iemand al de Garmin edge 705??
-
- Forum-lid
- Berichten: 183
- Lid geworden op: 27 jan 2005 13:45
Ted038,
Heel erg bedankt voor je antwoorden! Het is mij nog niet helemaal duidelijk! Heb ook een 60Csx en daar zet je gewoon de andere kaarten uit en dan krijg je de kaart te zien die je wil! Dat topo kaarten een stukje over de grens kunnen lopen is mij bekend! Bij CN (alle andere kaarten uit) "lijkt" het dus toch of ik een deel niet zie! Alleen wanneer CN of onroute alleen geladen worden krijg ik het hele gebied te zien!
Hopelijk heb je nog tips wat ik concreet zou kunnen proberen!
Sorry voor doorvragen! Thanks voor moeite!
Heel erg bedankt voor je antwoorden! Het is mij nog niet helemaal duidelijk! Heb ook een 60Csx en daar zet je gewoon de andere kaarten uit en dan krijg je de kaart te zien die je wil! Dat topo kaarten een stukje over de grens kunnen lopen is mij bekend! Bij CN (alle andere kaarten uit) "lijkt" het dus toch of ik een deel niet zie! Alleen wanneer CN of onroute alleen geladen worden krijg ik het hele gebied te zien!
Hopelijk heb je nog tips wat ik concreet zou kunnen proberen!
Sorry voor doorvragen! Thanks voor moeite!
PamScalpel
Ik heb sinds een maandje een edge 705 in mijn bezit en hij bevalt me uitermate goed, al kost het wel flink wat uurtjes studie om hem te leren gebruiken.
Ik heb in elk geval geconstateerd dat als je vooraf een route wilt uitzetten de 'route' modus waardeloos is, om de eerder genoemde reden dat hij constant aan het berekenen slaat.
Ik las op een andere site (weet niet meer welke) dat de beste methode hiervoor is om een track te maken/downloaden, dus een .gpx bestand; tcx kan je naar gpx converteren op bijv. www.gpsies.com. Gpx bestanden kun je alleen openen en editen in mapsource, niet in training center, waarin je courses en history files opent. Ik meen dat je bij een track wel genavigeerd wordt - hoewel mijn laatste test hiervan in de soep liep, ben er nog niet achter wat ik verkeerd deed.
Om niet de verkeerde kant op gestuurd te worden zou het volgens die site het beste te zijn om van je track geen gesloten cirkel te maken, maar een gaatje te laten tussen begin en eind. Dit begin en eind kun je dan weer markeren met een waypoint (ook makkelijk als je er eerst met de auto naartoe moet, dan kun je je naar het 'start'-waypoint laten navigeren).
Maar goed, ik geloof dus dat ik het track-principe ongeveer begrijp, maar wat me niet helemaal helder is: wat is nou precies het onderscheid tussen
- een course en een track?
- een course point en een trackpoint?
Zit hem dat erin dat je bij een course alleen instructies krijgt op van tevoren gedefineerde plaatsen (puur op locatie, niet op basis van een kaart) en dat je verder alleen de mededeling krijgt dat je 'van koers af' bent? In dat geval lijkt een course me namelijk alleen nuttig voor trainingen op vaste routes, zodat je verschillende ritten op het zelfde parcours kan vergelijken; voor het fietsen van een onbekende route is een track dan veel beter, omdat die je 'echt' kan navigeren. Alleen moet je daar dan dus wel een routeerbare kaart voor hebben (zoals CN).
Is dit correct?
Verder heb ik gemerkt dat je waypoints vooral spaarzaam moet gebruiken, want je kunt er maar een beperkt aantal opslaan. Ze zijn vooral nuttig om plekken te markeren die je op de kaart goed moet kunnen zien (bijv. de start van je route, of waar je je auto hebt achtergelaten).
