Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

driebiebu
Forum-lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 21 mar 2006 22:57

driebiebu 16 jan 2008 12:35

Nou het schijnt dat de mentaliteit van het professionele wielerwereldje (zijnde "de kop in het zand steken", de "vermoorde onschuld spelen", hypocrisie, etc) hier ook heeft toegeslagen bij een aantal mensen.
Al die verhalen van een Manzano, een Koerts, een D'Hont, de bekentenissen van Riis, Jaksche, en ga zo maar door, zijn zeker ook allemaal bullshit verhalen !
Al die positief geteste renners zijn zeker allemaal het slachtoffer van slecht uitgevoerde testen en complotten.
Rot toch op mensen; natuurlijk heeft die loser Boogerd ook gebruikt. Anders had ie nooit mee gekund met al die toppers die ook heel getalenteerd zijn, hard trainen en toch (moeten) gebruiken ! Had ie maar wat meer anabolica gebruikt dan was zijn eindsprint waarschijnlijk beter geweest...
Ja, da weet ik toch nie !!

niklas2
Forum-lid
Berichten: 1046
Lid geworden op: 03 jan 2006 13:08

niklas2 16 jan 2008 12:53

Hoewel het heel goed mogelijk is dat Boogerd en de andere genoemde renners inderdaad verboden middelen/methoden hebben gebruikt:
van de 30 verdachte sporters in deze Weense kwestie, zijn er twintig Duitse wintersporters (zie ARD website). En dan wordt toch een viertal namen vrijgegeven van sporters die toevalligerwijs en wielrenner en niet-duitser zijn......Dat zegt wat mij betreft heel veel over het journalistieke cultuurtje dat is ontstaan over dopinggebruik en wielersport, namelijk dat alles kan en mag worden geroepen/opgeschreven, zolang het maar wielrenners en niet-landgenoten betreft. Zowel de Franse als Duitse pers zijn daar sterke voorbeelden van.
driebiebu schreef:Nou het schijnt dat de mentaliteit van het professionele wielerwereldje (zijnde "de kop in het zand steken", de "vermoorde onschuld spelen", hypocrisie, etc) hier ook heeft toegeslagen bij een aantal mensen.
Al die verhalen van een Manzano, een Koerts, een D'Hont, de bekentenissen van Riis, Jaksche, en ga zo maar door, zijn zeker ook allemaal bullshit verhalen !
Al die positief geteste renners zijn zeker allemaal het slachtoffer van slecht uitgevoerde testen en complotten.
Rot toch op mensen; natuurlijk heeft die loser Boogerd ook gebruikt. Anders had ie nooit mee gekund met al die toppers die ook heel getalenteerd zijn, hard trainen en toch (moeten) gebruiken ! Had ie maar wat meer anabolica gebruikt dan was zijn eindsprint waarschijnlijk beter geweest...

Ambitie: veel
Tijd: te weinig

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 16 jan 2008 12:53

driebiebu schreef:Nou het schijnt ...


Jawel hoor de knuppel is weer in het hoenderhok gegooid! Nu is het wachten op de kippen ;)
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39522
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 jan 2008 14:27

driebiebu schreef:Nou het schijnt dat de mentaliteit van het professionele wielerwereldje (zijnde "de kop in het zand steken", de "vermoorde onschuld spelen", hypocrisie, etc) hier ook heeft toegeslagen bij een aantal mensen.
Al die verhalen van een Manzano, een Koerts, een D'Hont, de bekentenissen van Riis, Jaksche, en ga zo maar door, zijn zeker ook allemaal bullshit verhalen !
Al die positief geteste renners zijn zeker allemaal het slachtoffer van slecht uitgevoerde testen en complotten.
Rot toch op mensen; natuurlijk heeft die loser Boogerd ook gebruikt. Anders had ie nooit mee gekund met al die toppers die ook heel getalenteerd zijn, hard trainen en toch (moeten) gebruiken ! Had ie maar wat meer anabolica gebruikt dan was zijn eindsprint waarschijnlijk beter geweest...


