Wat ben jij een gigantische eigenwijs persoon! Las Palmas is 5 graden koeler dan Playa.amclassic-fan schreef:
De hoogst gemeten temperatuur in Las Palmas was deze maand 34 graden. De gemiddelde max temperatuur voor Playa del Ingles is 23 graden voor mei. Door het felle hoog staande zonnetje voelt het vaak wel warmer aan.
In GC was van 12 mei tot 15/16 mei een hittegolf waar ALLE Canaries en toeristen over klaagden. Samen met de Calima gaf dit een hoogst gemeten temperatuur bij Fataga van 42,4 graden volgens de Canarische kranten. Fataga is overigens wel het heetste gebiedje van het eiland samen met het dal van Ayagaurus. De weken ervoor was het zelfs koud vertelde een fietser die er inmiddels 5 weken zit. Hij moest in de ochtend zijn jasje aan. de laatste 4 dagen van onze tijd daar was het tussen 26 en 32 graden. Wat normaal is voor mei. In januari hebben we altijd temperaturen tussen 18 en 25 graden met soms een uitschieter naar boven. In maart niet zo heel veel warmer: 20 tot 27 graden. Er is wel eens een koudere periode tussen of eentje met veel regen maar als een Calima komt in januari gaat het ook boven de 30 graden. In mei ligt de gemiddelde temperatuur een heel stuk hoger en bij Calima dus ook.
We zaten er zelf vorige week en dat was echt niet prettig met een hittegolf. Maar ik snap niet wat je wilt. Waarom zou ik gaan liegen over temperaturen? Ik zou je adviseren om eens navraag te doen bij andere bezoekers van het eiland in die periode. Met je betweterige gedoe zul je die vast wel kennen.