nemen, lopen ze wel tegen de lamp hoor.
en maak die testen wat strenger en geef ze rapper vrij.

net zoals het geval rasmussen, gewoon belachelijk.

altijd de grote verliezen hun kop.
maar meneer dat 176 is en een hele dag op kop heeft gereden voor de kopman, daar kijken ze niet naar.

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 12 jun 2008 12:26

dafke schreef: en dat ze de renners wat meer met rust laten.
laat ze in hun vrije tijd doen wat ze willen,
maar test bv heel de top 15 per rit in een grote ronde en ook de top 15 van het algemeen klassement.
geen doping in de koers dan is het goed, wat ze daar buiten doen is hun probleem toch. als ze iets nemen, lopen ze wel tegen de lamp hoor.
Sommige dopingproducten hebben langer effect dan dat ze opspoorbaar zijn, dus out of competition testen is broodnodig.
net zoals het geval rasmussen, gewoon belachelijk.
Da's een civiele zaak tussen Rabo en Rasmussen.

maar meneer dat 176 is en een hele dag op kop heeft gereden voor de kopman, daar kijken ze niet naar.

Jawel hoor :)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 12 jun 2008 12:44

Dit zijn gewoon de gevolgen van het feit dat hij een (populair) publiek figuur is. Dan heb je bijzondere voordelen maar ook bijzondere lasten, dat kun prettig of onprettig vinden, eerlijk of oneerlijk maar het is nu eenmaal zo. En in zijn gedragingen heeft hij daarmee rekening te houden, anders heeft het consequenties, hij kan prive nu eenmaal niet zomaar alles doen wat elke ander jeugdige kan doen. Hij kan zich wel een Lamborghini veroorloven en dat kan niet elke andere jeugdige.

De ASO wil alle schijn van doping/verboden middelen vermijden en wordt mijns inziens gewoon gedwongen om deze beslissing te nemen anders hebben ze gewoon de hele Tour de media over zich heen hangen en heeft iedereen het over die toprenner die Coke heeft gebruikt (of het nu waar is of niet).

@Roger: Ik denk toch dat VDB financieel beter af was geweest wanneer hij nooit gepakt was geweest en door had kunnen fietsen.
Bij Terzake werd gisteren uit
Afbeelding

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 12 jun 2008 13:15

dafke schreef:Ik snap het niet.
omdat hij een domme fout begaat mag hij niet naar de tour.
het is trouwens zijn prive leven en op sportgebied is er niks aan de hand.
ik snap de reacties van sommige niet.
HIJ HEEFT NIETS MISDAAN.

Ach drugs gebruiken ook al is het prive .....niet goed , Zn vriendinnetje Mejuffrouw van Vliet....14 jaar toen ze elkaar ontmoeten en 16 toen ze samen iets kregen .......niet goed. En beide vergrijpen zwaar strafbaar in sommige landen. Hoe kan je dan zeggen dat je zegt HIJ HEEFT NIETS MISDAAN....

Ook was hij pasgeleden genapt toen hij met zn auto veel te snel heeft gereden , en zn rijbewijs werd afgepakt........niet goed. Die beste brave zooiensteker van een Tom Boonen is het succes naar zn bolletje gestegen en dan ga je gekke dingen doen , waarbij gezegd dient te worden dat de Vlaamse Media er ook continue opgezeten heeft van het begin van zijn carriere. Ook het hele Vlaamse land had hoge verwachtingen , elke koers weer..........

Tom , het gaat je goed .....verkoop je fietsje pak een koffer en verhuis met je jonge blom naar een afgelegen eilandje in de stille zuidzee ...neem er nog een paar vriendinnetjes bij van een jaar of 16 en geniet als een god in Frankrijk .....maar alsjeblieft stap NOOIT MEER op een racefiets ....je bent een schande voor het wielerpeloton.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Plaats reactie