Overigens is de edge mij prima bevallen als navigatietool voor in de auto (met CN dus), mits je met z'n tweeën bent (en dus de bijrijder het kleine schermpje kan aflezen, want in tegenstelling tot een TomTom kan de edge niet praten). Ideaal voor op vakantie in een vreemd land, CN is best wel gedetailleerd, elk gehucht staat erop. Navigatie voor op de fiets werkt in een land als Italië ook prima omdat je daar toch voornamelijk over autowegen rijdt. In Nederland met al die fietspaden zal het minder ideaal zijn omdat we hier zoveel fietspaden hebben en hij denk ik neigt naar wegen ipv fietspaden. Maar al met al ben ik zeer te spreken over de edge, heb nog geen seconde spijt gehad van de aanschaf.
Ik heb in elk geval geconstateerd dat als je vooraf een route wilt uitzetten de 'route' modus waardeloos is, om de eerder genoemde reden dat hij constant aan het berekenen slaat.
Ik las op een andere site (weet niet meer welke) dat de beste methode hiervoor is om een track te maken/downloaden, dus een .gpx bestand; tcx kan je naar gpx converteren op bijv. www.gpsies.com. Gpx bestanden kun je alleen openen en editen in mapsource, niet in training center, waarin je courses en history files opent. Ik meen dat je bij een track wel genavigeerd wordt - hoewel mijn laatste test hiervan in de soep liep, ben er nog niet achter wat ik verkeerd deed.
Om niet de verkeerde kant op gestuurd te worden zou het volgens die site het beste te zijn om van je track geen gesloten cirkel te maken, maar een gaatje te laten tussen begin en eind. Dit begin en eind kun je dan weer markeren met een waypoint (ook makkelijk als je er eerst met de auto naartoe moet, dan kun je je naar het 'start'-waypoint laten navigeren).
Maar goed, ik geloof dus dat ik het track-principe ongeveer begrijp, maar wat me niet helemaal helder is: wat is nou precies het onderscheid tussen
- een course en een track?
- een course point en een trackpoint?
Zit hem dat erin dat je bij een course alleen instructies krijgt op van tevoren gedefineerde plaatsen (puur op locatie, niet op basis van een kaart) en dat je verder alleen de mededeling krijgt dat je 'van koers af' bent? In dat geval lijkt een course me namelijk alleen nuttig voor trainingen op vaste routes, zodat je verschillende ritten op het zelfde parcours kan vergelijken; voor het fietsen van een onbekende route is een track dan veel beter, omdat die je 'echt' kan navigeren. Alleen moet je daar dan dus wel een routeerbare kaart voor hebben (zoals CN).
Is dit correct?
Verder heb ik gemerkt dat je waypoints vooral spaarzaam moet gebruiken, want je kunt er maar een beperkt aantal opslaan. Ze zijn vooral nuttig om plekken te markeren die je op de kaart goed moet kunnen zien (bijv. de start van je route, of waar je je auto hebt achtergelaten).
Overigens is de edge mij prima bevallen als navigatietool voor in de auto (met CN dus), mits je met z'n tweeën bent (en dus de bijrijder het kleine schermpje kan aflezen, want in tegenstelling tot een TomTom kan de edge niet praten). Ideaal voor op vakantie in een vreemd land, CN is best wel gedetailleerd, elk gehucht staat erop. Navigatie voor op de fiets werkt in een land als Italië ook prima omdat je daar toch voornamelijk over autowegen rijdt. In Nederland met al die fietspaden zal het minder ideaal zijn omdat we hier zoveel fietspaden hebben en hij denk ik neigt naar wegen ipv fietspaden. Maar al met al ben ik zeer te spreken over de edge, heb nog geen seconde spijt gehad van de aanschaf.
Ik lees de specs door en zie dat hij slechts 4,5 uur opneemt, tenzij je de intelligent modus aanzet. Dan slaat hij alleen bij grote wijzigingen in hartslag/snelheid etc op.
Is het mogelijk om 110 uur op te slaan (hartslag, cadans etc, je bent onderweg ) en dan later die 110 uur op de pc in te lezen? En hoezo dan die limiet van 4,5 uur?
Is het mogelijk om 110 uur op te slaan (hartslag, cadans etc, je bent onderweg ) en dan later die 110 uur op de pc in te lezen? En hoezo dan die limiet van 4,5 uur?
