Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

AVR Wielersport (aka: Italian bikes): Oplichter

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 13 mar 2008 13:56

@Tiest, de prijs van €200 is absurd. Bij Bike-Palast hebben ze hem nieuw voor 15 euro meer ofzo en die gekke Zwitser op Ebay.de die heeft volgens pallets vol met die carbon Campa cranks voor vierkante as.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

avr
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 02 jan 2008 22:26

avr 13 mar 2008 14:05

allemaal bedankt voor jullie reacties in positieve als negatieve zin.

(we) ik zal voortaan beter mijn huiswerk doen alvorens een aanbieding te doen op marktplaats.
AVR
overstekend wild

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 13 mar 2008 14:06

AVR schreef: (we) ik zal voortaan beter mijn huiswerk doen alvorens een aanbieding te doen op marktplaats.


Waar hebben we dat eerder gehoord.....
:rolleye:
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

avr
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 02 jan 2008 22:26

avr 13 mar 2008 14:09

de naam scepticus ............................
we zullen voortaan betere zorg aan de advertenties besteden, dat heb je inderdaad al eerder gehoord en niet voor niets!!!

AVR
overstekend wild

mtbfool
Forum-lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 23 mei 2007 20:14
Locatie: Helmond

mtbfool 13 mar 2008 16:17

Ik zie hier een hele discussie die gaat over 1 ding en dat is een bepaalde zaak of verkoper die de kluit belazerd(hij claimt dan weer van niet) en vooral veel verkeerde info geeft over 2-3de hands spul.
Zowiezo dat iemand zijn dure geld daar aan uit geeft moeten ze zelf weten, maar dat er zoveel aandacht aan geschonken word.
Ook claimt deze mijnheer dat 3k carbon het sterkste is uit de markt.
Fout dus ,de 1K toray vezel versie is op het moment de beste en sterkste vezel die er is voor de carbon frame bouw.


grtz;mtbfool
250 KM vaste mtb route rond Helmond.
jvandijk1962@gmail.com
http://www.offroadbikers.eu

kronik
Forum-lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 03 jan 2007 20:56

kronik 13 mar 2008 16:27

oke das misschien waar, niet om te verdedigen, maar nu vind ik de wereld van carbon vaag, met name de claims die gedaan worden voor de verschillende carbon types. Of ben ik de enige die hier niet altijd wijs uit kan worden?
Koga miyata Gentslux
Willier Cento1

Gebruikersavatar
poets
Forum-lid
Berichten: 656
Lid geworden op: 21 sep 2004 13:54

Gebruikersavatar poets 13 mar 2008 22:50

AVR doet toch wat hij wilt en dat is : zo makkelijk mogelijk geld verdienen over de ruggen van anderen.

" .....Als u of iemand anders denkt dat hij niet heeft gekregen waar hij voor heetft betaald, dan moet je er mee terug komen , dat is toch een normale gang van zaken......... " .

de normale gang van zaken is dat dergeljjke gebeurtenissen helemaal niet horen te gebeuren , je weet toch wat je verkoopt , waarom verkoop jij niet iets " per ongeluk "wat ten nadele is van jou .NEE het is altijd ten nadele van de klant . Zo bewust ben je bezig met verkopen , dat blijkt uit alle eerdere posts van kopers .


en maar beloven dat het vanaf.........beter zal gaan .
vandaar .........het lachertje van dit forum .
ik heb mijn kameraden hiervoor gewaarschuwd , die potentiële kopers waren .
gelukkig is het kwartje voor hen gevallen nu de rest nog .

kappa-man
Forum-lid
Berichten: 872
Lid geworden op: 04 dec 2007 23:16

kappa-man 14 mar 2008 11:03

AVR schreef:de naam scepticus ............................
we zullen voortaan betere zorg aan de advertenties besteden, dat heb je inderdaad al eerder gehoord en niet voor niets!!!

AVR



lulkoek...

je probeert je er gewoon uit te lullen.
Op pagina 2 heb je dit ook al een keer gezegt.

Schoenmaker blijf bij je leest.... Als ik op zaterdag als stratenmaker aan de slag ga omdat ik dat zo leuk vind terwijl ik er geen reet van kan, dan wortd me dat ook niet in dank afgenomen door de branche.

Kap nou gewoon met die hele AVR onzin want je maakt er he-le-maal niemand blij mee!


