Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
paulusr3
- Forum-lid
paulusr3
30 mei 2008 20:41
de boef van parma schreef:Iets anders: Giro verslaat de Tour al jaren wat de dames betreft. Die vrouwen hier, je wordt er gek van.....
Dat viel mij ook al op toen ik bij de start in Arabba stond! Het betreft niet louter de podiummeiskes! Wat bij die reclamekaravaan rondliep! Amai, alsof ze bij elk merk een blik bimbo's hadden opengetrokken!! En niet de minste.....
Knappe prestatie van di luca. Toonde 'grinta'. Ik hoop dat er morgen nog meer vuurwerk komt, maar vrees er een beetje voor. Ricco moet het ook nog eens alleen doen. Hij heeft telkens geen enkele renner in steun! Mist nu toch piepoli!
-
deboefvanparma
- Forum-lid
deboefvanparma
30 mei 2008 21:12
Knappe prestatie van di luca. Toonde 'grinta'. Ik hoop dat er morgen nog meer vuurwerk komt, maar vrees er een beetje voor. Ricco moet het ook nog eens alleen doen. Hij heeft telkens geen enkele renner in steun! Mist nu toch piepoli![/quote]
Paulus je kent zeker de Mortirolo. Deze helling (we weten nu waar dat woord vandaan komt, helling) neemt de beslissing voor de renners. Het wordt morgen orgastisch kijken, want alle ingredienten zijn aanwezig. Tijdverschillen (geen), aantal km's, dislivello, finish in afdaling (kom maar eens terug....) en de verbetenheid waarmee gevochten wordt. Hier worden geen gevangenen gemaakt. Ik hoopte ook dat di Luca vandaag ging aanvallen en hij deed het. Morgen zou die vlo van een Sella nog wel eens een hoofdrol kunnen gaan spelen. Iets meer dan 4 minuten op la maglia rosa... nou, die heb je zo aan je broek op de Morti.
Of houdt Simoni de boel voor de gek? A dopo!
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit
-
dario
- Forum-lid
dario
31 mei 2008 13:27
Waarom Sella gisteren ineens begon Contador vooruit te helpen met zijn versnellinkjes begreep ik ook moeilijk: de rit kon hij toch niet meer winnen... Maar da's wel typisch: als de Italianen erin slagen een beetje samen te werken knijpen ze Contador dood - maar als Contador anderzijds toch wint zal de onderlinge Italiaanse rivaliteit daar zeker toe bijgedragen hebben... (wellicht is in die context het gedrag van Sella te begrijpen)
Wat de podiummeiskes betreft: die vind ik in de Giro nu ook weer niet zo uitzonderlijk hoor (in eender welk Italiaans dorp - zèlfs Milaan
- lopen er veel mooiere rond); niets mis mee, maar... de àllermooiste zijn en blijven toch die van de Ronde van Zwitserland!!! :p
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
-
lvgh
- Forum-lid HC
lvgh
31 mei 2008 14:59
Dario schreef:Waarom Sella gisteren ineens begon Contador vooruit te helpen met zijn versnellinkjes begreep ik ook moeilijk: de rit kon hij toch niet meer winnen... Maar da's wel typisch: als de Italianen erin slagen een beetje samen te werken knijpen ze Contador dood - maar als Contador anderzijds toch wint zal de onderlinge Italiaanse rivaliteit daar zeker toe bijgedragen hebben... (wellicht is in die context het gedrag van Sella te begrijpen)
Sella reed gewoon om een plek te winnen op Simoni volgens mij.
-
Zorro
- Forum-lid HC
Zorro
31 mei 2008 15:29
Hoi,
Zat zonet op Sportwereld.be en zag daar de
Passo di Gavia Etappe 1988 . Kan ik me niet bewust herineren maar het lijkt wel de Elstedentocht van 1963. Zo'n etappes zullen we waarschijnlijk niet vaak meer zien aangezien deze dan geannuleerd dan wel ingekort wordt.
Volgens mij was het op deze etappe dat een ander Nederlander volkomen onderkoelt opgewarmd moest worden. Wie weet wie het was? Staat in 1 van mijn boeken maar weet zo niet welke precies. Volgens mij Johan van der Velde.
Vroegah!!
Eens kijken vandaag of Di Luca alles op alles gaat zetten en vanaf de voet van de Passo Di Gavia aangaat. Morgen dan de 'grand finale' in de TT a la Tour??
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
deboefvanparma
- Forum-lid
deboefvanparma
31 mei 2008 15:41
LVGH schreef:Dario schreef:Waarom Sella gisteren ineens begon Contador vooruit te helpen met zijn versnellinkjes begreep ik ook moeilijk: de rit kon hij toch niet meer winnen... Maar da's wel typisch: als de Italianen erin slagen een beetje samen te werken knijpen ze Contador dood - maar als Contador anderzijds toch wint zal de onderlinge Italiaanse rivaliteit daar zeker toe bijgedragen hebben... (wellicht is in die context het gedrag van Sella te begrijpen)
Ricco heeft z'n beklag gedaan tijdens een interview bij RAI net voor de start. Hij beticht Sella van het feit dat deze Contador helpt. What's new in cycling? Wordt Ricco een 2e Simoni? Want als er één kan piangere....