Mijn trainingen op bikeplanner.com
[quote="spin"]Ik heb sinds een maandje een edge 705 in mijn bezit en hij bevalt me uitermate goed, al kost het wel flink wat uurtjes studie om hem te leren gebruiken.
Ik heb in elk geval geconstateerd dat als je vooraf een route wilt uitzetten de 'route' modus waardeloos is, om de eerder genoemde reden dat hij constant aan het berekenen slaat.
Ik las op een andere site (weet niet meer welke) dat de beste methode hiervoor is om een track te maken/downloaden, dus een .gpx bestand; tcx kan je naar gpx converteren op bijv. www.gpsies.com. Gpx bestanden kun je alleen openen en editen in mapsource, niet in training center, waarin je courses en history files opent. Ik meen dat je bij een track wel genavigeerd wordt - hoewel mijn laatste test hiervan in de soep liep, ben er nog niet achter wat ik verkeerd deed.
Om niet de verkeerde kant op gestuurd te worden zou het volgens die site het beste te zijn om van je track geen gesloten cirkel te maken, maar een gaatje te laten tussen begin en eind. Dit begin en eind kun je dan weer markeren met een waypoint (ook makkelijk als je er eerst met de auto naartoe moet, dan kun je je naar het 'start'-waypoint laten navigeren).
Maar goed, ik geloof dus dat ik het track-principe ongeveer begrijp, maar wat me niet helemaal helder is: wat is nou precies het onderscheid tussen
- een course en een track?
- een course point en een trackpoint?
Zit hem dat erin dat je bij een course alleen instructies krijgt op van tevoren gedefineerde plaatsen (puur op locatie, niet op basis van een kaart) en dat je verder alleen de mededeling krijgt dat je 'van koers af' bent? In dat geval lijkt een course me namelijk alleen nuttig voor trainingen op vaste routes, zodat je verschillende ritten op het zelfde parcours kan vergelijken; voor het fietsen van een onbekende route is een track dan veel beter, omdat die je 'echt' kan navigeren. Alleen moet je daar dan dus wel een routeerbare kaart voor hebben (zoals CN).
Is dit correct?
Verder heb ik gemerkt dat je waypoints vooral spaarzaam moet gebruiken, want je kunt er maar een beperkt aantal opslaan. Ze zijn vooral nuttig om plekken te markeren die je op de kaart goed moet kunnen zien (bijv. de start van je route, of waar je je auto hebt achtergelaten).
Overigens is de edge mij prima bevallen als navigatietool voor in de auto (met CN dus), mits je met z'n tweeën bent (en dus de bijrijder het kleine schermpje kan aflezen, want in tegenstelling tot een TomTom kan de edge niet praten). Ideaal voor op vakantie in een vreemd land, CN is best wel gedetailleerd, elk gehucht staat erop. Navigatie voor op de fiets werkt in een land als Italië ook prima omdat je daar toch voornamelijk over autowegen rijdt. In Nederland met al die fietspaden zal het minder ideaal zijn omdat we hier zoveel fietspaden hebben en hij denk ik neigt naar wegen ipv fietspaden. Maar al met al ben ik zeer te spreken over de edge, heb nog geen seconde spijt gehad van de aanschaf.
[/quote]
als je een gpx route hebt (gesloten rondje), kun je dan op elk punt in de route beginnen?
Ik heb in elk geval geconstateerd dat als je vooraf een route wilt uitzetten de 'route' modus waardeloos is, om de eerder genoemde reden dat hij constant aan het berekenen slaat.
Ik las op een andere site (weet niet meer welke) dat de beste methode hiervoor is om een track te maken/downloaden, dus een .gpx bestand; tcx kan je naar gpx converteren op bijv. www.gpsies.com. Gpx bestanden kun je alleen openen en editen in mapsource, niet in training center, waarin je courses en history files opent. Ik meen dat je bij een track wel genavigeerd wordt - hoewel mijn laatste test hiervan in de soep liep, ben er nog niet achter wat ik verkeerd deed.