Betere zorg besteden aan advertenties... JE kan gewoon niet beter. Zelfinzicht is een deugd die jij waarschijnlijk nog niet kent...
Opgeven is geen optie!

dstentler

dstentler 14 mar 2008 11:33

Nadat ik gisterenmiddag met rook uit m'n oren het gehele topic las nam ik me voor niet direct te reageren. Het leek me beter even een nachtje te slapen om tot bedaren te komen.

Ik snap niet dat sommige forumleden hier (nog) zo mild over kunnen zijn. De beste man verdiend geen tweede kans meer, hij zit namelijk al aan zijn vijfde kans (als het er al niet meer zijn geweest).
Daarbij heeft AVR in geen enkel bericht op dit forum inhoudelijk goede oplossingen gegeven voor de problemen en smerige praktijken rondom zijn handeltje. Telkens dezelfde losse loze argumenten, die kant nog wal raken.
Het is inmiddels duidelijk dat goed communiceren ook niet binnen zijn capaciteiten ligt. Snel reageren ok, maar het gaat in deze meer om de kwaliteit denk ik.

Ik heb mijn kompanen uiteraard gewaarschuwd voor deze prutser en hoop dat Marktplaats.nl inmiddels ook is ingelicht. Hier mogen namelijk niet nog meer onnodige spaarcenten aan worden verkwist!

AVR het lijkt me zinvol om inderdaad maar te stoppen met dit handeltje. Wanneer je zoals je zelf aangeeft de know how niet hebt in een dergelijke technisch lastige markt moet je daar je conclusies uit trekken. Daarnaast is ondernemen/handelen niet voor iedereen weggelegd. Trek je conclusies en stop met dit handeltje.

Uiteraard snap ik dat dit bericht inhoudelijk weinig toevoegd aan de discussie. En ook snap ik dat er forumleden zijn die dit topic liever gesloten zien worden. We blijven op deze manier kolen op het vuur gooien.
Maargoed, dit soort praktijken roepen nu eenmaal reacties op wanneer je zelf ook lang hebt moeten sparen voor je rijwiel......

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 14 mar 2008 13:22

Mijn broer is er ook in getuimeld. Hij had een Look racefiets gekocht uit 2001. (afgemonteerd met Campagnolo Veloco)
Eenmaal de eerste rit gemaakt, werkte de ketting niet helemaal zuiver. Hierover heeft mijn broer naavraag gedaan, en heeft hij een vaag emaitje gekregen. Hierin beweerde hij dat de voor-derailleur niet helemaal goed was afgesteld. Na een paar dagen, was het nog steeds niet weg, en is hij naar een fietsenmaker toe gegaan. Die zij dat er Shimano ketting op lag, hetgeen het geratel veroorzaakte. Nou als je dat al niet weet, als handelaar zijnde.
Nou, dan hebben we maar weer naar AVR gemaild. Kregen we een mailtje terug, dat het hem er spijtte, maar hij kon er niks aan doen.
Eenmaal een nieuwe ketting gekocht, dachten we dat het voorbij was. Nou nee, we gingen een tocht doen van 230 km.
En toen we iets voorbij de Duitse grens kwam, brak de achter-derailleur af. Ook dit hebben wij weer zelf moeten betalen, en hebben we geen tegemoet koming gekregen.

Naar mijn mening, heeft deze man 0,0 verstand van fietsen, en dat vind ik toch een verreiste van een handelaar.

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 14 mar 2008 13:38

Absoluut. Als je geen kennis van zaken hebt moet je er niet je werk van maken. Klanten mogen een bepaald expertise niveau verwachten en als je aan de lopende band, bewust danwel onbewust, fouten maakt is het wel duidelijk dat je daar niet aan kunt voldoen.

Moet je eens kijken wat een lijst met slechte ervaringen we hier bij elkaar hebben staan in één topic. Daar krijgt een paard de hik van. En dan heb ik het nog niet over de onjuiste advertenties.

Je kunt hier een hele discussie van maken maar het is natuurlijk vrij simpel. Het is gewoon een bende.

woutre
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 30 aug 2006 18:01

woutre 16 mar 2008 04:39

Wel zwak trouwens, telkens in de we-vorm spreken.
Zodat we je nooit persoonlijk kunnen aanspreken.
Dat je de boel gewoon oplicht is al erg genoeg, maar wees dan niet zo'n mietje dat je niets eens voor je eigen fouten uitkomt!

Plaats reactie