Ow, ik hou van zulke lekkere goed onderbouwde posts :D
Less is bore

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 16 jan 2008 15:25

driebiebu schreef:Nou het schijnt dat de mentaliteit van het professionele wielerwereldje (zijnde "de kop in het zand steken", de "vermoorde onschuld spelen", hypocrisie, etc) hier ook heeft toegeslagen bij een aantal mensen.
Al die verhalen van een Manzano, een Koerts, een D'Hont, de bekentenissen van Riis, Jaksche, en ga zo maar door, zijn zeker ook allemaal bullshit verhalen !
Al die positief geteste renners zijn zeker allemaal het slachtoffer van slecht uitgevoerde testen en complotten.
Rot toch op mensen; natuurlijk heeft die loser Boogerd ook gebruikt. Anders had ie nooit mee gekund met al die toppers die ook heel getalenteerd zijn, hard trainen en toch (moeten) gebruiken ! Had ie maar wat meer anabolica gebruikt dan was zijn eindsprint waarschijnlijk beter geweest...



Sommige mensen kunnen nu eenmaal niet verkroppen dat hun sport of hun idolen zich inlaten met deze praktijken. Maar als je een beetje realistische kijk hebt op de sportwereld van vandaag en in het bijzonder wat daar allemaal mee gemoeid is.....?
Ik kijk zellf ook heel graag! Ga zelfs bijna ieder jaar in mei naar Italie om wat van de Giro te zien. Het boeit mij allemaal geen reet wat iedereen gebruikt en hoeveel. Feit is dat er gebruikt wordt. Dat er nog steeds mensen zijn die dit met hand en tand willen weerleggen? Het zij zo.
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

campaioen
Forum-lid
Berichten: 477
Lid geworden op: 18 mar 2007 00:37

campaioen 16 jan 2008 16:32

Ik moet altijd wel lachen om die duitsers. Hun germaanse goden Ullrich en Zabel blijken gebruikt te hebben, dus dan moet iedere wielrenner gebruiken! Eerst spatisch doen over het uitzenden van de tour, vervolgens het gedoe rond Bettini en nu dit :p Die oosterburen laten zich echt kennen zeg. Misschien proberen ze het dopingprobleem zo prominent mogelijk naar voren te halen, zodat hun actie om wielrennen van de buis te halen opeens rechtvaardig lijkt of zo iets. Het wordt tijd dat die oproergeile media is een keer diep in de buidel gaat tasten wegens smaad. Zullen we Neli Kroes op de ARD-zaak zetten?? ;)
no pain no gain

fernandez
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 jan 2007 17:43

fernandez 16 jan 2008 17:44

''Bloedtransfusies niet mogelijk in Human Plasma''



Als we de directeur van Human Plasma, Lothar Baumgartner, mogen geloven is het niet mogelijk om in het bedrijf bloedtransfusies te doen. het Weense bloedcentrum kwam vandaag in het nieuws door de ARD, dat onder meer Michael Boogerd beschuldigt daar illegale behandelingen te hebben ondergaan.

"Bloeddoping is hier niet mogelijk. Ons bedrijf beschikt niet over de juiste apparatuur om plasma van bloedcellen te scheiden, waardoor transfusies ook niet kunnen plaatsvinden", luidt het.

Het kwaad is echter al geschied, want de namen van Boogerd, Michael Rasmussen, Denis Menchov en ook Georg Totschnig zijn namelijk al door het slijk van Human Plasma gehaald.

"We zijn verbaasd en het is niet leuk. Maar aan de andere kant kun je verwachten dat jouw naam ook een keer genoemd wordt. Er gaan zo veel geruchten", reageerde Nerena Boogerd, vrouw van.

Dit staat er bij http://www.wieleruitslagen.be/

Ik vind dat de ARD met goede bewijzen moet komen anders kun je ze aanklagen voor smaad

driebiebu
Forum-lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 21 mar 2006 22:57

driebiebu 16 jan 2008 18:08

Al die verhalen van een Manzano, een Koerts, een D'Hont, de bekentenissen van Riis, Jaksche, en ga zo maar door, zijn zeker ook allemaal bullshit verhalen !


