Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bulls

fizik
Forum-lid

fizik 08 aug 2008 23:17

Had je voor deze foto beter weer nodig :)? Deftig fietsje hoor. Mooie kleurstelling.

bull
Forum-lid

Gebruikersavatar bull 09 aug 2008 00:38

Ziet er idd goed uit. Alleen dat zadeltasje kan echt niet..;-)
'Sometimes the wrong turn brings you to the right place'

basd
Forum-lid

basd 09 aug 2008 00:57

fizik schreef:Had je voor deze foto beter weer nodig :)? Deftig fietsje hoor. Mooie kleurstelling.

Schiet niet echt op met het weer, daarom maar een poging in huis gedaan :-)

Kleuren was ik direct al weg van, weer eens iets anders dan al het zwarte geweld wat hier voorbij komt.

Bull schreef:Ziet er idd goed uit. Alleen dat zadeltasje kan echt niet..;-)

Dan denken we daar hetzelfde over......
Had vorig jaar al eens eentje gekregen maar die paste niet en toen deze vanmiddag snel gekocht bij een klein winkeltje, zodat ik er nog even op uit kon.

Toch maar weer verder zoeken... nog goede ideeen?

sirbas
Forum-lid

sirbas 09 aug 2008 01:40

Heb zelf deze:
http://www.topeak.com/products/Bags/Aer ... icro_Quick

Past net een biba in en een multi-tooltje. Is niet zo bulky.
Minimal bulk zijn die Conti-setjes van een tasje met een biba die je zo koopt voor een paar euri. Heeft kbk die ook niet onder d'r zadel hangen?

Off-topic: vertrek dit weekend naar de Cévennes, de Harrier gaat weer mee!! Heb al wat tochtjes langs de Tarn uitgestippeld. Hoop dit jaar gevrijwaard te blijven van close contact met Frans asfalt.... Kom wel weer verslag uitbrengen bij terugkeer!

basd
Forum-lid

basd 09 aug 2008 14:21

sirbas schreef:Heb zelf deze:
http://www.topeak.com/products/Bags/Aer ... icro_Quick

Past net een biba in en een multi-tooltje. Is niet zo bulky.
Minimal bulk zijn die Conti-setjes van een tasje met een biba die je zo koopt voor een paar euri. Heeft kbk die ook niet onder d'r zadel hangen?

Off-topic: vertrek dit weekend naar de Cévennes, de Harrier gaat weer mee!! Heb al wat tochtjes langs de Tarn uitgestippeld. Hoop dit jaar gevrijwaard te blijven van close contact met Frans asfalt.... Kom wel weer verslag uitbrengen bij terugkeer!

Bedankt voor de tip! Zal een dezer dagen eens bij de fietsenmaker langs om een andere uit te zoeken.

Veel plezier in Cévennes!

bull
Forum-lid

Gebruikersavatar bull 09 aug 2008 23:20

Ik gebruik geen zadeltasje meer. Een klein pompje in mijn achterzak + een binnenbandje gaan prima in mijn shirtzakken. Een inbustool van Rose versand neemt eveneens veel ruimte in.

sirbas
Forum-lid

sirbas 09 aug 2008 23:30

Sleutels, MP3, Telefoon, eten, regenjasje..
Vind mijn zakken soms al vol genoeg, bovendien gaat shirt zo scheef trekken met nog meer "zware" spullen. Ik hou het toch bij een tasje.
Heb wel een open gesneden bidon, die ik soms gebruik. Maar dat gaat weer ten koste van de vloeistof.... hmmm, compromissen

basv7
Forum-lid

basv7 10 aug 2008 01:25

@bull en sirbas

Ik heb ook mijn zadel toch maar horizontaal gezet voordat ik op vakantie ben gegaan. Merkte op dat ik toch redelijk vaak zadelpijn had die laatste tocht. Dan maar wat naar voren schuiven :P Heb er nog niet op gefietst sindsdien, ben net weer terug. Hoop dat het beter gaat zo :)

basd
Forum-lid

basd 10 aug 2008 02:03

sirbas schreef:Sleutels, MP3, Telefoon, eten, regenjasje..
Vind mijn zakken soms al vol genoeg, bovendien gaat shirt zo scheef trekken met nog meer "zware" spullen. Ik hou het toch bij een tasje.

Dat is ook voor mij de reden om wel voor een tasje te kiezen, soms moet het praktische toch maar even voor de looks gaan....

kbk
Forum-lid

kbk 12 aug 2008 20:43

Dat is toch het allermooiste van sport; dat het niet om de looks gaat, maar om de prestaties! Uiteraard prestaties voor jezelf, waarbij je lekker kunt zweten en het totaal niet boeit hoe je eruit ziet en hoe je erbij kijkt!
Dus een zadeltasje wel of niet is dan toch niet meer belangrijk?

basd
Forum-lid

basd 12 aug 2008 22:24

Mijn idee :-)

bull
Forum-lid

Gebruikersavatar bull 12 aug 2008 22:42

Ik moet heel eerlijk bekennen dat mooi materiaal mijn hart toch wel sneller doet kloppen! Anders had ik wel een goedkoop tweedehands fietsje gekocht. Trap ik waarschijnlijk net zo hard op..:-) Ik vrees dat ik hierin niet de enige ben op het forum..:-)

Bovendien werkt een nieuw (lees duurder) en beter fietsie ook mentaal door. Voor je gevoel kun je dan ook vaak ineens harder fietsen.

Plaats reactie