Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

triatlon topic

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 07 jan 2009 15:57

C a s r a n schreef: Ik hoop binnenkort tijd te vinden voor foto's. Heel druk hier momenteel... Volgende week heb ik eindelijk verlof: ik vertrek maandag met ploegmaat Frederik Van Lierde naar Zuid-Afrika, waar we volgende week zondag (18/01) starten in de Ironman 70.3 South Africa (in East London, Buffalo City). Ik blijf in RSA tot 31 januari.
.


Lijkt mij geweldig om naar Zuid Afrika te gaan. Dan verwachten wij zeker een reeks mooie foto's en verslag!

Is het ook al een piek moment in je seizoen, dat je al volop in specifieke voorbereiding bent?

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 07 jan 2009 16:02

mister_arby schreef:Lijkt mij geweldig om naar Zuid Afrika te gaan. Dan verwachten wij zeker een reeks mooie foto's en verslag!

Is het ook al een piek moment in je seizoen, dat je al volop in specifieke voorbereiding bent?



Nee, dit is verre van een piekmoment. Ik neem deze wedstrijd gewoon mee in de trainingsopbouw en koppel er nog een tiental dagen vakantie in Zuid-Afrika naderhand aan: vakantie die voornamelijk toeristisch is (zaken bezoeken en zo), waarbij ik misschien niet steeds aan trainen zal toekomen. Ook voor Frederik Van Lierde is dit geen piek, maar hij heeft er wel zijn 2de plaats van vorig jaar te verdedigen. Aan de start staan onder meer Chris McCormack (!), Raynard Tissink en Fraser Cartmell.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

ernienator
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 mei 2008 10:52

ernienator 08 jan 2009 18:42

Casran
nou, ik heb ook een paar shimano schoenen tr-02 staan, maar zitten voor geen meter, iets te breed en dan al niet te praten over het voetenbed.
Hoe vallen die schoenen van jouw en zijn ze ook van leer?
leer me ook gelijk ff hoe ik je tekst kan meenemen in mijn antwoord.

mijn seizoen is iets kleiner, in iedergeval een halve maar welke is nog onduidelijk en oktober staat barcelona challenge in mijn plan (ingeschreven)

groeten

ps ben ook benieuwd naar je nieuwe fiets
Het leven is zo mooi op een Cervelo

ernienator
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 mei 2008 10:52

ernienator 08 jan 2009 19:09

mister_arby

thanx voor de link, ik zal ze snel een bezoekje gaan brengen en dan maar hopen dat mijn maat erbij zit.

groetjes
Het leven is zo mooi op een Cervelo

thor
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 18 mei 2005 12:16

thor 09 jan 2009 00:15

Ironman Lanzarote plus Holland Triathlon Almere is mijn beperkte programma voor komend jaar. Ik heb zojuist bericht gehad dat ik mijn nieuwe tijdritmonster kan ophalen, dus dan zou het goed moeten komen (oh ja moet ook nog wat trainen :S)
survival of the fittest

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 09 jan 2009 09:29

Thor schreef:Ironman Lanzarote plus Holland Triathlon Almere is mijn beperkte programma voor komend jaar. Ik heb zojuist bericht gehad dat ik mijn nieuwe tijdritmonster kan ophalen


Beperkte programma? ik zou 2 hele triatlons per jaar wel genoeg vinden.


Dan verwachten wij natuurlijk ook aantal mooie foto's van jou tijdritmonster..

thor
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 18 mei 2005 12:16

thor 09 jan 2009 10:03

die foto's komen zeker, op dit moment ben zo zenuwachtig als een kind :)

de opmerking over beperkte programma was met enige spot, aangezien de 'leken' altijd de opmerking hebben "is dat alles voor een heel jaar??" maar ja die beseffen zich nog nieteens wat 10 km hardlopen inhoud laat staan...
survival of the fittest

jona91
Forum-lid
Berichten: 797
Lid geworden op: 03 sep 2007 22:22

jona91 09 jan 2009 20:39

zo'n wedstrijd kan dan wel een week recuperatie vragen, ik zou het toch niet kunnen opbrengen om een jaar te trainen voor 2 wedstrijden

thor
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 18 mei 2005 12:16

thor 09 jan 2009 21:11

Hierbij een eerste foto met mijn mobiele telefoon, stuur moet nog iets lager...

[img=http://img508.imageshack.us/img508/4486 ... jl7.th.jpg]

Ik heb de fiets overigens in een roseversand fietskoffer proberen te krijgen, maar dit lukte (ook niet zo'n klein beetje) niet bepaald. Iemand nog suggesties voor een GROTE koffer?
survival of the fittest

mcf1
Forum-lid
Berichten: 694
Lid geworden op: 09 dec 2004 09:55

mcf1 09 jan 2009 21:17

Thor schreef:Hierbij een eerste foto met mijn mobiele telefoon, stuur moet nog iets lager...

[img=http://img508.imageshack.us/img508/4486 ... jl7.th.jpg]

Ik heb de fiets overigens in een roseversand fietskoffer proberen te krijgen, maar dit lukte (ook niet zo'n klein beetje) niet bepaald. Iemand nog suggesties voor een GROTE koffer?


Mooie TTbike! Echt knap dat je een uberhaupt Ironman uit kan zwemmen/fietsen/lopen! Echt respect hoor.... Ik hoop hem ook nog 1 keer in mijn leven te doen!

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 09 jan 2009 21:19

Geweldig mooi monster die Isaac. Meer foto's! :D

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 09 jan 2009 21:26

jona91 schreef:zo'n wedstrijd kan dan wel een week recuperatie vragen, ik zou het toch niet kunnen opbrengen om een jaar te trainen voor 2 wedstrijden



Een week recuperatie? Dat is wel heel weinig :) De normale recuperatie van een Ironman is minimaal 4 weken. Alle testen van een atleet na minder dan 4 weken na een Ironman tonen dat de wedstrijd nog in zijn lichaam sluimert, ook al voelt die het niet.

Ik vind Thor's combinatie van Lanzarote en Almere best zwaar. Lanzarote staat erom gekend een hele lange recuperatietermijn te vergen. Ik herinner me nog dat ik met Chris McCormack aan het keuvelen was over de Belgische toptriatleten en we hadden het over Bert Jammaer, vorig jaar winnaar van Lanzarote: McCormack ging ervan uit dat Lanzarote een beslag legt op je conditie voor het volledige seizoen... Ik merk steeds dat wie goed is in Lanzarote pas echt terug op niveau komt in Hawaii (in oktober, 5 maand later, pas!!). En dus vind ik Almere heel snel volgen op Lanzarote. Voor recreanten zijn 2 ironman's op 1 seizoen sowieso heel knap.

Ik werk een programma uit met een behoorlijke aaneenschakeling van half-Ironmans, mogelijks zelfs zo'n 6 à 7-tal... en ik twijfel nog of ik aan het einde van het seizoen (september-november) mijn eerste ironman doe. Niet zeker of ik daar al gereed voor ben.

@ Thor: prachtige Isaac. Zullen die 808's niet te hoog zijn voor Lanzarote (wind)? Zeker het voorwiel zou me wat doen twijfelen.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Plaats reactie