[/quote]
Ow, ik hou van zulke lekkere goed onderbouwde posts :D


Haha, lekker stangen hè...
Maar zeg nou zelf Mister Moderator; volgens al die mannen hierboven genoemd is doping schering en inslag in het prof peleton. Bovendien, kijk eens naar al die (bewezen !, over keiharde bewijzen gesproken) positieve gevallen de laatste tijd.

Dan is het toch gewoon common sense dat een Boogerd wel heeft MOETEN nemen...
Of denk jij nou echt dat die jongen die nooit kon winnen, een gigantische druk van zijn sponsor en ploegleiding op zijn schouders moet hebben gevoeld, gek moet zijn geworden van frustratie omdat het wielrennen het allerbelangrijkste in zijn leven was, altijd heeft gedacht: tja, alle andere kopmannen gebruiken, winnen, en krijgen alle roem terwijl ze nooit gepakt worden...maar mijn mamma heeft altijd gezegd: "eerlijk duurt het langst !" dus...neem ik gewoon een extra banaan en ga ik nog eerder naar bed.


Laten we mekaar nou geen mietje noemen, kom op.
Ja, da weet ik toch nie !!

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 16 jan 2008 18:23

Zouden ze bij de ARD allemaal dopingvrij zijn ( lees geen drugs gebruiken )!!
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

fernandez
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 jan 2007 17:43

fernandez 16 jan 2008 18:23

Dus wanneer een aantal profrenners worden gepakt, is gelijk het hele peleton schuldig. Tuurlijk er zijn wel meer renners die gebruiken en waarvan dit nog niet ontdekt is. Maar het is wel erg kort door de bocht door de stelling te nemen dat er doping moet zijn gebruikt

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 16 jan 2008 18:27

driebiebu schreef:
Dan is het toch gewoon common sense dat een Boogerd wel heeft MOETEN nemen...
Of denk jij nou echt dat die jongen die nooit kon winnen, een gigantische druk van zijn sponsor en ploegleiding op zijn schouders moet hebben gevoeld, gek moet zijn geworden van frustratie omdat het wielrennen het allerbelangrijkste in zijn leven was, altijd heeft gedacht: tja, alle andere kopmannen gebruiken, winnen, en krijgen alle roem terwijl ze nooit gepakt worden...maar mijn mamma heeft altijd gezegd: "eerlijk duurt het langst !" dus...neem ik gewoon een extra banaan en ga ik nog eerder naar bed.

Laten we mekaar nou geen mietje noemen, kom op.


Waarom zou Boogerd dan niet de uitzondering op de regel kunnen zijn. En heeft hij wel zijn rug rechtgehouden al die tijd tegenover de sponsors etc.

Hier ook weer: schuldig tot het tegendeel bewezen is. En tot die tijd geniet ik van de sport.
What makes the boat go faster?

driebiebu
Forum-lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 21 mar 2006 22:57

driebiebu 16 jan 2008 19:46

Waarom zou Boogerd dan niet de uitzondering op de regel kunnen zijn.
Hier ook weer: schuldig tot het tegendeel bewezen is. En tot die tijd geniet ik van de sport.[/quote]


ALLE renners die in het verleden zijn beschuldigd van dopinggebruik zeiden onschuldig te zijn. Museeuw, Landis, Heras, afijn we kennen de namen, waren allen "geschokt". Ook hun fans schreeuwden van de hoogste daken: ONSCHULDIG !!! want: geen bewijs.
Goed: de bewijzen kwamen, en nog hielden de meesten vol dat ze ten onrechte zijn veroordeeld...

Doet me denken aan die scene van Hans Teeuwen waarin hij in zijn eentje in een weiland staat en een voorbijgaande auto bekogeld. "Wat flik je me nou man !!
"Da was ik nie , da was die neger !

En dat "onschuldig tot het tegendeel bewezen is": tuurlijk

De Hells Angels zijn een hobbyclubje van motorliefhebbers.
O.J. Simpson is onschuldig ! De rechter heeft hem namelijk vrijgesproken.
De maffia bestaat niet. Vraag zelf maar aan de verdachten.
Clinton did not have sex with that woman, Miss Lewinsky.
Ja, da weet ik toch nie !!

Plaats reactie