Om niet de verkeerde kant op gestuurd te worden zou het volgens die site het beste te zijn om van je track geen gesloten cirkel te maken, maar een gaatje te laten tussen begin en eind. Dit begin en eind kun je dan weer markeren met een waypoint (ook makkelijk als je er eerst met de auto naartoe moet, dan kun je je naar het 'start'-waypoint laten navigeren).
Maar goed, ik geloof dus dat ik het track-principe ongeveer begrijp, maar wat me niet helemaal helder is: wat is nou precies het onderscheid tussen
- een course en een track?
- een course point en een trackpoint?
Zit hem dat erin dat je bij een course alleen instructies krijgt op van tevoren gedefineerde plaatsen (puur op locatie, niet op basis van een kaart) en dat je verder alleen de mededeling krijgt dat je 'van koers af' bent? In dat geval lijkt een course me namelijk alleen nuttig voor trainingen op vaste routes, zodat je verschillende ritten op het zelfde parcours kan vergelijken; voor het fietsen van een onbekende route is een track dan veel beter, omdat die je 'echt' kan navigeren. Alleen moet je daar dan dus wel een routeerbare kaart voor hebben (zoals CN).
Is dit correct?
Verder heb ik gemerkt dat je waypoints vooral spaarzaam moet gebruiken, want je kunt er maar een beperkt aantal opslaan. Ze zijn vooral nuttig om plekken te markeren die je op de kaart goed moet kunnen zien (bijv. de start van je route, of waar je je auto hebt achtergelaten).
Overigens is de edge mij prima bevallen als navigatietool voor in de auto (met CN dus), mits je met z'n tweeën bent (en dus de bijrijder het kleine schermpje kan aflezen, want in tegenstelling tot een TomTom kan de edge niet praten). Ideaal voor op vakantie in een vreemd land, CN is best wel gedetailleerd, elk gehucht staat erop. Navigatie voor op de fiets werkt in een land als Italië ook prima omdat je daar toch voornamelijk over autowegen rijdt. In Nederland met al die fietspaden zal het minder ideaal zijn omdat we hier zoveel fietspaden hebben en hij denk ik neigt naar wegen ipv fietspaden. Maar al met al ben ik zeer te spreken over de edge, heb nog geen seconde spijt gehad van de aanschaf.
[/quote]
als je een gpx route hebt (gesloten rondje), kun je dan op elk punt in de route beginnen?
@vip32: Goeie vraag, heb nog steeds geen tijd gehad om het opnieuw te testen. Maar ik denk het haast wel. Als ik erachter kom zal ik het posten.
@HenkV: ik meen gelezen te hebben dat je hem na 12 uur achter elkaar 'opnemen' moet resetten, omdat ie anders de oude data weer gaat overschrijven (geen idee waarom). Zover ik weet zitten er verder geen beperkingen aan, behalve hoeveel geheugen dat ding heeft. Ik heb in elk geval alle ritten die ik op vakantie gemaakt heb opgeslagen (steeds na elke rit gereset), en dat was geen probleem (maar was ook lang geen 110 uur ). Daarna de garmin leeg gemaakt en alle .tcx bestanden op de PC gezet.
Wat ik me overigens nog afvroeg is of hij, als het flashgeheugen vol is ook gaat opslaan op de micro-SD kaart (als je die erin hebt zitten), of dat hij uit zichzelf alleen het flashgeheugen gebruikt. Weet iemand dat?
PS max aantal waypoints dat hij kan opslaan is 100, heb ik van de week gezien.
@HenkV: ik meen gelezen te hebben dat je hem na 12 uur achter elkaar 'opnemen' moet resetten, omdat ie anders de oude data weer gaat overschrijven (geen idee waarom). Zover ik weet zitten er verder geen beperkingen aan, behalve hoeveel geheugen dat ding heeft. Ik heb in elk geval alle ritten die ik op vakantie gemaakt heb opgeslagen (steeds na elke rit gereset), en dat was geen probleem (maar was ook lang geen 110 uur ). Daarna de garmin leeg gemaakt en alle .tcx bestanden op de PC gezet.