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit
-
furk
- Forum-lid
furk
31 mei 2008 15:47
@Zorro
Als je dit niet kunt herinneren, dan heb je vast niet naar het wielrennen gekeken toen Erik 'ja hoor' Breukink co-commentator op de Nederlandse TV was (en terrecht). Te pas en te onpas werd deze etappe er door Mart Smeets bijgehaald.
"Wat een hondenweer; dat doet me denken aan die bewuste dag dat jij de Passo di Gavia opreed"
of
"Het is hier prachtig weer hier, is het niet Erik? Dat is wel eens anders geweest. Wat was het toen koud die bewuste dag op de Passo di Gavia."
Erik Breukink reageerde meestal koeltjes (hehe) met: "Ja dat was niet warm." Vervolgens was het weer een paar minuten stil op de Nederlandse TV.
Wel een geweldige prestatie van Breukink, waarmee hij aantoonde wel degelijk over karakter te beschikken.
-
paulusr3
- Forum-lid
paulusr3
31 mei 2008 16:08
de boef van parma schreef:LVGH schreef:Dario schreef:Waarom Sella gisteren ineens begon Contador vooruit te helpen met zijn versnellinkjes begreep ik ook moeilijk: de rit kon hij toch niet meer winnen... Maar da's wel typisch: als de Italianen erin slagen een beetje samen te werken knijpen ze Contador dood - maar als Contador anderzijds toch wint zal de onderlinge Italiaanse rivaliteit daar zeker toe bijgedragen hebben... (wellicht is in die context het gedrag van Sella te begrijpen)
Ricco heeft z'n beklag gedaan tijdens een interview bij RAI net voor de start. Hij beticht Sella van het feit dat deze Contador helpt. What's new in cycling? Wordt Ricco een 2e Simoni? Want als er één kan piangere....
Ricco is inderdaad een beetje een zeurpiet, ja. Toch heeft hij mijn sympathie en zie ik hem liever winnen dan Contador.... Dat ie gisteren de trui net niet pakte vond ik ook sneu. Hij gaf aan zijn ketting niet op het buitenblad te krijgen in de laatste, redelijk vlakke, anderhalve kilometer. Daarom baalde ie ook zo!
-
bianco
- Forum-lid
-
Contact
bianco
31 mei 2008 16:12
Breukink won die legendarische etappe. Johan van der Velde kwam als eerste in de sneeuwstorm boven op de Gavia. Uiteindelijk zou hij pas 40 minuten na Breukink over de finish komen... zwaar onderkoeld.
[img=
http://img293.imageshack.us/img293/8272 ... viaqu3.jpg]
[img=
http://img75.imageshack.us/img75/4537/gavia1988ui7.jpg]
In de Procycling van mei staat er een mooi artikel over. Dat gaat over Andy Hampsten die tweede werd in die etappe en de leiding in het klassement overnam om uiteindelijk de Giro te winnen.
In het 'fietsheiligdom' op de Madonna del Ghisallo vind je ook foto's van die etappe.
Dat wordt hopelijk weer genieten vanmiddag! Hoe laat begint de uitzending???
-
paulusr3
- Forum-lid
paulusr3
31 mei 2008 16:18
bianco schreef:Dat wordt hopelijk weer genieten vanmiddag! Hoe laat begint de uitzending???
Te laat voor de Gavia, want ze zijn op minder dan een kilometer van de top! Hopelijk krijgen we nog wat opgenomen beelden te zien! Ik denk dat de uitzending begint, vlak voor ze aan de Mortirolo beginnen. Het grote nieuws tot nu toe is dat Kloden de wedstrijd heeft verlaten. MAW de belangrijkste knecht van contador is out!
Tav Johan vander Velde; hij heeft de etappe trouwens niet reglementair uitgereden! Het grootste deel van de afdaling heeft hij de bus van zijn ploegleider doorgebracht, net zoals de meesten trouwens. Gezien de uitzonderlijke omstandigheden, heeft de jury iedereen clementie verleend en hoefde hij niet naar huis! Hij was inderdaad wel als eerste boven....
-
Zorro
- Forum-lid HC
Zorro
31 mei 2008 16:21
Hoi,
Ja, hoe laat begint het? Goeie. De Belg begint pas om 16:20
aangezien ze nu de Ronde van Belgie (TT) uitzenden.
Ik zie zo snel geen andere zender die eerder met de Giro begint. Domme.
TT is leuk maar nu missen we een groot gedeelte van een potentieel spectaculaire Giro etappe.
Enfin. We zien wel. Weinig keus.
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
andromeda
- Forum-lid HC
andromeda
31 mei 2008 16:23
Via internet (
http://www.cyclingfans.com/) hebben ze vanaf 14.30 live uitzendingen.
Het is dan wel in het Noors, maar dat is beter dan Ducrot!
"Try not. Do or do not......there is no try"