Wat ik me overigens nog afvroeg is of hij, als het flashgeheugen vol is ook gaat opslaan op de micro-SD kaart (als je die erin hebt zitten), of dat hij uit zichzelf alleen het flashgeheugen gebruikt. Weet iemand dat?
PS max aantal waypoints dat hij kan opslaan is 100, heb ik van de week gezien.
@henkv
Opslaan van 110 uur lijkt me geen probleem - de 705 heeft een intern geheugen van 500 MB (CN en de routes heb ik op de SD kaart staan).
De histoty files (met slim opslaan) zijn niet bijzonder groot. Voor een rit van 3h30 heb ik een historyfile (met HF en CAD) van zo'n 500 KB.
Lees wel in de manual dat je om de 12 uur de "timer opnieuw in moet stellen" Denk dat ze bedoelen dat je de timer op nul moet zetten elke 12 uur. (Bij herhaaldelijk starten en stoppen van de timer blijft hij nl. in een bestand wegschrijven.)
Toevallig had ik gister het eerste accefietje - hij sloeg op tilt en bleef maar aangeven dat ik eraf had gemoeten - na het stopzetten en weer inschakelen van de navigatie schakelde hij zich na een paar minuten ineens spontaan uit.
Toen ik hem weer aandeed ging hij vrolijk verder met navigeren waar ie gebleven was.
Kwam er na een half uur echter pas achter dat ik de timer weer had moeten starten - de file bleek thuis onleesbaar voor TC .
Maar na bestudering van de (XML) file heb ik hem kunnen herstellen en nu heb ik alsnog mijn rondje - zonder het halfuurtje dan
Ergo: hij schrijft continue naar de schijf, bij een crash behoudt je in principe je data
Opslaan van 110 uur lijkt me geen probleem - de 705 heeft een intern geheugen van 500 MB (CN en de routes heb ik op de SD kaart staan).
De histoty files (met slim opslaan) zijn niet bijzonder groot. Voor een rit van 3h30 heb ik een historyfile (met HF en CAD) van zo'n 500 KB.
Lees wel in de manual dat je om de 12 uur de "timer opnieuw in moet stellen" Denk dat ze bedoelen dat je de timer op nul moet zetten elke 12 uur. (Bij herhaaldelijk starten en stoppen van de timer blijft hij nl. in een bestand wegschrijven.)
Toevallig had ik gister het eerste accefietje - hij sloeg op tilt en bleef maar aangeven dat ik eraf had gemoeten - na het stopzetten en weer inschakelen van de navigatie schakelde hij zich na een paar minuten ineens spontaan uit.
Toen ik hem weer aandeed ging hij vrolijk verder met navigeren waar ie gebleven was.
Kwam er na een half uur echter pas achter dat ik de timer weer had moeten starten - de file bleek thuis onleesbaar voor TC .
Maar na bestudering van de (XML) file heb ik hem kunnen herstellen en nu heb ik alsnog mijn rondje - zonder het halfuurtje dan
Ergo: hij schrijft continue naar de schijf, bij een crash behoudt je in principe je data
@vip32
Gesloten rondje kan m.i. niet - wel kun je op elk punt in een route instappen.
En ook stukken overslaan of erbij pakken dus )
(ik maak routes in mapsoource die ik in de map GPX op de SD sleep en via "Where to/ saved rides" inlaad om te navigeren.)
Gesloten rondje kan m.i. niet - wel kun je op elk punt in een route instappen.
En ook stukken overslaan of erbij pakken dus )
(ik maak routes in mapsoource die ik in de map GPX op de SD sleep en via "Where to/ saved rides" inlaad om te navigeren.)
@spin
Misschien eens experimenteren met routes aangemaakt in mapsource?
Mij bevalt dit uitstekend. Zijn redelijk snel gemaakt en je kunt meteen zien waar je tussenpunten nodig hebt (over welke wegen CN je wil sturen ) De routes sleep ik in de map GPX op de SD. Via "where to/saved rides" laadt ik de routes vervolgens in.
Op die manier wordt je mooi over de route genavigeerd en bij het afsnijden of afwijken van de route kun je weer op de route terugkeren.
(heb ook een gpx geprobeerd gemaakt in bikeroutetoaster maar als je dan van de route afwijkt is ie de weg volledig kwijt en stuurt je op geheel eigen inzicht naar het eindpunt)
Paar puntjes waar ik tegen aan liep: de via/waypoints zet ik bij voorkeur op een kruising neer om niet de melding te krijgen dat ik gearriveerd ben op "viapunt blablabal"
Eindpunt bij voorkeur niet te dicht bij je daadwerkelijke start - anders is ie heel snel klaar met zijn navigatie en krijg je meteen een "arrived at destination" melding
PS: Over het max aantal waypunten van 100 maak ik me niet zo druk - voor een route in NL (veel weggetjes) van 60 km heb ik er 32 gebruikt.
Als een route echt te lang word zou je hem kunnen opsplitsen in deelroutes. Je kunt zoveel routes op de SD kaart zetten als je wilt / het geheugen toelaat.
Misschien eens experimenteren met routes aangemaakt in mapsource?
Mij bevalt dit uitstekend. Zijn redelijk snel gemaakt en je kunt meteen zien waar je tussenpunten nodig hebt (over welke wegen CN je wil sturen ) De routes sleep ik in de map GPX op de SD. Via "where to/saved rides" laadt ik de routes vervolgens in.
Op die manier wordt je mooi over de route genavigeerd en bij het afsnijden of afwijken van de route kun je weer op de route terugkeren.
(heb ook een gpx geprobeerd gemaakt in bikeroutetoaster maar als je dan van de route afwijkt is ie de weg volledig kwijt en stuurt je op geheel eigen inzicht naar het eindpunt)
Paar puntjes waar ik tegen aan liep: de via/waypoints zet ik bij voorkeur op een kruising neer om niet de melding te krijgen dat ik gearriveerd ben op "viapunt blablabal"
Eindpunt bij voorkeur niet te dicht bij je daadwerkelijke start - anders is ie heel snel klaar met zijn navigatie en krijg je meteen een "arrived at destination" melding
PS: Over het max aantal waypunten van 100 maak ik me niet zo druk - voor een route in NL (veel weggetjes) van 60 km heb ik er 32 gebruikt.
Als een route echt te lang word zou je hem kunnen opsplitsen in deelroutes. Je kunt zoveel routes op de SD kaart zetten als je wilt / het geheugen toelaat.
[quote="yugor"]@spin
Misschien eens experimenteren met routes aangemaakt in mapsource?
[/quote]
Maak je die dan met waypoints, en dan 'maak route met waypoints' ofzoiets?
Krijg je dan wel een beetje leuke fiets-wegen, of stuurt ie je veel over auto-routes? Daar ben ik nl. een beetje bang voor, als ik hem mijn woon-werkroute probeer te laten namaken skipt ie alle stukken die juist het mooist zijn, omdat ie schijnbaar denkt dat je daar niet kan komen met de fiets.
Wat in de hollandse polder ook wel goed kan is wat waypoints erin zetten, en daar naartoe navigeren met als setting 'niet via wegen', dan zie je precies welke richting je ongeveer moet aanhouden maar kan je op elk moment zelf beslissen welk pad je inslaat. Je krijgt gewoon een rechte lijn te zien naar je bestemming. Soort kompas-achtig principe dus, je kijkt gewoon of je nog op koers ligt.
Misschien eens experimenteren met routes aangemaakt in mapsource?
[/quote]
Maak je die dan met waypoints, en dan 'maak route met waypoints' ofzoiets?
Krijg je dan wel een beetje leuke fiets-wegen, of stuurt ie je veel over auto-routes? Daar ben ik nl. een beetje bang voor, als ik hem mijn woon-werkroute probeer te laten namaken skipt ie alle stukken die juist het mooist zijn, omdat ie schijnbaar denkt dat je daar niet kan komen met de fiets.
Wat in de hollandse polder ook wel goed kan is wat waypoints erin zetten, en daar naartoe navigeren met als setting 'niet via wegen', dan zie je precies welke richting je ongeveer moet aanhouden maar kan je op elk moment zelf beslissen welk pad je inslaat. Je krijgt gewoon een rechte lijn te zien naar je bestemming. Soort kompas-achtig principe dus, je kijkt gewoon of je nog op koers ligt.
[quote="spin"][quote="yugor"]@spin
Misschien eens experimenteren met routes aangemaakt in mapsource?
[/quote]
Maak je die dan met waypoints, en dan 'maak route met waypoints' ofzoiets?
Krijg je dan wel een beetje leuke fiets-wegen, of stuurt ie je veel over auto-routes? Daar ben ik nl. een beetje bang voor, als ik hem mijn woon-werkroute probeer te laten namaken skipt ie alle stukken die juist het mooist zijn, omdat ie schijnbaar denkt dat je daar niet kan komen met de fiets.
...[/quote]
Gewoon met de "route tool" knop en dan klikken op de kaart. Is ook goed achteraf aan te passen door erop te klikken, punten weg te gooien, route om te leggen of in te voegen. Hoe meer tussenpunten hoe beter jezelf bepaalt hoe de route gaat.
Bij punten waar de auto niet doormag probeer ik een tussenpunt aan het begin en aan het einde van dat stuk te zetten. Daar gaat ie dan een U-turn voorstellen, maar als je gewoon rechtdoor rijd pikt ie bij het volgende punt de route vanzelf weer op.
Misschien eens experimenteren met routes aangemaakt in mapsource?
[/quote]
Maak je die dan met waypoints, en dan 'maak route met waypoints' ofzoiets?
Krijg je dan wel een beetje leuke fiets-wegen, of stuurt ie je veel over auto-routes? Daar ben ik nl. een beetje bang voor, als ik hem mijn woon-werkroute probeer te laten namaken skipt ie alle stukken die juist het mooist zijn, omdat ie schijnbaar denkt dat je daar niet kan komen met de fiets.
...[/quote]
Gewoon met de "route tool" knop en dan klikken op de kaart. Is ook goed achteraf aan te passen door erop te klikken, punten weg te gooien, route om te leggen of in te voegen. Hoe meer tussenpunten hoe beter jezelf bepaalt hoe de route gaat.
Bij punten waar de auto niet doormag probeer ik een tussenpunt aan het begin en aan het einde van dat stuk te zetten. Daar gaat ie dan een U-turn voorstellen, maar als je gewoon rechtdoor rijd pikt ie bij het volgende punt de route vanzelf weer op.
[quote="spin"]PS over die waypoints: dat wordt pas lastig als je op vakantie gaat en je een hele reut gedownloade routes wilt meenemen op je garmin... Gewoon thuis is het idd geen punt. [/quote]
Voor de benelux + duitsland (+ meer maar weet niet meer precies wat ik erop gezet heb aan landen) heb je zo'n 1 GB nodig.
Op een SD kaart van 2 GB kun je dan nog heeeel veel routes (a 80 KB voor 60 km) kwijt
PS: op mijn manier kan ik geen gedownloade routes gebruiken ben ik bang - zal ze dan "over" moeten doen in mapsource. Maar das vrij snel gedaan gelukkig.
PS2: bedenk me nu dat ik de routes altijd save als gpx - dan kan ik ze gewoon handmatig in de gpx map van de SD zetten.
Voor de benelux + duitsland (+ meer maar weet niet meer precies wat ik erop gezet heb aan landen) heb je zo'n 1 GB nodig.
Op een SD kaart van 2 GB kun je dan nog heeeel veel routes (a 80 KB voor 60 km) kwijt
PS: op mijn manier kan ik geen gedownloade routes gebruiken ben ik bang - zal ze dan "over" moeten doen in mapsource. Maar das vrij snel gedaan gelukkig.
PS2: bedenk me nu dat ik de routes altijd save als gpx - dan kan ik ze gewoon handmatig in de gpx map van de SD zetten.